خسارت 670 میلیارد تومانی بلایای طبیعی در هشترود

به گزارش بازی ناتمام، فرماندار هشترود از خسارت 670 میلیارد تومانی بلایای طبیعی در این شهرستان اطلاع داد.

خسارت 670 میلیارد تومانی بلایای طبیعی در هشترود

به گزارش خبرنگار از ، امینیان فرماندار هشترود در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران از خسارت 670 میلیارد تومانی خشکسالی، سیل، یخبندان، طوفان و تگرگ به محصولات زراعی این شهرستان اطلاع داد و گفت: بیش از 470 میلیارد تومان خسارت از ناحیه خشکسالی به محصولات و مزارع دیم وارد شده است.

او از کاهش 50 درصدی بارش های سال جاری نسبت به پارسال اطلاع داد و اضافه نمود: متاسفانه 30 درصد کاهش بارندگی در بهار سال جاری رخ داد.

او با بیان اینکه سال جاری 12 میلیارد تومان از ناحیه خشکسالی به محصولات زراعی غرامت پرداخت شده است اضافه نمود: 25 هزار و 500 هکتار از مزارع دیم سال جاری بیمه شدند که نسبت به پارسال 5 برابر افزایش یافته است.

باقرزاده مدیر آبفای هشترود هم از کاهش 54 درصدی بارندگی ها در هشترود اطلاع داد و گفت: کم آبی باعث شده مردم روستا ها برای آبیاری باغات خود به بستر رودخانه ها هجوم بیاورند و غیر مجاز اقدام به حفر چاه نمایند.

او گفت: متاسفانه جمعیت 380 خانواری شهر نظرکهریزی اصلا الگوی مصرف را رعایت نمی نمایند و بیش از 950 متر مکعب آب مصرف می نمایند.

باقرزاده با بیان اینکه جمعیت این شهر 4 برابر استاندارد آب مصرف می نمایند گفت: رعایت نکردن الگوی مصرف در این شهر باعث می گردد روزی 8 ساعت آب این شهر قطع گردد.

او گفت: متاسفانه 98 درصد چشمه های آب شهرستان علی الخصوص در بخش نظرکهریزی خشک شده است.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1280

به "خسارت 670 میلیارد تومانی بلایای طبیعی در هشترود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 670 میلیارد تومانی بلایای طبیعی در هشترود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید