قیمت سیب زمینی کاهش یافت؟، سیب زمینی های احتکاری دورریز شدند

به گزارش بازی ناتمام، به گزارش خبرنگاران، قیمت سیب زمینی در بازار بالا رفت. بخشی از سیب زمینی ها که با عنوان ذخیره عیدی در احتکار انبارها بودند نیز خراب شدند. همین مساله باعث کاهش عرضه سیب زمینی شب عید شد.

قیمت سیب زمینی کاهش یافت؟، سیب زمینی های احتکاری دورریز شدند

در همین مورد رئیس اتحادیه بارفروشان تهران به خبرنگاران گفت: در پنج ماه اخیر سیب زمینی های همدان، کرمانشاه و اردبیل در انبارها بود. روندی که کاهش عرضه و افزایش قیمت سیب زمینی را در پی داشت. طمع برخی از سودجویان درنهایت باعث خراب و دورریزشدن محصولاتشان در انبار شد.

مصطفی دارایی نژاد توضیح داد: بخشی از این سیب زمینی ها که در انبار فاسد شد برای ایام نوروز بود. سوال ما این است که چرا این صیفی جات را به بازار عرضه نکردید که در نهایت باعث خراب شدن این محصول در انبارها شود.

او ادامه داد: متاسفانه هنوز حجم سیب زمینی های دورریز در انبارهای مشهد را اعلام نکردند. در این میان هر گاه از واردات سیب زمینی صحبت به میان می آید، برخی افراد می گویند سیب زمینی ها نابود شد.

قیمت سیب زمینی چند؟

دارایی نژاد با یادآوری تجربه فاسدشدن پرتقال های دپوشده تشریح کرد: این تجربه در بازار سیب زمینی هم تکرار شد. برخی فکر می کردند با عدم عرضه این محصول قیمت سیب زمینی افزایش پیدا می کند، اما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، در نهایت این محصولات خراب شدند.

او اظهار داشت: اکنون سیب زمینی های فاسدشده را در مراکز عمده فروشی از کیلویی 6000 تا 9000 تومان می فروشند. سیب زمینی های تازه نیز در مراکز تره بار از 9000 تا 12 هزار تومان قیمت دارد.

خرید سیب زمینی های فاسدشده از طریق اقشار ضعیف

براساس این گزارش چندی پیش مسعود رضوی، مدیرعامل فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد به روزنامه خراسان گفت: متاسفانه سیب زمینی ها در مشهد خراب شدند که باید دور ریخته شوند. البته برخی اقشار ضعیف هستند که از بین همین سیب زمینی ها چیزی در می آورند و می خورند.

بر اساس گزارش مرکز آمار، سیب زمینی از رکوردداران تورم اقلام خوراکی طی پاییز امسال شد.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت سیب زمینی فصل پاییز 1400 را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1536

به "قیمت سیب زمینی کاهش یافت؟، سیب زمینی های احتکاری دورریز شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت سیب زمینی کاهش یافت؟، سیب زمینی های احتکاری دورریز شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید