جاهای دیدنی قوچان را بیشتر بشناسید خراسان رضوی

به گزارش بازی ناتمام، جاهای دیدنی قوچان

در این مقاله از معرفی دیدنیهای اطراف مشهد تصمیم گرفتیم تا شما را با جاهای دیدنی قوچان که یکی از شهرهای استان خراسان رضوی و در 120 کیلومتری شمال غرب مشهد است را بیشتر آشنا کنیم. پس اگر قصد سفر به استان خراسان رضوی را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با مکان های دیدنی قوچان آشنا شوید.

جاهای دیدنی قوچان را بیشتر بشناسید خراسان رضوی

مختصری درباره قوچان بدانید :

قوچان قدیمی ترین شهر خراسان بزرگ است و قدمتش به حدود 250 سال پیش از میلاد بر می گردد، تپه ها و آثار باستانی و تاریخی فراوانی با شماره ثبت ملی در خود محفوظ دارد. از صدر اسلام تا اوایل تسلط قوم مغول به اسامی آساآک ، آشاک ، آرسکا، استوا، خوجان، خبوشان یاد شده است، و سلسله اشکانی از 256 سال قبل از میلاد تا 224 میلادی بر ایران حکومت داشته اند. اولین پایتختش در حوالی قوچان امروز بوده است. با ما همراه باشید تا بیشتر با جاهای دیدنی قوچان آشنا شوید.

دره شمخال

دره شمخال از زیباترین و رازآلودترین دره های ایران در نزدیکی قوچان است. دره شمخال در 25 کیلومتری شهر مرزی باجگیران در کناره شمال شرقی ایران و نزدیک کشور ترکمنستان و 80 کیلومتری قوچان قرار گرفته است. مهم ترین دلیل آب و هوای مناسب این دره، وجود آب زیاد است که از پیوستن رودخانه های شارک قرچه، دربادام، شمخال و اضافه شدن چشمه های گوناگون در مسیر است.

طول دره شمخال در حدود 18 کیلومتر است و ارتفاع دیواره آن تا 200 متر برآورد شده است. در قسمت های زیادی از این دره زیبا درختان گردوی جنگلی بسیاری با قدمت هایی بیشتر از 200سال وجود دارند که به این دره زیبا، جلوه خاصی بخشیده اند.

رود اترک

رود اترک از کوه هزار مسجد در شهر قوچان سرچشمه می گیرد و بعد از گذشتن از دشت قوچان، شیروان و بجنورد به مرز ایران و ترکمنستان می رسد و وارد کشور ترکمنستان می گردد؛ سپس به دریای خزر می پیوندد. اترک پنجمین رود طولانی ایران است. رود اترک بستری گلی دارد و سیل خیز است. نام این رودخانه در گذشته اتک بوده است.

روستای شارک

روستای شارک در شمال قوچان و نزدیک به جاده باجگیران و ترکمنستان قرار گرفته است. آب و هوای معتدل و مطبوع به همراه رودها و آبشارها این روستا را به یکی از مکان های گردشگری شهر قوچان تبدیل نموده است. چشم اندازهای طبیعی این روستا چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید. روستای شارک محل مناسبی برای تهیه سوغاتی و صنایع دستی محلی است.

مسجد جامع قوچان

مسجد جامع قوچان قدمتی بیش از 140 سال دارد و با توجه به بهره مندی از معماری اسلامی در این مکان مقدس، دور تا دور داخل مسجد کتیبه های اسمای خداوند جلوه ای زیبا به فضای آن بخشیده است.

موزه مردم شناسی قوچان

موزه مردم شناسی قوچان (موزه قوچان) موزه ای در شهر قوچان است که مساحتی در حدود 300 متر مربع دارد و امروزه شامل بخش های موسیقی سنتی، کُشتی چوخه، چاروق دوزی، گلیم بافی، مراسم ازدواج عشایر، آهنگری و گله داری است.

دره سراب

دره سراب و آبشار در 12 کیلومتری جنوب شهر قوچان در دامنه ارتفاعات کوه سنگر و محمد بیک با ارتفاع تقریبی 2840 متر واقع است که در سرچشمه رودخانه سراب آبشار بسیار زیبایی معروف به شارشار دیده می گردد.

معماری صخره ای کلر

معماری صخره ای اثری تاریخی در روستای کلر است که در ارتفاعات این روستا ساخته شده. طول این بنا 12 متر و ارتفاع آن 180 سانتی متر است. به گفته عده ای معماری صخره پناهگاهی متعلق به دوره ایلخانیان است اما عده ای دیگر اعتقاد دارند که این مکان محل عبادت پیروان تصوف بوده.

  • جاهای دیدنی کاشمر
  • جاهای دیدنی سبزوار
  • جاهای دیدنی نیشابور
منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 مهر 1403 بروزرسانی: 18 مهر 1403 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1819

به "جاهای دیدنی قوچان را بیشتر بشناسید خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی قوچان را بیشتر بشناسید خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید