آلوده ترین نقاط یک هتل

به گزارش بازی ناتمام، تهران (پانا) - با توجه به کاهش تدابیر مربوط به شیوع ویروس کرونا و به تبع آن افزایش مسافرت ها، بار دیگر مساله اقامت در هتل ها و نگرانی از آلودگی احتمالی اماکن مسافرتی مطرح می شود.

آلوده ترین نقاط یک هتل

به گزارش اعتمادآنلاین، با توجه به کاهش تدابیر مربوط به شیوع ویروس کرونا و به تبع آن افزایش مسافرت ها، بار دیگر مساله اقامت در هتل ها و نگرانی از آلودگی احتمالی اماکن مسافرتی مطرح می شود.

رسانه های عربی با استناد به تحقیق منتشرشده در مجله بیماری های واگیردار Clinical Infectious Disease پنج نقطه بسیار آلوده در هتل ها را که می تواند زمینه ساز انتقال ویروس کرونا و دیگر ویروس ها باشد معین کردند.

این منطقه ها عبارت اند از:

1. شیرهای آب

بر اساس این درجه بندی مهم ترین نقطه آلوده که احتمال انتقال ویروس کرونا از آن بسیار زیاد است شیرهای آب موجود در هتل هاست.

به گفته محققان، این آلودگی حتی پیش از شیوع ویروس کرونا هم وجود داشته اما بعد از آن نگرانی نسبت به آلوده بودن شیرهای آب بسیار بیشتر شده است، به نحوی که می توان گفت شیرهای آب به ویژه شیر آب دست شویی حاوی ویروس کووید-19 هستند.

2. کنترل از راه دور

همواره افراد مختلفی دستگاه کنترل از راه دور موجود در اتاق هتل ها را لمس می کنند، گرچه مسئولان هتل ها تاکید دارند که این دستگاه ها را ضدعفونی می کنند، اما بر اساس گزارش های پزشکی کارمندان مربوطه یا اصلاً این کار را انجام نمی دهند یا اگر انجام دهند روش شان صحیح و اصولی نیست. پزشکان توصیه می کنند به محض ورود به اتاق دستگاه کنترل را داخل یک کیسه نایلونی تمیز قرار دهید و بعد از آن استفاده کنید.

3. تلفن

آلودگی تلفن های موجود در داخل اتاق های هتل کمتر از دستگاه های کنترل نیست و شاید حتی آلوده تر هم باشند و با توجه به اینکه گوشی تلفن را باید روی گوش و جلوی دهان قرار داد، انتقال ویروس کرونا از طریق آن راحت تر هم می شود.

4. کلید اتاق

کلید اتاق های هتل در رده بندی انتقال ویروس ها یک فاجعه محسوب می شوند زیرا به طور حتم مسافر قبلی آنها را لمس کرده و سپس با دستِ حداقل یکی از کارمندان هتل هم برخورد داشته است، معمولاً مانند اسکناس هرگز هم ضدعفونی نمی شوند.

5. جایگاه های هتل

باید جایگاه های هتل را مخزن ویروس و باکتری ها به شمار آورد، زیرا همواره حاوی بقایای نامرئی از ویروس ها و باکتری ها هستند در حالی که ضدعفونی کردن سطوحی مانند کاناپه و جایگاه دشوارترین بخش نظافت است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1407

به "آلوده ترین نقاط یک هتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلوده ترین نقاط یک هتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید