شب ؛ روایت زندگی عجیب پیرزنی که از شب متنفر بود ، مخاطبان استقبال کردند

به گزارش بازی ناتمام، فاطمه صمصامی، نویسنده و کارگردان نمایش شب از ویژگی های نمایش عروسکی و داستانِ نمایشش می گوید که روایت پیرزنی است که از شب متنفر است.

شب ؛ روایت زندگی عجیب پیرزنی که از شب متنفر بود ، مخاطبان استقبال کردند

به گزارش خبرنگاران، نمایش شب به نویسندگی و کارگردانی فاطمه صمصامی در نخستین روز از جشنواره نمایش عروسکی روی صحنه رفت و مورد استقبال مخاطبان نهاده شد. صمصامی با اشاره به داستان این نمایش گفت: نمایش شب روایت زندگی پیرزنی است که به علت تنفر از شب سعی می نماید خورشید را در آسمان حفظ کند اما هر بار به علتی پیروز نمی گردد.

او ادامه داد: این پیرزن آن قدر با شب می جنگد که در طول روز از خستگی خوابش می برد و نمی تواند از تماشا روز و خورشید لذت ببرد. در واقع او فرصت لذت بردن از آنچه را دوست دارد، در جنگ با آنچه دوست نداشت از دست می دهد.

این هنرمند با اشاره به علاقه اش به تکنیک سایه گفت: نمایشنامه شب را با ذهنیت اجرای آن از طریق تکنیک سایه به نگارش درآوردم. گویی تکنیک سایه برترین انتخاب برای انتقال مفهوم شب، روز و سایه ای بود که این دو از تاریکی یا روشنایی بر سر انسان ها می اندازند.

کارگردان نمایش شب شرح داد: متأسفانه نمایش عروسکی و به ویژه نمایش سایه آن طور که باید، در بین مردم شناخته شده نیست. بیشتر مخاطبان این گونه نمایشی بزرگ سالان هستند؛ درحالی که سایه می تواند برای انتقال مفاهیم و روایت داستان برای بچه ها و نوجوانان نیز موردتوجه قرار بگیرد.

صمصامی اضافه کرد: خوشبختانه برگزاری جشنواره ها تا حدودی می تواند برای شناخت گونه های نمایشی متنوع و آشنایی با تکنیک های اجرایی به مخاطبان یاری نماینده باشد.

او بعلاوه با ابراز رضایت از استقبال مخاطبان گفت: حضور تماشاگران در سالن های نمایش باعث دلگرمی و امیدواری است. خوشبختانه اجرای نمایش شب در هر دو نوبت اجرا با استقبال خوبی روبرو شد و حتی در گوشه های صحنه صندلی های متحرک برای حضور مخاطبان نهاده شد. وقتی در بخش های مختلف جشنواره استقبال و حضور پررنگ و پرشور تماشاگران را می بینم، به آینده امیدوارم می مانم؛ هرچند برای رسیدن به نقطه مطلوب کوشش بسیاری باید گردد. حمایت مدیران و تصمیم سازان عرصه هنرهای نمایشی در این حوزه بسیار اثرگذار و اساسی است.

صمصامی ادامه داد: علاوه بر استقبال مخاطبان، در نظر گرفتن سهم داوری برای هنرمندان شرکت نماینده، از ویژگی های مثبت این رویداد است. در این اتفاق کارگردانان هر نمایش برای تماشای آثار یکدیگر ترغیب می شوند و درمجموع داوری منصفانه ای شکل می گیرد.

صمصامی بعلاوه با بیان اینکه پرداخت به موقع یاری هزینه ها در طول روند فراوری نمایش نجات بخش بود، گفت: یاری هزینه هایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آثار این دوره در نظر گرفته شده، نسبت به دوره های قبل مبلغ مناسب تری است. البته واریز به موقع این هزینه نیز بسیار ارزشمند بود.

او در انتها گفت: برگزاری جشنواره ها همیشه شورونشاطی در جامعه هنری و بعلاوه عموم مردم برپا می نمایند. این شورونشاط بین افراد تسری پیدا نموده و قطعاً یک جامعه شاد، کارایی و روحیه بهتری خواهد داشت. امیدوارم که با افزایش سالن های نمایش برای آثار عروسکی شاهد ارتباط بیشتر هنرمندان این عرصه با مخاطبان و انتقال همیشگی شادی در اجراهای عموم باشیم.

نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک به دبیر هادی حجازی فر، هشتم تا هفدهم تیر در حال برگزاری است.

این عروسک می تواند از پیتزا و دانشگاه حرف بزند؟

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 تیر 1402 بروزرسانی: 11 تیر 1402 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1751

به "شب ؛ روایت زندگی عجیب پیرزنی که از شب متنفر بود ، مخاطبان استقبال کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب ؛ روایت زندگی عجیب پیرزنی که از شب متنفر بود ، مخاطبان استقبال کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید