بازیگر سریال زندگی زیباست: خستگی در تنمان ماند

به گزارش بازی ناتمام، همشهری جوان/ ستایش رجائی نیا بازیگر نقش مینا در مجموعه تلویزیونی زندگی زیباست، از فراز و نشیب های این سریال می گوید.

بازیگر سریال زندگی زیباست: خستگی در تنمان ماند

ستایش رجائی نیا خودش را این طور معرفی کرد؛ 19 سال است که کار تئاتر و تصویر می کنم ولی در 13 سال گذشته به شکل حرفه ای تر پی گیرش هستم. در مشهد بیشتر فعالیت تئاتری می کردم و در جشنواره های مختلفی هم جوایزی گرفتم، بعد از مدتی که به تهران مهاجرت کردم، پیشنهادهای تصویری هم به دستم رسید، اما در کنارش به تئاتر هم ادامه دادم و در جشنواره تئاتر فجر سال 1398، نام برترین بازیگر زن تئاتر را برای نمایش دریاچه قو به دست آوردم. در 1397 به پروژه زندگی زیباست معرفی شدم و کارم را با این گروه آغاز کردم که حالا بعد از سه سال حاصلش را در قاب تلویزیون می بینیم.

رجایی نیا متولد 1371 است و در 1397 با حضور در تله فیلم چای سرد وارد قاب تلویزیون شد. مینا یکی از بازیگرهای اصلی سریال زندگی زیباست؛ بازی اش مورد توجه علاقه مندان به این سریال نهاده شد؛ به همین بهانه با او در باره این مجموعه تلویزیونی به گفت وگو نشستیم.

کاراکتر مینا می خواهد چه بگوید و چه چیزی را اثبات کند؟ و چقدر به شخصیت خودتان نزدیک است؟

مینا همان طور که در این چند قسمت ورودش به داستان می بینید شخصیتی درون ریز است که به راحتی کسی را به حریم شخصی اش راه نمی دهد، کاراکتری باصلابت و محکم که دستخوش ناملایمت های زندگی است، کسی که از ترحم بیزار است، شخصیتی که پوسته ای زمخت و به ظاهر سنگی برای خودش ساخته و برای من جایی نقش مجذوب نماینده است که دورترین نقطه ممکن به خودم باشد؛ آن وقت است که جهت کشف و رسیدن به کاراکتر سخت و دلنشین می گردد. دقیقا زمانی که در پیش فراوری بودیم آقای جعفری به من فرصت انتخاب از میان دو سه نقش را دادند و من وقت زیادی نداشتم و باید نظر نهایی خودم را اعلام می کردم، در نهایت احساس کردم مینا سخت ترین و متفاوت ترین کاراکتر را نسبت به بقیه نقش هایم دارد.

علت پخش نشدن این سریال در دو سال گذشته چه بود؟ و انگار خیلی از سکانس های بازیتان حذف شده است.

واقعیت این است که صحبت درباره پخش نشدن در حیطه اختیارات من نیست، اما طبیعتا من و همه اعضای گروه برای پخش این مجموعه لحظه شماری می کردیم و حتی یک بار به رئیس سازمان صداوسیما نامه نوشتیم و خواستیم زودتر تکلیف پخش سریال را تعیین نمایند. درباره حذف سکانس ها هم بله، بخش های زیادی از بازی من و بقیه همکارانم حذف شد که به شاکله کار لطمه زد و باعث شد خستگی روی تن مان بماند. من در چند قسمت اول به نام مهمان نقشی را بازی کردم که متاسفانه حذف شده است. نقشی که 15-10 سال از خودم عظیم تر بود و برای آن نقش در کویر پر پیچ وتاب یزد پشت نیسان آبی و سرمای عجیب آن زمان خیلی کوشش کردم و خون دل خوردم که بازی خوب از کار در آید اما همه اش ممیزی و ناباورانه حذف شدند. می دانید خیلی بد است نیم ساعت مانده به پخش اولین قسمت سریال بلاتکلیفت، پی ببری که به! بالاخره پخش شد اما با یک سریال شرحه شرحه و حذف شده روبه رو شوی.

مهمترین پیغام این سریال برای جوانان و زندگی امروز آنها چیست؟

این که آدم های اطراف هرکس مهم ترین اتفاق های زندگی آن شخص را می سازند و تاکید بر این که دوست خوب خیلی رکن مهمی در زندگی است و پیغام دیگرش هم عشق و امید است.

حاشیه ها درباره پرداخت ها در این سریال زیاد بود، مقدار دستمزدتان برای این سریال چقدر بود؟

فکر می کنم شخصی ترین سوالی که می توان پرسید همین است. بازیگرهای زندگی زیباست اگرچه شاید برای مخاطبان چهره های تازه ای باشند اما همگی باتجربه اند و از تئاتر و حتی سینما به این گروه اضافه شدند و رنج مبلغی دستمزدمان تعیین بود اما حضور در این پروژه برای همه ما، یک اتفاق فرامحلی و دلی بود.

شما بازیگر موفقی در تئاتر هستید تفاوت تئاتر با تلویزیون و سینما چیست و کدام را ترجیح می دهید؟

برای من چیزی که باعث گردد اتفاق نو خلق کنم مورد استقبالم قرار می گیرد. فرقی نمی نماید سینما، تئاتر یا تلویزیون، نقشی که بتوانم خودم را محک بزنم و مخاطب را با چهره نوی از خودم آشنا کنم برایم مجذوب نماینده است. مدیوم تئاتر و تلویزیون واقعا تفاوتی ندارد. فقط مسئله این است که تئاتر از دیرباز مهجور بوده و تلویزیون مخاطب بیشتری دارد.

پیشنهاد بازی در سریال و فیلم دیگری هم دارید؟

بله، سال گذشته بازی ام در فیلم سینمایی گربه سیاه به کارگردانی کریم امینی تمام شد و از ماه آینده مقابل دوربین یک فیلم سینمایی می روم که تیم رسانه ای آن ها به موقع درباره اش اطلاع رسانی خواهند کرد.

برگردیم به سریال، مینا چقدر شبیه جوانان امروزی است؟

فراموش نکنیم آقای جعفری با این تیپ شخصیت ها از نزدیک زندگی نموده و سازنده آثار خاطره انگیزی مثل خط قرمز هستند. بنابراین اگر درباره شخصیتی در سریالی که ساخته ایشان است صحبت می کنیم مطمئن هستیم که شخصیت ها مابه ازای بیرونی امروزی دارند، مینا هم به تناوب قطعا شکل و شمایل جوانانی است که اطراف خودمان می بینیم.

چه نمره ای به سریال می دهید؟

اگر از ما بازیگرهای این مجموعه سوال می کنید قطعا نمره سریال 20 است. ما با هم زندگی کردیم تا زندگی زیباست به ثمر نشست و برای لحظه لحظه کوشش مان احترام قائلیم و به آن ایمان داریم. ما یک تیم کم نظیر بودیم؛ شبیه به یک گروه فعال تئاتری که نظیرش در سینما خیلی خیلی نادر است، یکدیگر را تشویق می کردیم، نقد می کردیم و برای یکدیگر دل می سوزاندیم. هنوز بعد از سه سال برترین دوستان هم هستیم و من بشخصه برای داشتن چنین پشت صحنه و همکارانی که تبدیل به دوستانم شدند سرم را با غرور بالا می گیرم. مثلا رامین آزان واقعا پارتنر خوبی ا ست، بازیگری که به مقدار بازی می نماید، کارش را بلد است و در همفکری با پارتنرش بی نظیر است؛ همین طور حمید رشید بازیگر طنازی که از همبازی بودنش به وجد می آیی، همه آن ها بی نظیر بودند اگر نام می برم به خاطر این است که این دو نفر بیشتر روبه رویم قرار می گرفتند. از همبازی بودن با بانو ثریا قنامی هم که تعیینا نمی گردد به راحتی گذشت، لحظه لحظه اش به یاد ماندنی و شیرین بود، انگار تمام ساعت هایی که سر صحنه کنارشان بودم کلاس درس بود، دختر ایشان را بازی کردن و آن همه سکانس حسی قطعا شانس عظیمی برایم بود.

از علاقمندی هایتان غیر بازیگری بگویید؟

مثل خیلی ها به موسیقی علاقه مندم، ورزش می کنم و سفر می روم اما گذران زندگی و درآمدم از بازیگری است.

آیا واقعا زندگی زیباست؟

اگرچه این روزها ایران و جهان پر شده از خبرهای بد و کم وبیش فکرم پیش هموطنان خوزستانی ام است که آب ندارند و مسائل عظیمی را تحمل می نمایند، اما به اغماض می توانم بگویم، بله... نفس زندگی زیباست، ما آدم ها هستیم که زشتش می کنیم.

و حرف آخر

از آقای جعفری تشکر می کنم که فرصت بروز استعدادها را برای جوانان فراهم می نمایند. به نظرم صداوسیما باید به امثال ایشان بیشتر بها بدهد تا سریال های پرمخاطب دهه هشتاد دوباره تکرار گردد. از مردم هم سپاسگزارم که با نظرهای خوب شان همواره دلگرم مان می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1244

به "بازیگر سریال زندگی زیباست: خستگی در تنمان ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگر سریال زندگی زیباست: خستگی در تنمان ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید