روز جهانی زنان در کانادا

به گزارش بازی ناتمام، روز دنیای زنان در کانادا

8 مارس، مصادف با روز دنیای زنان، فرصت مناسبی برای گرامیداشت و یادآوری زنانی است که در کانادا و سایر نقاط دنیا برای دستیابی به برابری جنسیتی، در طول تاریخ کوشش نموده اند.

روز جهانی زنان در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

منشا روز بین المللی زن به اوایل قرن بیستم برمی گردد. روز دنیای زنان در پی جنبش های کارگری آمریکای شمالی و اروپا پدید آمد و منجر به افزایش حرکت رو به رشد زنان برای دستیابی به برابری مشارکت در امور اجتماعی شد.

اولین روز بین المللی زن در 19 مارس 1911 در کشورهای اتریش، دانمارک، آلمان و سوییس پایه گذاری شد. در آن روز بیش از یک میلیون زن و مرد حمایت خود را با شرکت در رویدادهای عمومی نشان دادند. در سال های بعدی، سایر کشورها نیز این روز را جشن گرفتند.

سازمان ملل متحد در سال 1975، روز دنیای زنان را به رسمیت شناخت و در 8 مارس این روز را جشن گرفت. بعدها تصویب شد که روز 8 مارس، به عنوان روز دنیای زنان معرفی گردد. امروزه، روز دنیای زن در سراسر دنیا جشن گرفته می گردد. در بسیاری از کشورها نیز روز دنیای زنان، یکی از روزهای تعطیل ملی محسوب می گردد.

گفتنی است اولین شرکت هواپیمایی متعلق به بومیان کانادا در 8 مارس 2019، توسط یک زن بومی در ونکوور کانادا راه اندازی شد. Terra Fraser مدیرعامل شرکت هواپیمایی Iskwew(در زبان Cree، به معنای زن است)، می باشد. Fraser که متعلق به اقوام متیس است، این نام را تعمدا در روز دنیای زنان انتخاب نموده است.

موسسه خبرنگاران، به عنوان حامی دانشجویان علاقمند به تحصیل در کانادا به نوبه خود

این روز را به تمامی زنان هم وطن خود تبریک می گوید.

اگر علاقمند به تحصیل در دانشگاه های کانادا هستید، فرم ارزیابی رایگان موسسه خبرنگاران را پر کنید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 373

به "روز جهانی زنان در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز جهانی زنان در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید