انتظاراتی که باید از راهنمای تور یا لیدر خود داشته باشید

به گزارش بازی ناتمام، لید یا راهنمای تور یعنی چشم و گوش یک جاذبه گردشگری یا مکان خاصی که به آنجا سفر نموده اید!

انتظاراتی که باید از راهنمای تور یا لیدر خود داشته باشید

او می تواند دلیلی برای هیجان انگیز بودن سفر و تشویق شما برای سفر مجدد به یک مکان باشد یا می تواند با هدایت هایش کاری کند که شما بار دیگر فکر رفتن به آن مکان به ذهنتان خطور نکند.

اغلب اوقات راهنمای تور محاسن و مزایای یک مکان جهانگردی را بازگو می نمایند و گاهی وقت ها هم حرف ها یا رفتارشان سؤال برانگیز خواهد بود.

شما به عنوان یک مسافر، جهانگرد یا جهانگرد می توانید چنین انتظاراتی از لیدر یا راهنمای تور خود در سفر به یک جذابیت جهانگردی در داخل یا خارج از کشور داشته باشید:

راهنمای تور باید وقت شناس باشد!

هیچ چیز به مقدار وقتی که راهنمای تور وقت شناس نباشد و دیر در محل مورد نظر حاضر گردد اعصاب خوردکن و عذاب آور نیست. برخی از لیدرها زمان زیادی را برای شرح دادن یک مکان اختصاص می دهند که در واقع خود جهانگردان آنها را می دانند یا قبلاً تجربه نموده اند. دیر رسیدن به تور برای لیدری که قرار است منظم باشد و توری که قرار است درست طبق برنامه عمل کند اصلاً خوب نیست. بسیاری از راهنمایان تورها از زمان سپری کردن در برخی از فعالیت ها و گردش ها می زنند و شما را از تجربه بکر و دست اولی که باید از یک مکان داشته باشید محروم می نمایند.

راهنمای تور باید مطلع و مطلع باشد

از نظر شما عجیب نیست که یک راهنمای تور جهانگردی از شما بخواهد که با استفاده از جی.پی.اس موقعیت جغرافیایی یک مکان را پیدا کنید؟ به نظر ما که هست. این که ندانید به کجا دارید می روید مسئله ای است که خیلی از جهانگردان از آن نفرت دارند زیرا این به معنی وقت هدر دادن و دیر رسیدن به مقصد است. حتی ما داستان های وحشتناکی از ناآشنایی با جهتها شنیده ایم که نتیجه آن صرف کردن مدت زمان زیاد در جهت جاده ها، گم شدن و در نهایت عدم رضایت جهانگردان بوده است. اگر راهنمای تور هستید، قبل از رفتن به مکان مورد نظر، حتماً در خصوص آن تحقیقات لازم را انجام دهید تا جهانگردان احساس راحتی نمایند. هیچ کس دلش نمی خواهد که در طول تعطیلات به شما که لیدر هستید هدایت بدهد.

راهنمای تور باید همه حقایق را بداند

برخی از راهنماهای تور در خصوص وقایع یا حقایق خاصی از یک مکان نامطمئن هستند و گاهی شک دارند و وقتی جهانگردان از آنها سؤال می پرسند گونه هایشان سرخ می گردد و پاسخی ندارند که ارائه بدهند. یک راهنمای تور باید شهر را خوب بشناسد، تاریخ آن را بداند، الماس های مخفی و اسرارش را بداند و با اشتیاق فراوان آنها را به جهانگردان نشان دهد. جهانگردان عاشق شنیدن داستان های بومی و محلی، قصه مردم شهر و مکان های مختلف شهر و روستاهایی هستند که از آن بازدید می نمایند.

راهنمای تور باید همه را به چشم میهمان ویژه بنگرد

ممکن است دیده باشید که برخی از راهنمایان تور به برخی از اشخاص توجه ویژه ای دارند و با همه به یک شکل رفتار نمی نمایند. با تبعیض قائل شدن بین جهانگردان، آنها دیگر دلشان نمی خواهد از شما سؤال بپرسند یا اطلاعاتی را با شما به اشتراک گذارند. راهنمایان تور باید به همه میهمانان توجه ویژه داشته باشند. مهم نیست که آنها چقدر با ادب هستند یا در طول سفر چطور رفتار می نمایند.

راهنمای تور باید بگذارد شما راحت باشید

راهنمای تور باید اجازه دهد میهمانان و جهانگردان تا می توانند خوش بگذرانند. هیچ کس دلش نمی خواهد راهنمای تور فقط یک کتاب را از حفط بخواند یا عصا قورت داده و خشک رفتار کند. از سپری کردن زمان با جهانگردان لذت ببرید، با آنها در تعامل باشید و اگر یکی دو تا لطیفه هم بلدید، بد نیست تعریف کنید و کمی بخندید.

منبع: فوت و فن / iol.co.za
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1604

به "انتظاراتی که باید از راهنمای تور یا لیدر خود داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظاراتی که باید از راهنمای تور یا لیدر خود داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید