اختصاص 330 میلیون ریال اعتبار به تپه موشلان در ساوجبلاغ

به گزارش بازی ناتمام، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از اختصاص اعتبار 330میلیون ریالی به تپه باستانی موشلان در شهرستان ساوجبلاغ اطلاع داد.

اختصاص 330 میلیون ریال اعتبار به تپه موشلان در ساوجبلاغ

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، فریدون محمدی امروز شنبه 27 اردیبهشت 99 با اعلام این خبر اضافه کرد: با اختصاص این مبلغ از محل اعتبارات استانی، عملیات پژوهشی، سامان دهی و معین عرصه و حریم تپه باستانی موشلان اسماعیل آباد درشهرستان ساوجبلاغ به مرحله اجرا درآمده است.

او اضافه کرد: در مرحله ابتدایی و آغازین عملیات می توان به آنالیز و حدس پیرامون تپه، جانمایی محدوده و پهنه عرصه سایت تاریخی، محدوده حفاظتی، نشانه گذاری و تهیه نقشه ضوابط با مختصات جغرافیایی، نصب تابلو معرفی و اقدامات حفاظتی ازاین اثر باستانی پرداخت.

محمدی توضیح داد: موشلان تپه اسماعیل آباد از سایت های تاریخی بسیار مهم فلات مرکزی کشور است که درسال 1337 شمسی توسط هیئت پژوهشی کاوش شد و آثار تمدنی و فرهنگی هزاره پنجم قبل از میلاد از آن به دست آمد که زینت بخش موزه ملی ایران است و به عنوان مرجع باستان شناسی کشور معرفی شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اضافه کرد: با توجه به این که منطقه دشت ساوجبلاغ دارای تپه ها و محوطه های تاریخی و باستانی بسیار غنی است و وجود تپه هایی مانند موشلان، ایغربلاغ، ینگی امام، تپه های خوروین و آغچه حصار و... امید است بتوانیم با این ظرفیت تمدنی درآینده نزدیک با همکاری استانداری و فرمانداری شهرستان و دستگاه های اجرایی ساوجبلاغ، شاهد افتتاح موزه باستان شناسی ومردم شناسی در این شهرستان باشیم.

این تپه باستانی در سال1356 درفهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 520

به "اختصاص 330 میلیون ریال اعتبار به تپه موشلان در ساوجبلاغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 330 میلیون ریال اعتبار به تپه موشلان در ساوجبلاغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید