تور ترکیه: چگونه با قطار به ترکیه سفر کنیم؟

به گزارش بازی ناتمام، در پی یک سفر کم هزینه به ترکیه هستید؟ کشور ترکیه به دلیل قرابت فرهنگی با ایران و نزدیکی جغرافیایی با مرزهای کشورمان به یک مقصد مطلوب برای هم وطنان ایرانی بدل شده است. اگر راحتی و نزدیکی را فاکتور بگیریم، هزینه مقرون به صرفه سفر به این کشور یکی دیگر از پارامترهای موردتوجه است.

تور ترکیه: چگونه با قطار به ترکیه سفر کنیم؟

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

این روزها ترکیه شاهد پذیرش جهانگردان پرتعداد ایرانی است که این کشور را به عنوان یک مقصد مطلوب انتخاب نموده اند. لاین های پروازی به سمت ترکیه شلوغ و بلیط تهران استانبول و بلیط تهران آنتالیا از پرطرفدارترین درخواست ها است.

وقتی پای سفر به وسط آید، جهانگردان ترجیح می دهند برای راحتی و صرفه جویی در زمان، مسافرت هوایی را تجربه نمایند. اما نکته قابل توجه آن است که برای تمام این انتخاب های عالی باید هزینه زیادی بپردازید.

اما خبر خوب برای آن دسته از مسافرانی که دنبال یک سفر ارزان هستند آن است که، در راستا توسعه همکاری بین دو کشور ایران و ترکیه و توسعه صنعت جهانگرد؛ مسافران کشور ترکیه زین پس می توانند با جهت ریلی خود را به این کشور برسانند.

در ادامه این مطلب با جهتهای ریلی به کشور ترکیه آشنا می شویم.

قطار تهران به مقصد وان

تابستان سال 1398 بود که خبر خوشی مبنی بر راه اندازی قطار تهران به وان شنیده شد. جالبی قضیه آنجایی است که با وجود جدیدالاحداث بودن این خط، بلیط های آن به سرعت به فروش رسید.

نزدیکی این شهر با استان های شمال غربی ایران و مسافت کوتاه آن باعث شده که جهانگردان بسیاری راهی آن شوند. همین امر به رونق جهانگردی شهرهای مرزی ما هم انجامیده و چهره شهرها را به شدت تغییر داده است. هزینه بسیار پایین به وان را باید عامل مهم در جذب جهانگرد های ایرانی دانست.

مراکز خرید پرتعداد و همواره در تخفیف، رستوران و کافه های متنوع، طبیعت بکر و امکانات رفاهی مناسب ازجمله مهم ترین هدف سفر بسیاری از ایرانیان به شهر وان است.

مبدأ حرکت قطار از تهران است و صبح ساعت 9:30 به سمت تبریز راه می افتد و شامگاه به این شهر می رسد. بعد از بارگیری مسافران در ساعت 22:30 به سمت ایستگاه مرزی رازی می رود و ساعت 8 صبح در خاک کشور ترکیه توقف می نماید. قطار برای انجام مراحل گمرکی دو توقف در ایستگاه مرزی رازی و کاپیکوی (ترکیه) دارد. مدت زمان این نقل وانتقال جمعاً 24 ساعت است.

در حال حاضر این قطار فقط هفته ای یکبار حرکت می نماید.

اگر قصد خرید بلیط تهران وان را دارید، دو ماه بهار و تابستان را برای سفر انتخاب کنید. زیرا هوا بسیار مطبوع و خنک است.

قطار تهران به مقصد آنکارا

اتفاق خوب دیگری که در صنعت حمل ونقل در مرداد ماه امسال رخ داد، شروع به کار قطار تهران به آنکارا بود. مسافران این جهت می توانند هر هفته با قطار چهار ستاره شش واگن شرکت رجا سفر کند.

برای رسیدن به این جهت باید راه پرفرازونشیب را پشت سر بگذرانید و جمعاً 60 ساعت درراه خواهید بود. جهت قطاری شما مطابق تهران تا وان است. پس ازآن برای عبور از دریاچه وان از قایق های فری بُوت استفاده نموده و به ایستگاه تات وان(شهری در ترکیه) رسیده و پس از سیر 1330 کیلومتر سفر خود را با قطار ترکیه تا آنکارا ادامه می دهید.

قطار تهران-آنکارا چهارشنبه هر هفته ساعت 21:50 دقیقه حرکت می نماید و هم زمان با این قطار یک قطار از آنکارا به سمت تهران می آید که توافقات لازم بین دو کشور برای حرکت به موقع و با تشریفات گمرکی کمتر و شرایط راحت تر برای مسافران فراهم شده است.

برای خرید بلیط تهران آنکارا می توانید به وسیله سایت خبرنگاران اقدام کنید.

قطار تهران به مقصد استانبول

طبق برنامه های سازمان حمل ونقل ریلی ایران، امید می رود که قطار این جهت تا خاتمه امسال راه اندازی گردد. اما مسافرانی که قصد سفر ریلی را دارند، می تواند بلیط قطار تهران آنکارا را خریداری نموده و از آنکارا با قطار به سمت استانبول بروند.

برای رسیدن به استانبول طبق این روش، جمعاً 70 ساعت طول خواهد کشید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1404

به "تور ترکیه: چگونه با قطار به ترکیه سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: چگونه با قطار به ترکیه سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید