اعطای مجوز واردات 15 میلیون واحد سرم به کشور ، مراکز درمانی مشکل تامین سرم ندارند

به گزارش بازی ناتمام، مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا آخر شهریور یک و نیم میلیون سرم وارد کشور شده است.

اعطای مجوز واردات 15 میلیون واحد سرم به کشور ، مراکز درمانی مشکل تامین سرم ندارند

حسین شمالی گفت: مطابق رویه عادی مصرف سرم در بین مردم بین 9 تا 10 میلیون واحد است، این مقدار در زمان اوج به 12 میلیون واحد رسیده است.

او ادامه داد: سازمان غذا و دارو برای فراوری 14میلیون واحد سرم در ماه برنامه ریزی نموده است، در این خصوص تمام شرکت های فراوری کننده سرم با تمام ظرفیت مشغول به فراوری هستند.

به گفته وی به طور میانگین نزدیک به 14میلیون واحد سرم در ماه فراوری شده ، اما مصرف سرم خیلی بیشتر از رویه معمول بوده است، به همین علت در تامین سرم دچار مشکل شده ایم. در مراکز درمانی و بیمارستان ها دچار کمبود سرم نبوده ایم لذا در صورت احتیاج سرم لازم را تامین خواهیم کرد.

او اضافه نمود: از دوماه قبل مجوز واردات سرم داده شد، اما با توجه به اینکه واردات این فراورده سخت و زمان بر است به صورت مرحله ای در حال واردات است ، به طور کلی مجوز واردات تا 15 میلیون واحد داده شده و از دو هفته گذشته واردات سرم به ایران آغاز شده است.

مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو گفت: امیدواریم تا سرانجام شهریور یک و نیم میلیون واحد سرم وارد کشور شده باشد. با توجه به اینکه اوج مصرف سرم در فصل تابستان است پیش بینی شده تا نیمه مهر مقدار مصرف سرم به روال عادی برگردد.

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 مهر 1401 بروزرسانی: 5 مهر 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1631

به "اعطای مجوز واردات 15 میلیون واحد سرم به کشور ، مراکز درمانی مشکل تامین سرم ندارند" امتیاز دهید

1 کاربر به "اعطای مجوز واردات 15 میلیون واحد سرم به کشور ، مراکز درمانی مشکل تامین سرم ندارند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای مجوز واردات 15 میلیون واحد سرم به کشور ، مراکز درمانی مشکل تامین سرم ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید