رعایت این نکات سلامتی تان را در هواپیما تضمین می کند

به گزارش بازی ناتمام، پیشگیری از بیماری در هواپیما

شاید تا حالا برایتان پیش آمده باشد که فصد سفر با هواپیما را داشته اید اما یک یا چند نفر داخل آن، بیماری ای داشته اند. هیچ چیز بدتر از آن نیست که بخواهید برای راحت تر سفر کردن سوار هواپیما شوید اما در آنجا بیمار شوید. با رعایت این چند نکته ساده می توانید از بیماری در هواپیما خلاص شوید و سفر خوب و بی دردسر و بدون مریضی ای داشته باشید! همراه خبرنگاران باشید:

رعایت این نکات سلامتی تان را در هواپیما تضمین می کند

- آب های شیر تمیز نیستند: نشریه معروف Wall Street Journal در سال 2007 تحقیقی درباره مقدار تمیز بودن و سالم بودن آب های هواپیما انجام داد اما متاسفانه نتایج آن وحشتناک بود. در این تحقیقات معین شد که آب های شیر آب در هواپیما، 10 تا صد برابر آب های دیگر، دارای میکروب و ویروس هستند. بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر در حین پرواز تشنه شدید، سفارش یک بطری آب معدنی بدهید.

- درخواست یخ نکنید: معمولا بیشتر هواپیماها، یخ های خود را از بیرون تهیه می کنند اما بعضی از آنها هم از همان آب آلوده شیر هواپیما استفاده می کنند. در نتیجخ هیچ استانداردی که ثابت کند این آبها سالم هستند، وجود ندارد بنابراین پیشنهاد می کنیم به طور کلی از خوردن و سفارش دادن یخ، خودداری کنید.

- پتو و بالش های هواپیما تمیز نیستند: یکی دیر از مواردی که ژورنال وال استریت راجع به آن تحقیق کرده بود، مقدار تمیزی بالش ها و پتوهای هواپیما بود و نتیجه ای که بدست آمد این بود که این تجهیزات، هر 10 الی 30 روز یک بار شسته می شوند! و این به آن معناست که افراد زیادی، به مدت زمان طولانی روی این بالش ها می خوابند و استراحت می کنند… بنابراین پیشنهاد می کنیم دور استفاده از بالش ها و پتوهای هواپیما، یک خط قرمز بکشید.

- جایگاه های داخلی را رزرو کنید: تحققیات دانشمندان اثبات کرده که رزرو جایگاه های داخلی و دور از راهرو، شما را در معرض بیماری های کمتری قرار می دهد. جایگاه های راهروی هواپیما به دلیل در دسترس بودن و رفت و آمد مکرر افراد به دستشویی و… احتمال آلودگی کمتری دارند. علاوه بر این مطمئنا تا حالا دیده اید بعضی از افراد دوست دارند موقع رد شدن از جایی مثلا از کنار یک ملیه یا… دست خود را روی آن بکشند!

- قهوه و چای هواپیما را ننوشید: وقتی که پرسنل هواپیما و مهمانداران برای شما چای یا قهوه می آورند، ممکن است صبر نکنند تا میکروب های آن کاملا کشته شده و از بین برود در نتیجه این آب حاوی میکروب هایی است که می تواند دل درد های بدی نثارتان کند! پس به قیمت بیماری های روده ای، چای و قهوه ننوشید.

-مقدار آب بدنتان را کنترل کنید: هوای داخل کابین های هواپیما، هوایی خشک است، بنابراین باید با نوشیدن مقدار کافی آب جلوی کم شدن آب بدن را گرفت. کم شدن آب بدن، باعث حالاتی مثل سردرد، خستگی و گرفتگی عضله می شود بنابراین حتما همراه خودتان یک بطری آب معدنی داشته باشید و یا از مهماندار، یکی درخواست کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1529

به "رعایت این نکات سلامتی تان را در هواپیما تضمین می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت این نکات سلامتی تان را در هواپیما تضمین می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید