اختصاص بودجه 6 میلیاردی برای گازسوز شدن خودرو ها

به گزارش بازی ناتمام، قلی پور گفت: با توسعه جایگا ه های CNG میزان اشتغال افزایش و میزان آلودگی ها کاهش می یابد.

اختصاص بودجه 6 میلیاردی برای گازسوز شدن خودرو ها

حسن قلی پور مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در گفت وگو با خبرنگار ، با اشاره به افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین بیان نمود: با توجه به افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین، دولت مصوبه ای را در شورای وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه تصویب نموده است که براساس این مصوبه، دولت کارخانه ها را به فراوری بیشتر خودرو های گازسوز موظف و مردم را به تبدیل خودرو هایشان به دوگانه سوز و مصرف بیشتر CNG تشویق کرد.

آخرین جزئیات طرح رایگان گازسوز کردن خودرو های عمومی/ 80 هزار خودرو تا خاتمه سال گازسوز می شوند

مدیر طرح CNG افزود: بر اساس همین مصوبه 6 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه برای تبدیل 1 میلیون و 464 هزار خودرو در نظر گرفته شد؛ که اولویت با تبدیل ناوگان عمومی شامل تاکسی ها و وانت بار ها به اضافه خودرو های مسافربر شخصی است. از ملزومات محقق شدن این مصوبه همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور است؛ تا با همکاری بخش خصوصی زمین در اختیار شرکت ملی پخش فراورده های نفتی قرار دهند.

او افزود: جایگزینی CNG طرح بسیار خوبی است. چرا که اگر بخش خصوصی سرمایه گذاری انجام دهد باعث توسعه جایگا ه های CNG می گردد و از این طریق هم اشتغال جدید ایجاد می گردد و هم آلودگی ها و مصرف بنزین کاهش می یابد.

قلی پور در مورد تعداد خودروهای گازسوز شده، گفت: تعداد دقیق خودرو هایی که در حال حاضر گازسوز شدند، معین نیست. ولی طبق آمار کارخانه ها، 920 هزار خودرو در کارخانه گازسوز شدند؛ و در حال حاضر حدود 4 تا 4 و نیم میلیون خودرو گازسوز هستند. با این یک و نیم میلیون خودرو طرح گازسوز شدن خودروها، در مجموع حدود 6 میلیون خودرو گازسوز می شوند. حدودا 1/3 درصد از 21 میلیون خودرویی که در سطح کشور در حال تردد هستند، گازسوز هستند.

مدیر طرح CNG فراورده های نفتی افزود: برای یک و نیم میلیون خودرو فراوری نشده هم در حال عقد قرارداد و جذب سرمایه گذار اولیه هستند. چرا که هزینه آن در ابتدا باید پرداخت گردد.

او در خاتمه گفت: در حال حاضر شرکت ملی فراورده های نفتی در حال مذاکره با بانک ملت، ایران خودرو، بانک های دیگر و متخصصان در زمینه گازسوز کردن خودرو است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 221

به "اختصاص بودجه 6 میلیاردی برای گازسوز شدن خودرو ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص بودجه 6 میلیاردی برای گازسوز شدن خودرو ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید