توانمندسازی جامعه تنها راه مقابله با تحریم هاست، کاری که شما میکنید مقدس است

به گزارش بازی ناتمام، وزیر اقتصاد با اشاره به فعالیت های بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستانی توانمندسازی جامعه گفت: تنها راه مقابله با تحریم ها توانمندسازی مردم است.

توانمندسازی جامعه تنها راه مقابله با تحریم هاست، کاری که شما میکنید مقدس است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، فرهاد دژپسند در آیین افتتاحیه سومین دوره آموزش تسهیلگران مالی- اجتماعی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: وجود تسهیلگران نشانه این واقعیت است که بنیاد برکت به دنبال تصدی گری نیست، کاری که شما انجام می دهید، هم مقدس است و هم توجیه مالی و اجتماعی دارد.

وزیر اقتصاد افزود: در هفت ماهه امسال 24 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته ایم و واردات کالا های اساسی نیز 23 درصد رشد داشته است.

وی با طرح این پرسش که برای بهبود معیشت مردم چه باید کرد گفت: ما باید ماهی دریافت را یاد بدهیم و الان یک گام جلوتر هستیم و درست کردن تور ماهی را آموزش می دهیم. اولین آموزش این است که فردی که به دنبال توانمندسازی می شود را با داشته هایش آشنا کنیم و ما به جای توزیع کالا و پرداخت نقدی که همیشه نیازمند را محتاج دیگران می کند، باید اعتماد به نفس و قدرت استفاده از داشته های خود را به آن ها بیاموزیم.

وی یادآور شد: باید به فردی که دنبال تولید و اشتغالزایی است، راستا را نشان دهید و منابع مالی براساس راستای که طی کرده است به آن اختصاص یابد.

دژپسند بااشاره به تحریم ها گفت: راهی که ترامپ و امثال ترامپ را سرجایشان می نشاند این است که مردم و محرومین را توانمند کنید و در ابتدا زیرساخت های لازم باید درست شود.

وی افزود: در هفت ماهه امسال 24 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته ایم و واردات کالا های اساسی 23 درصد رشد داشته است. در این مدت 840 هزار اشتغال خالص ایجاد شده که محصول کار همین دستگاه ها و مردم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 36

به "توانمندسازی جامعه تنها راه مقابله با تحریم هاست، کاری که شما میکنید مقدس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمندسازی جامعه تنها راه مقابله با تحریم هاست، کاری که شما میکنید مقدس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید