خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا ، بخش دوم

به گزارش بازی ناتمام، در سرتاسر دنیا، جاذبه های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد. اما بعضی از این جاذبه ها، در عین جذابیت، خطرناک نیز هستند. در ادامه مطلب خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا، قرار است دومین بخش از این فهرست را به شما معرفی کنیم.

خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا ، بخش دوم

در ادامه همراه با ما باشید.

گنبد نصفه، کالیفرنیا، آمریکا

Half Dome, California, USA

گنبد نصفه در بالای پارک ملی یوسمیت قرار گرفته است. این مکان هر ساله هزاران کوهنورد و صخره نورد علاقه مند را به خود جذب می نماید که مصمم هستند تا از شیب منحنی آن بالا بروند. برای رسیدن به بالای این گنبد، باید سفری 22 کیلومتر را طی کرد. پس از آن، صعودنمایندگان شاهد منظره ها زیبای زیر پای خود خواهند بود. با این وجود، این مکان، به عنوان مکانی بسیار خطرناک نیز معروفیت دارد و یک کوهنورد در سال 2019 از ارتفاع 152 متری سقوط نموده و جان باخته است.

ال کامینیتو دل ری، اسپانیا

El Caminito Del Rey, Spain

این راه بسیار لغزنده در دره مالاگا ال گورو قرار گرفته است. این مکان در بین سال های 1901 تا 1905 ساخته شده تا کارگران، کالاها را به وسیله آن انتقال دهند. امروزه به این مکان، لقب راستا مرگ را دادند. این مکان هر ساله افراد بسیار زیادی از سرتاسر دنیا که در پی آدرنالین هستند را به خود جذب می نماید. این راستا دارای یک پل معلق است که در ارتفاع 106 متری از رودخانه گوادالهورسی قرار گرفته است.

کوهستان مونت بلک، فرانسه / ایتالیا

Mont Blanc, France/Italy

کوهستان مونت بلک، رفیع ترین قله در سرتاسر قاره اروپا است. این قله های برفی، مکانی بسیار مجذوب نماینده برای کوهنوردان به شمار می رود. ارتفاع این قله به بیش از 4809 متر می رسد و به طور سالیانه، بیش از سی هزار نفر برای فتح این قله اقدام می نمایند. البته با وجود عظمت و زیبایی اش، این کوهستان به عنوان یکی از مرگبارترین کوهستان های قاره اروپا شناخته می گردد.

استخر شیطان، آبشارهای ویکتوریا، زامبیا

Devils Pool, Zambia

استخر شیطان در آبشارهای ویکتوریا به عنوان استخر بی نهایت توصیف شده است. این مکان در بالای آبشارهای خروشان ویکتوریا قرار گرفته است. شناگران برای شنا در این استخر صخره ای باید هر گونه خطر را قبول نمایند و مسئولیت هر اتفاق احتمالی نیز بر عهده خود آنها خواهد بود. تنها با یک حرکت اشتباه، ممکن است شما از درون این استخر صخره ای به درون یکی از بزرگترین آبشارهای دنیا سقوط کنید. تنها در زمان های خاصی از سال، این استخر قابل دسترس است. در زمان هایی که رودخانه در سطح پایینی قرار گرفته است، راهنماها، افراد را به داخل این استخر هدایت می نمایند.

راستا کسکید سادل، نیوزیلند

Cascade Saddle Route, New Zealand

کشور نیوزیلند برای کسانی که مشتاق آدرنالین هستند، کشوری بی نظیر است. راستا 18 کیلومتری کسکید سادل، یک آزمایش حقیقی از استقامت به شمار می رود. این راستا طاقت فرسا، از میان دره ماتوکیتوکی عبور می نماید و وارد دره دارت در پارک ملی اسپرینگ ماونت می گردد. افراد در طی این راستا شاهد منظره های بی نظیر و زیبا خواهند بود. هر چند، این راستا دارای آب و هوای بسیار نا مساعدی است و چندین مرگ بر اثر سقوط از ارتفاع در این مکان اتفاق افتاده است.

بلو هول، مصر

Blue Hole, Egypt

بلو هول یا سوراخ آبی، مکان بسیار محبوبی در میان غواصانی است که در پی آزمایش کردن جرات خود هستند. این گودال در شمال داهاب در دریای سرخ در کشور مصر قرار گرفته است. این گودال به اعماق بیش از 90 متر می رسد و دارای یک تونل افقی به نام آرک است. دریای سرخ دارای حیات دریایی بسیار شگفت انگیزی است. بلو هول به عنوان یکی از خطرناک ترین و زیباترین مکان ها برای غواصی شناخته می گردد و افراد بسیار زیادی برای شیرجه زدن در درون آن به اینجا سفر می نمایند.

آناک کراکاتائو، اندونزی

Anak Krakatau, Indonesia

این جزیره آتشفشانی در کشور اندونزی قرار گرفته است و بر اثر فوران های آتشفشانی به همین نام شکل گرفته است. این فوران به عنوان یکی از مرگبارترین فوران ها در تاریخ شناخته می گردد. ابرهایی از خاکستر و تسونامی های قدرتمند حاصل از این آتشفشان منجر به مرگ 36 هزار نفر در سال 1883 میلادی شده بود. قدرت این فوران به قدری بوده که سبب فرو ریختن آتشفشان اصلی شده بود. اما دهه ها بعد، یک آتشفشان نو از دهانه آتشفشان قدیمی شکل گرفته است و امروزه نیز این آتشفشان همچنان فعال است.

آناپیورنا، نپال

Annapurna I, Nepal

کوهستان آناپیورنا در بلندترین نقطه خود به ارتفاع 8091 متر می رسد. این کوه در رده دهم لیست بلندترین کوهستان های سرتاسر سیاره زمین قرار گرفته است. گرچه این کوهستان در سایه کوه اورست قرار گرفته اما صعود از آن کاری بسیار سخت است. در حقیقت، این کوهستان به عنوان مرگبارترین قله دنیا نامگذاری شده است. بنابر تحقیقات، این کوهستان بیشترین مقدار تلفات در میان کوهنوردان را نسبت به هر کوهستان دیگری دارد.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1605

به "خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا ، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا ، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید