طرح گردشگری ملی خبر بافت به نتیجه رسیده است

به گزارش بازی ناتمام، معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه طرح گردشگری ملی خبر بافت به نتیجه رسیده است گفت: بسیاری از بناهای تاریخی در استان کرمان در حال مرمت و با کاربری مناسب قابل استفاده می شوند.

طرح گردشگری ملی خبر بافت به نتیجه رسیده است

از سفر با خرید تور کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران از کرمان، ابوالقاسم سیف اللهی شامگاه آدینه در آئین اختتامیه جشنواره سفره ایرانی منطقه پنج کشور اظهار داشت: میراث فرهنگی استان کرمان دوران بسیار خوبی را می گذراند و در هر سه حوزه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی فعال است.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در استان کرمان در راستای اقتصاد مقاومتی در حال اجرا است گفت: بحث میراث فرهنگی و گردشگری در هر 23 شهرستان استان کرمان مورد توجه است.

معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه بسیاری از بناهای تاریخی در استان کرمان در حال مرمت و با کاربری مناسب قابل استفاده می شوند اضافه کرد: استاندار کرمان از طر ح هایی که به توسعه گردشگری در استان یاری کند حمایت و پشتیبانی می نماید.

وی با اشاره به اینکه طرح گردشگری ملی خبر بافت با پیگیری های اجرا شده به نتیجه رسیده است خاطر نشان کرد: پارک ملی خبر به عنوان یک منطقه طبیعت گری در جنوب شرق کشور فعال می گردد و ظرفیت بسیار خوبی برای استان است.

سیف اللهی با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در کویر لوت در شهداد و همچنین طرح گردشگری منطقه هنزاء در حال اجرا است گفت: استان کرمان معادن زر خیزی دارد و با شرایط آب و هوایی مناسب نقطه خوبی برای حضور گردشگران است.

وی با اشاره به اینکه مردم کرمان در گذشته از تمامی داشته های خود برای خلق آثار هنری و صنایع دستی استفاده می کردند اضافه کرد: کرمان داشته های بسیار زیاد و با کیفیتی در حوزه صنایع دستی دارد که هنوز ناشناخته است.

معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه استان کرمان در گذشته به عنوان استان 8 معرفی گردیده بود و نقش معین کننده ای در سرنوشت کشور دارد توضیح داد: فرهنگ مردم استان کرمان با استان های همجوار نزدیک به هم است و از گذشته نیز این گونه بوده است.

به گزارش خبرنگاران در آئین اختتامیه جشنواره سفره ایرانی منطقه پنج کشور بیانیه هیئت داوران قرائت و غذاهای برگزیده در 4 بخش پیش غذا، غذای اصلی، پس غذا و دم نوش ها معرفی گردید.

بر اساس این گزارش از استان کرمان، آش بلغور، آبگوشت متنجه یا امام حسینی، چنگ مال و نوشیدنی چهل گیاه به ترتیب به عنوان غذاهای برگزیده در بخش های پیش غذا، غذای اصلی، پس غذا و دم نوش ها معرفی گردیدند.

خوراک بامیه، قیمه یزدی، ارده حلوا و نوشیدنی ترش و شیرین از استان یزد و کشک زرد، کباب گوشت گوسفندی، سالاد میوه های بلوچی از استان سیستان و بلوچستان به ترتیب به عنوان غذاهای برگزیده در بخش های پیش غذا، غذای اصلی، پس غذا و دم نوش ها معرفی گردیدند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 183

به "طرح گردشگری ملی خبر بافت به نتیجه رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح گردشگری ملی خبر بافت به نتیجه رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید