کشورها چگونه می توانند دوباره فعالیت هایشان را از سر بگیرند؟

به گزارش بازی ناتمام، در حال حاضر، می توان با اطمینان گفت که اطلاعاتی که پیرامون ایمنی سفرها در دست داریم کمی گیج کننده هستند. بسیاری از شرکت های هواپیمایی از مسافران می خواهند که ماسک بزنند، ولی هنگامی که به مقصد برسید شاید این قوانین دیگر آن قدرها هم سفت وسخت اجرا نشوند. در ایالات متحده، هر یک از ایالت ها خطوط مشی ضدونقیضی را برای ماسک زدن، رستوران رفتن و فاصله اجتماعی در نظر گرفته اند.

کشورها چگونه می توانند دوباره فعالیت هایشان را از سر بگیرند؟

انجمن مسافرت و گردشگری دنیای (WTTC) هدایت هایی را دراین باره ارائه کرده و پروتکل های ایمنی استانداردسازی شده ای را صادر کرده است تا به کشورهای سرتاسر دنیا یاری کند که بتوانند دوباره به مسافران خوشامد بگویند؛ و تا ایمن ترین مقصد های سفر را به مسافران بنمایاند.

در 19 ژوئن، انجمن WTTC اطلاعیه سفر امن: الزامات اصلی پروتکلی را منتشر نمود. این انجمن از آن هنگام تا به امروز مجموعه ای دیگر از الزامات تخصصی تر را برای هر یک از صنایع مرتبط با سیروسفر صادر کرده است؛ ازجمله: پذیرش مهمان و هتلداری، فروشگاه های روباز، تورها، فرودگاه ها، مراکز گردهم آیی و آژانس ها و خودروهای کرایه ای. کشورهایی که بپذیرند و از این الزامات پیروی کنند، تمبر سیروسفر ایمن WTTC را دریافت خواهند نمود، که به مسافران نشان می دهد کشور یادشده بهترین کوشش خود را برای باز کردن ایمن مرزهایش انجام داده است. تا به امروز، 29 کشور این تمبر را دریافت کرده اند: کشورهایی چون اسپانیا، پرتغال، مصر، اندونزی، برزیل و جامائیکا.

ویرجینیا مِسینا، سرپرست مدیریتی WTTC، طی ایمیلی بیان نمود: انجمن WTTC تمبر سیروسفر ایمن و پروتکل های ایمنی دنیای را ایجاد کرد تا اطمینان خاطر را به مشتریان بازگرداند و آن ها بتوانند بار دیگر سفر امنی را تجربه کنند. این پروتکل ها بر آن اند تا بین مقاصد و کشورهای مختلف هماهنگی برقرار کنند.

در پروتکل های اصلی، به رویه های کلی سازی شده ای اشاره می شود که تجارت ها، مانند رستوران ها، کافی شاپ ها، فروشگاه ها و مغازه ها، و مراکز خرید می توانند از آن پیروی کنند تا سرعت شیوع بیماری کووید 19 کاهش یابد. برای مثال، WTTC دستورالعمل های مرتبط با تجهیزات محافظت شخصی PPE را برای همه کارکنان الزامی می شمارد، که بر اساس آن پرداخت ها به صورت بی تماس یا با منوهای دیجیتال انجام می گیرند و نیز بین کارکنان جداکننده هایی از جنس پِلِکسیگِلَس (plexiglass) کشیده می شود - البته تا زمانی که هزینه های این ملاحظات برای یک تجارت گزاف و غیرقابل پرداخت نشوند. این خطوط مشی همچنین مسافران را ملزم می کنند که هنگام برقراری ارتباط با دیگر افراد ماسک بزنند؛ مانند زمانی که به گردش های بیرونی می فرایند، یا در مراسم های داخل سالن شرکت می کنند و یا هر زمان که در وسایل حمل ونقل عمومی یا خصوصی حضور می یابند.

مسینا می گوید: برای اتومبیل های کرایه ای پیشنهاد می کنیم که اظهارنامه سلامت خود را پیش از رسیدن با ایمیل ارسال کنند و بهتر است که مسافر را در کنار جدول سوار و پیدا کنند [وارد کوچه نشوند]. برای اماکن اجاره ای کوتاه مدت [مانند هتل ها]، توصیه داریم که آداب فاصله اجتماعی در خصوص مهمان رعایت شود، برای مثال حتی در صورت لزوم در داخل آسانسور؛ و مایع ضدعفونی کننده دست هنگام ورود در اختیار مهمانان قرار گیرد. همچنین، توصیه مان برای فرودگاه ها این است که ایمنی در پخت غذای رستوران هایشان تقویت شود و احتیاج مسافر به تماس با نقاط مختلف کاهش یابد.

باید پذیرفت که علی رغم وجود این توصیه ها، ممکن است هنوز هم لازم شود که مسافران احتمالی پیش از ورود به هواپیما برای شروع گردششان احتیاط های ضروری را به عمل آورند و مانند سفرهای سابق خیالشان راحت نباشد. البته آن ها می توانند مطمئن باشند که انجمن WTTC همه کوشش خود را می نماید تا با مسافران خود کاملاً روراست و شفاف باشد و به آن ها دقیقاً اعلام کند که سفر تجاری یا گردش بعدی شان چه درصدی از ریسک یا سایر مسائل را در بر خواهد داشت. این سفرها شباهت چندانی با گردش های قبلی شما نخواهند داشت - چراکه درواقع ممکن است ردگیری بیماری سخت باشد: خطوط مشی ارائه شده با جدیت این مسئله را پیگیری می کنند و هر کس که اکنون سفر می نماید با استانداردهای سفت وسختی پیرامون بهداشت، ماسک، ضدعفونی سازی و فاصله گذاری اجتماعی رویارو خواهد شد.

مسینا می افزاید: یکی از مهم ترین بخش های بازیابی صنایع، اعتمادآفرینی مجدد در مسافران است؛ و یکی از بهترین روش های برای دستیابی به این هدف، ارتباط شفاف و مؤثر می باشد - که می توان به وسیله مجموعه ای از خطوط مشی مشترک دنیای که هماهنگ با یکدیگر کار می کنند به آن دست یافت. پروتکل های ما به گونه ای طراحی شده اند که تا بیشترین حد ممکن با شرایط مقاصد و کشورهای گوناگون همخوانی داشته باشند و نیز ارائه دهندگان خدمات سفر، اپراتورها و مسافران را هدایت کنند تا رویکرد جدید مورداحتیاج ازنظر سلامت و بهداشت در دنیا پساکرونا را به آن ها بشناسانند.

بااینکه مسافران مطلع باید حواسشان به تمبر داشتن یا نداشتن مقصد باشد، ولی توجه داشته باشید که اگر مقصد موردنظر شما پروتکل های WTTC را به کار نگرفته است، لزوماً معنایش آن نیست که باید آن را از فهرست سفرهایتان حذف کنید. مسینا تصدیق می نماید که کشورهایی که این تمبر را دریافت نکرده اند، ضرورتاً ناامن نیستند. این کشورها ممکن است خطوط مشی منحصربه فرد خود را به اجرا گذاشته باشند (شامل الزامات قرنطینه) که بازدیدکنندگان از آن پیروی می کنند. بنابراین بر عهده خود مسافر است که پیش از ورود به هر کشور در خصوص آن تحقیق نماید.

ولی همین یک نکته است که خطوط مشی WTTC را الزامی می سازد: هر کشوری که می کوشد تا استانداردهای این انجمن را اجرایی کند، مسافران را از دردسر رویارویی با اطلاعات ضدونقیض رها کرده و تنها به مجموعه ای از خطوط مشی قابل فهم تکیه می نماید که برای همه کشورها و قاره ها قابل استفاده می باشند. اگر قصد دارید در آینده نزدیک سفرهای بین المللی انجام دهید، باید بدانید که استانداردهای WTTC بهترین حالت از خطوط مشی مسافرتی هستند که می توان در سطح بین المللی به آن ها دست یافت.

مسینا می افزاید: ما نگرانیم که اگر یک رویکرد هماهنگ دنیای پیرامون سلامت و ایمنی و بازگشایی دوباره صنایع وجود نداشته باشد، این امر مسافران را دچار سردرگمی نماید. اگرچه رویکردهای مؤثر فراوانی وجود دارند، ولی اگر این رویکردها و مؤثر بودن یا نبودنشان برای مسافران به آسانی و به سرعت قابل درک نباشند، اطمینان خاطر مسافر خدشه دار خواهد گشت.

در حال حاضر، مسافرت های بین المللی، به ویژه به وسیله هواپیما، ممکن است هنوز برای خیلی ها ناامن جلوه کنند. ولی هنگامی که (و اگر) کشورها مجموعه ای از رویکردهای شفاف را به کار بگیرند که در گردشگران احساس ایمنی ایجاد کند، آنگاه ما یک گام به ساختن دوباره دنیای که مسافرت در آن به روال عادی تبدیل شده است نزدیک تر شده ایم. تمبر سفرهای ایمن کار را برای افرادی که می خواهند سفر کنند آسان می سازد و به آن ها یاری می نماید تا در زمان مناسب، مقصد مناسب را انتخاب و شروط احتیاط لازم را به درستی رعایت کنند.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 685

به "کشورها چگونه می توانند دوباره فعالیت هایشان را از سر بگیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورها چگونه می توانند دوباره فعالیت هایشان را از سر بگیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید