چگونگی درمان مؤثر سوختگی با استفاده از آلوئه ورا

به گزارش بازی ناتمام، حتماً با خواندن عنوان این مقاله، زمانی را به خاطر می آورید که دچار سوختگی شده بودید و سراسیمه در پی مرهمی جهت تسکین احساس سوزش می گشتید! آلوئه ورا بهترین مرهمی است که در چنین مواقعی می توان یافت.

چگونگی درمان مؤثر سوختگی با استفاده از آلوئه ورا

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

حتماً با خواندن عنوان این مقاله، زمانی را به خاطر می آورید که دچار سوختگی شده بودید و سراسیمه در پی مرهمی جهت تسکین احساس سوزش می گشتید! آلوئه ورا بهترین مرهمی است که در چنین مواقعی می توان یافت. در این مقاله از چگونگی استفاده از آلوئه ورا جهت درمان سوختگی صحبت خواهیم کرد.

مطمئن هستم که هریک از ما حداقل یک مرتبه در زندگی خود دچار سوختگی شده ایم ـ نخستین مرتبه ای که سعی کردید به هنگام بیماری مادر آشپزی کنید، در شبی سرد سعی نموده شومینه را روشن کنید، به هنگام رفتن به اردوی تفریحی و یا به هنگام انجام کاری به سادگی روشن کردن یک چوب کبریت و یا یک شمع ممکن است سوختگی را تجربه نموده باشید! به اطراف خود نظر انداخته و تقریباً هیچ مرهمی برای تسکین سریع درد سوختگی نتوانسته اید بیابید! آیا از این موضوع خبر داشتید که گیاه آلوئه ورا می تواند این مشکل را حل نماید؟ این گیاه مقام می تواند تقریباً در هر نوع خاکی رشد نموده و نیازی به مراقبت خاصی ندارد. نگه داشتن یک گلدان گیاه آلوئه ورا در پنجره آشپزخانه و یا در بالکن می تواند ایده خوبی باشد!

نحوه استفاده از آلوئه ورا جهت درمان سوختگی

 نخستین و مهمترین نکته ـ چنانچه دچار سوختگی شدید، دستپاچه نشوید! بیشتر دردی که احساس می کنیم تماماً در ذهنمان وجود دارد!

 قسمتی از برگ آلوئه ورا را با یک قیچی تیز ببرید. حتی می توانید آن را به راحتی با دست جدا کنید، اما استفاده از قیچی بهتر است خصوصاً اگر دستتان را سوزانده باشید!

 یک کاسه تمیز برداشته و برگ آلوئه ورا را در آن بفشارید. ژل چسبناک آلوئه ورا از برگ آن خارج خواهد شد.

 با قاشقی بزرگ ژل را از کاسه برداشته و آن را در محل سوختگی قرار دهید.

 همچنین می توانید ژل برگ آلوئه ورا را به طور مستقیم روی سوختگی بچکانید.

 آن را به آرامی بر روی سوختگی ماساژ دهید. این کار را با شدت انجام ندهید. چنانچه با ماساژ دادن، سوختگی بیشتر شد، دستپاچه و نگران نشوید! این امر به علت استفاده از ژل نیست، بلکه به احتمال زیاد به خاطر اصطکاک ناشی از مالش پوست است.

چنانچه ماساژ دادن موجب تشدید احساس سوزش می شود، در این صورت ژل را به آرامی روی سوختگی بزنید. حتی می توانید روی سوختگی را فوت نموده این کار به تسکین شما کمک می نماید.

علت مؤثر بودن آلوئه ورا

آلوئه ورا در واقع نام علمی این گیاه است. آلوئه ورا به جنس آلوئه یا درخت صبر تعلق دارد. مصارف پزشکی آن برای ما شناخته شده است. با این حال، برای بعضی از شما تعجب آور خواهد بود که بدانید هیچ مرجع قابل استنادی در مورد علت عمل و تأثیر آلوئه ورا و یا مکانیسم عملکرد ژل آن وجود ندارد! با این حال، گاهی اوقات تجربه بیشتر از مرجع مستند به ما می آموزد! آلوئه ورا در سطح بسیار گسترده ای در محصولات زیبایی، بخور و بسکمک موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. آب آلوئه ورا را هم می توان مصرف نمود! افرادی که در واقع آن را مصرف می کنند، مدعی بوده که فوائد چندی در آب این گیاه وجود داشته و می تواند به درمان بیماریهای التهابی و سندرم روده تحریک پذیر کمک نموده و حتی به مقابله با دیابت کمک می نماید.

این حقیقت که آلوئه ورا یک گیاه آبدار است، نقش مهمی در التیام سوختگی ایفاء می نماید. گیاهان آبدار آندسته از گیاهانی هستند که مقدار زیادی آب را در ساقه های خود ذخیره نموده و بدین ترتیب ساقه های این گیاهان نرم، ضخیم، گوشتی و مملو از آب می شود! برگها در نهایت به ساختارهای حقیقتاً کوچکی کاهش یافته و یا اغلب به خار تبدیل می شوند. ژل آن هم تقریباً هیچ گونه عوارض جانبی با خود به همراه ندارد به این علت که ترکیبات آن مانند آب، ویتامین ها، اسیدهای آلی، استروئیدها، و قندها تماماً برای بدن شناخته شده اند. بسکمک از خواص دارویی ژل آلوئه ورا به وجود پلی ساکاریدها در آن نسبت داده می شود. سایر ترکیبات این ژل، اسیدهای آمینه و پروتئین ها را شامل می شود.

یکی از دلایلی که مواد طبیعی به عنوان دارو عمل نموده و تأثیر دارویی دارند این است که آنها طبیعی می باشند. به علت طبیعی بودن این مواد، به ندرت اتفاق می افتد که دارویی که منشاء طبیعی داشته باشد موجب بروز عوارض جانبی و یا ناخواسته شود. امیدوارم که این مقاله شما را ترغیب به تهیه گیاه آلوئه ورا برای منزل خود نموده باشد. در واقع تصمیم درستی خواهد بود و با این کار مرتبه بعد که دچار سوختگی شدید، می دانید جهت رفع آن چه کاری انجام دهید.

منبع: راسخون
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1331

به "چگونگی درمان مؤثر سوختگی با استفاده از آلوئه ورا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی درمان مؤثر سوختگی با استفاده از آلوئه ورا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید