اجرای 162 هزار میلیارد تومان پروژه در کشور، بازگرداندن 2700 شی تاریخی

به گزارش بازی ناتمام، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه علی رغم تمام تحریم ها اما در دولت دوازدهم توانسته ایم بیش از 22 هزار میلیارد تومان پروژه را افتتاح کنیم، گفت: اکنون حدود 162 هزار میلیارد تومان پروژه در حال ساخت است و انتظار می رود تا پایان این دولت برخی از پروژه ها را به افتتاح برسانیم.

اجرای 162 هزار میلیارد تومان پروژه در کشور، بازگرداندن 2700 شی تاریخی

ایسنا: علی اصغر مونسان دوشنبه 10 خرداد در آیین افتتاح مرکز فرهنگی سعدی و تعدادی از پروژه های میراث فرهنگی فارس با اشاره به اینکه 670 هتل در کشور در حال ساخت است که 175 مورد آن دارای ستاره های 4 و 5 است، افزود: قطعا افتتاح این طرح ها آینده روشنی برای گردشگری را نوید می دهد.

او ادامه داد: بیش از 400 واحد هتل در دولت تدبیر و امید افتتاح شده و حدود 200 واحد اقامتگاه بومگردی در بخش گردشگری هم به بهره برداری رسیده که ظرفیت تخت ها را به 460 هزار تخت رسانده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اضافه شدن بخش طبیعت گردی به فعالیت های گردشگری که عمدتاً فرهنگی و تاریخی بوده است، گفت: این مهم موجب جذب گردشگران شده و امکان رقابت را در منطقه برای ایران ایجاد کرده است.

مونسان بیان نمود: در حال حاضر 18 مجموعه گردشگری در حال بهره برداری و در بدترین شرایط اقتصادی و تحریم توانستیم بیش از 2000 قلم اشیاء تاریخی در حراج های خارجی به کشور عودت دهیم.

او یادآور شد: بیش از 100 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از کرونا در بخش گردشگری پرداخت شده است و 670 میلیارد تومان تسهیلات هم در بانک ها در مرحله پرداخت داریم.

وزیر میراث فرهنگی از احیای کاروانسراهای کشور و تبدیل آنها به هتل کارونسرا خبر داد و گفت: این اقدام با واگذاری کاروانسراها اجرایی شده است.

مونسان همچنین طرح تجاری سازی، برندینگ، بسته بندی و طراحی صنایع دستی را از دیگر اقدامات اخیر این وزارتخانه نام و اظهار داشت: سال گذشته و در بخش صادرات صنایع دستی، علی رغم فراگیری بیماری کرونایی اما رشد این بخش متوقف و منفی نشد.

مونسان با اشاره به اینکه با بهره برداری از ظرفیت های کشور در حوزه گردشگری، گوی رقابت گردشگری را از کشورهای همجوار ربوده ایم، افزود: نسبت به واگذاری حق بهره برداری از برخی از واحدهای تاریخی به بخش خصوصی اقدام شد تا با جذب اعتبار این طرح ها نسبت به بهره برداری و احیای 500 باب خانه تاریخی در کشور اقدام شود.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به بودجه کم این وزارتخانه در خصوص بازسازی و نگهداری ابنیه تاریخی، گفت: اگر بخواهیم مجموع اعتباراتی که در بودجه برای نگهداشت 34 اثر ملی و 24 اثر جهانی پیش بینی شده است را صرف این آثار کنیم سرانه بودجه نگهداری هر اثر نزدیک به پنج میلیون تومان خواهد بود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1232

به "اجرای 162 هزار میلیارد تومان پروژه در کشور، بازگرداندن 2700 شی تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 162 هزار میلیارد تومان پروژه در کشور، بازگرداندن 2700 شی تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید