گربه پالاس ایرانی در معرض خطر انقراض

به گزارش بازی ناتمام، یک کارشناس محیط زیست گفت: گربه پالاس ایرانی این روز ها از جمله گونه های کمیاب و در معرض خطر انقراض محسوب می گردد.

گربه پالاس ایرانی در معرض خطر انقراض

مرتضی محضری کارشناس و فعال محیط زیست در گفت وگو با خبرنگار، با بیان اینکه گربه پالاس ایرانی یک گونه با ارزشمحسوب می گردد، اظهار کرد: گربه های پالاس از گونه های ایرانی هستند که رنگ خاکستری دارند و وزن آن ها معمولا بین 2 و نیم تا 4 و نیم کیلوگرم متغیر است و معمولا برای تغذیه خود ماهی شکار می نمایند.

وی اضافه کرد: به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از این گونه نمی توان گفت که گونه ای در خطر انقراض است، اما قطعا گونه ای کمیاب محسوب می گردد و خطر انقراض این گونه را تهدید می نماید.

محضری گفت: زیستگاه اصلی این جانوران در آسیای مرکزی است و این گونه ها در ایران معمولا در شمال شرق زندگی می نمایند و متاسفانه هیچ اطلاعات دقیقی از تعداد گربه های پالاس وجود ندارد.

وی درباره عوامل تهدید گربه های پالاس گفت: یکی از عوامل تهدید گونه هایی از حیوانات و گوشتخوارانی که در دشت زندگی می نمایند، چرای گله ها و دام ها است، اما گربه پالاس در دشت زندگی نمی نماید و گاهی به وسیله مردم محلی و شکارچیان شکار می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1254

به "گربه پالاس ایرانی در معرض خطر انقراض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گربه پالاس ایرانی در معرض خطر انقراض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید