اضطراب مادر سبب زایمان زودرس می گردد

به گزارش بازی ناتمام، خبرنگاران/اصفهان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از برگزاری کلاس آمادگی برای زایمان به صورت مجازی و رایگان به همت واحد مامایی این معاونت اطلاع داد.

اضطراب مادر سبب زایمان زودرس می گردد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

محمد حاجی جعفری در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: کارگاه های آمادگی برای زایمان شامل هشت جلسه است که تمرین های ورزشی مخصوص دوران بارداری به شرکت نمایندگان آموزش داده خواهد شد تا با کاهش استرس های بارداری از بعضی خطرات احتمالی نیز جلوگیری کند.

وی اضافه نمود: کاهش عوارض بارداری برای مادر و نوزاد، افزایش زایمان طبیعی، ارائه اطلاعات و آگاهی به مادران باردار مهم ترین هدف کلاس های آمادگی برای زایمان است. همچنین اعتماد به نفس مادر باردار در این کلاس ها اضافه نموده می گردد و او یاد می گیرد بسیاری از دردهای دوران بارداری را بدون احتیاج به دارو برطرف کند.

حاجی جعفری توضیح داد: ترس های مادر با کسب آگاهی به مرور از بین می رود و تفکرات نادرست او اصلاح می گردد و این کلاس ها به زنان یاری می نماید تا با مسائل احتمالی بارداری کنار بیایند یا آن ها را برطرف نمایند.

وی تأکید کرد: ترس از اتفاقاتی که بعداً رخ خواهد افتاد نیز باعث اضطراب مادران می گردد که این استرس و اضطراب، هورمون هایی را در بدن ترشح می نماید که می تواند احتمال زایمان زودرس، پیشرفت نکردن زایمان و یا به جهان آمدن نوزاد کم وزن را افزایش دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نحوه نگهداری صحیح از نوزاد، آشنایی با شیوه شیردهی، مراقبت و علائم هشداردهنده در نوزاد در این کلاس ها آموزش داده می گردد. مادران باردار می توانند برای ثبت نام در کلاس و گروه بندی همه روزه در ساعات اداری از ساعت 8 تا 14 با شماره 03155467299 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 891

به "اضطراب مادر سبب زایمان زودرس می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضطراب مادر سبب زایمان زودرس می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید