افزایش خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی، برطرف نوافق طرح 3070

به گزارش بازی ناتمام، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه به زودی خدمات غیرحضوری از 30 به 40 خدمت افزایش پیدا خواهد نمود، گفت: نواقص طرح 3070 با استفاده از نظرات شرکای اجتماعی برطرف می گردد.

افزایش خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی، برطرف نوافق طرح 3070

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مصطفی سالاری، روز سه شنبه در سلسله نشست های رؤیای تأمین اجتماعی فراگیر (تأمین اجتماعی دیجیتال با طرح 3070)، اضافه نمود: استفاده از نظرات شرکای اجتماعی به منظور برطرف نواقص طرح 3070، یکی از اقداماتی است که در سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته و هدف از برگزاری این نشست ها، استفاده از نظرات و بعلاوه ارائه گزارش به جامعه هدف که نیمی از جمعیت کشور را شامل می گردد، است.

وی ادامه داد: آسان تر کردن ارائه خدمات به شیوه غیرحضوری متناسب با سطح اطلاعات افراد موضوع مهمی است که باید بیشتر روی آن کار گردد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه تحول دیجیتالی یک ضرورت محسوب می گردد، گفت: تأمین اجتماعی به لحاظ اینکه با بخش عمده ای از جمعیت کشور در ارتباط است، باید در جهت دیجیتالی شدن اقدامات خود گام اساسی بردارد و در آینده سرعت استفاده از آن را بیشتر کند.

سالاری اضافه نمود: در ادامه جهت و مرحله اول، ایرادات 30 خدمت را برطرف می کنیم و سپس سراغ غیرحضوری کردن خدمات دیگر می رویم.

وی گفت: در طرح 3070 هدف اول ما این است که 30 خدمت کاملاً به صورت غیرحضوری، ارائه و باعث کاهش 70 درصدی مراجعات مردم به شعب تأمین اجتماعی گردد البته با آسان تر کردن استفاده از شیوه غیرحضوری، قصد داریم آن را به صد درصد برسانیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: شعبات تأمین اجتماعی به نسبت قبل بسیار خلوت، مراجعات مردم هم کمتر و تعداد خدمت ها بیشتر شده و اگر اجرای آن آسان تر گردد، به طور حتم بهره مندی از خدمات تأمین اجتماعی بیشتر خواهد شد.

سالاری با اشاره به اینکه این طرح بی ایراد نیست، گفت: زمانی می توانیم بگوییم این طرح اشکالی ندارد که هیچ کس و در هیچ شرایطی برای گرفتن 30 خدمت احتیاج به مراجعه حضوری نداشته باشد و با سرعت کافی از خدمات بهره مند گردد.

وی به پرداخت هزینه ازدواج اشاره نمود و گفت: در حال حاضر برای برخورداری از یاری هزینه ازدواج، بیمه شدگان حتی احتیاج به ثبت درخواست ندارند و صرفاً با اطلاعاتی که سازمان ثبت احوال در اختیار ما می گذارد، به صورت اتوماتیک پس از ازدواج در دفاتر ازدواج، این هدیه به آن ها پرداخت می گردد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه قصد داریم فرآیند برخورداری از خدمات تأمین اجتماعی را اصلاح و کوتاه تر کنیم، گفت: به صورت دائم از سامانه 1420 بازخورد می گیریم تا ببینیم کدام سرویس ها نارسایی دارند یا باید بهبود پیدا نمایند. بعلاوه دستگاه های مختلف هم در زمینه اجرای طرح 3070 به ما یاری می نمایند.

وی ادامه داد: در گام بعدی قصد داریم این طرح را به 4080 تبدیل کنیم به طوری که خدمات غیرحضوری به 40 خدمت و اندازه کاهش مراجعات هم به 80 درصد برسد.

سالاری گفت: از استارت آپ ها می خواهیم که بر روی پلتفرم ما سرویس ارائه خدمات غیرحضوری ارائه دهند و گروه های جوان برای یاری و آسان تر شدن ارائه خدمت به ما یاری نمایند.

وی درباره به حاشیه رفتن این طرح گفت: زمانی که بیش از 90 درصد کار انجام، خدمات به صورت غیرحضوری و تمامی سندسازی ها هم صورت گرفته باشد، احتمال اینکه طرح به حاشیه برود بسیار کم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1229

به "افزایش خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی، برطرف نوافق طرح 3070" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی، برطرف نوافق طرح 3070"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید