از همراهی دوربین در اتاق خواب تا دغدغه تغییر جنسیت دختر خانواده!

به گزارش بازی ناتمام، پس از سانسور برخی سکانس های سریال آقازاده این پرسش در ذهن مخاطب شکل می گیرد، چرا وزارت ارشاد وجه اعتقادی و ارزشمند آقازاده را سانسور می کند و با بخش های منشوری سریال های دل و همگناه همراه هستند؟

از همراهی دوربین در اتاق خواب تا دغدغه تغییر جنسیت دختر خانواده!

گروه فرهنگ و هنر خبرنگاران: عباس اسماعیل گل؛ بعد از حاشیه هایی که برای سریال آقازاده رقم خورد برخی مخاطبان معتقدند چرا وزارت ارشاد وجه اعتقادی و ارزشمند آقازاده را سانسور می کند و با بخش های منشوری دل و همگناه همراه هستند؟ آن ها این دوگانگی را مشکوک و حاصل وادادگی وزارت ارشاد می دانند. در ادامه نگاه کلی شده است به این دو سریال تا مخاطب قضاوت کند آیا طرح این شائبه ریشه در یک نگاه اصولی دارد؟

در سریال همگناه رابطه غیر مشروعی وجود ندارد و اما شکل پرداخت به روابط عجیب است.ما زندگی دختر دگر جنس گرایی را می بینیم که به اجبار پدر با یک مرد ازدواج می کند. تا به حال اگر هم مخالفت پدر در عمل تغییر جنسیت یک دختر در آثار نمایشی وجود داشته، معمولا پیش از بسته شدن پیوند زناشویی این رابطه به خاتمه می رسیده و هیچ گاه یک دگر جنس گرا با جنس مخالف خود در یک خانه زندگی نمی کردند.اما در سریال هم گناه سیما و سامان به طور تعیین در یک خانه زندگی می کنند و حتی در قسمت ششم فصل دوم وقتی آرمان به دنیال آنها به خانه سامان می رود، هردو از اتاق خواب خانه بیرون می آیند.ا

اتفاق هایی که در پی رابطه فرهاد و هدیه می افتد نیز یکی از نکات قابل توجه این سریال است.در قسمت هفتم فصل دوم هم گناه وقتی فرهاد تصمیم میگرد با هدیه بماند و از طلاقش منصرف می شود، به صورت کاملا تعیین و بدون هیچ پیچ و خم بصری، بیننده بازیگران را تا پشت در اتاق خواب همراهی می کند. در این سکانس فرهاد با لبخند به سمت اتاق خواب می رود و هدیه هم جلوی دوربین دو دکمه پالتوی خود را باز می کند .همچنین در سکانس بعدی خانه فرهاد،هدیه را می بینیم که خیز بر می دارد که خود را در بغل فرهاد بیاندازد و قربان صدقه او می رود. دیوار حائل است میان بیننده و اتفاقی که در حال افتادن است اما صداها کاملا عریان بیان کننده ماجرا است.حتی فرهاد هم با خوشحالی فریاد می زندبیا پایین هدیه جان.

چیزی که بیش از پیش در سریال دل به چشم می آید روابط عجیب و عشق های سه ضلعی و در جاهایی حتی چهار ضلعی است.رستا که شب عروسی اش دزدیده و مورد تجاوز قرار میگیرد، پیش از ازدواج با فرد دیگری به نام مهران رابطه داشته.از طرفی شخصی به نام نکیسا نیز عاشق او بوده. همه این روابط حل نشده و ادامه دار تا زمان ازدواج رستا باقی می ماند.همسر رستا، آرش نیز با دختر خاله اش رابطه داشته، با خواهر رستا در ارتباط بوده و حالا با خود رستا قرار است پای سفره عقد بنشیند.این یعنی یک زندگی مشترک قرار است شروع شود اما زوج و زوجه هردو روابط دیگری دارند که همزمان وجود دارند.در این سریال روابط عجیب فقط به رستا و آرش ختم نمی شود.اتابک پدر ارش با زنی شوهردار رابطه دارد.مرسده زن جوانی است که همسرش در زندان است و با اتابک وارد رابطه می شود.برای اینکه بتوانند به هم نزدیک تر شوند مرسده از همسر زندانی اش غیابی طلاق می گیرد.این روابط عجیب و در بسیاری موارد غیر مشروع از عجایب سریال دل است.

در خاتمه باید گفت، حرکت آقازاده بر مدار ارزش های فراموش شده، آن هم در بستری که همواره محتوای صرفا بفروش را مورد توجه قرار داده، به مذاق برخی خوش نیامده و به جای تشویق و ترغیب، به آقازاده اتهام می زنند تلویزیونی است. البته که آمار و ارقام و رکوردها چیز دیگری را ثابت می کنند و مخاطب برای تماشای قسمتهای جدید انتظار می کشد اما سوال اینجا است در عرصه ای که همه به هر قیمتی به دنبال فروش بیشتر هستند چرا باید چنین ریسکی کرد و چنین تخریب هایی را به جان خرید؟ چیزی جز دغدغه مندی می تواند عامل محرکه باشد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 660

به "از همراهی دوربین در اتاق خواب تا دغدغه تغییر جنسیت دختر خانواده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از همراهی دوربین در اتاق خواب تا دغدغه تغییر جنسیت دختر خانواده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید