برترین ایده های تزئین دیوار خانه

به گزارش بازی ناتمام، احتمالا برای شما پیش آمده که در برخی مواقع از ظاهر کلی خانه خود رضایت داشته باشید اما برخی وسایل احساس خوشایندی در شما ایجاد نکنند. گاهی برای تغییر ظاهر کلی خانه به فکر تغییر و تعویض برخی از این وسایل می افتید. با این حال اگر وسایل بیش تری به فضای خانه اضافه کنید، باعث ایجاد درهم ریختگی می شود.

برترین ایده های تزئین دیوار خانه

یک راه ساده برای ایجاد فضایی جدید در خانه اجرای ایده های تزئینی بر روی دیوارها می باشد. آیا تا به حال به تزئین دیوار ها فکر کرده اید؟ در این مطلب از ما به بیان ایده هایی در جهت تزئین دیوارها پرداخته ایم. شما می توانید با استفاده از هریک از این راهکارها به انجام این کار بپردازید. از این ایده ها می توان در جهت تزئین دیوار پذیرایی استفاده کرد.

استفاده از آینه ها بر روی دیوار

اگر در خانه خود دیواری خالی دارید که بدون استفاده باقی مانده است، بهترین راه استفاده از آینه ای بزرگ بر روی آن می باشد. به دلایل زیادی استفاده از آینه ها، مخصوصا آینه های بزرگ انتخاب مناسبی می باشد و می توان از آن ها به عنوان یک ایده عالی در طراحی دکوراسیون داخلی نام برد. آینه ها، نوری که از پنجره به داخل اتاق می تابد را بازتاب می کنند و در نتیجه خانه ای روشن تر خواهید داشت و فضای خانه نیز بزرگ تر از آن چه که هست به نظر می رسد.

دعوت طبیعت به خانه

اگر از جمله افرادی هستید که به طبیعت علاقه زیادی دارید و به دنبال ایده ای برای تزئین دیوارها هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از کاغذ دیواری هایی که در آن ها از طراحی گل، درخت، کوه و هر آن چه که به طبیعت مربوط می شود می باشد. برای استفاده از کاغذ دیواری هایی با این طرح بهتر است تنها یک دیوار را با کاغذ دیواری پوشانده و برای سایر دیوارها از رنگ یا کاشی های تزئینی استفاده نمایید. استفاده از کاغذ دیواری یکی از مقرون به صرفه ترین روش هایی است که می توانید از آن برای تزئین دیوارها استفاده نمایید.

استفاده از پانل های چوبی

استفاده از پانل های چوبی تقریبا در همه جای جهان مرسوم بوده و استفاده از آن ها راهی مناسب برای افزودن رنگ به خانه می باشد. برای انتخاب رنگ این پانل ها می توانید از رنگ مکمل دیوارها استفاده نمایید. استفاده از رنگ های تیره نیز باعث ایجاد کنتراست شده و ظاهری زیبا ایجاد می کند.

طراحی یک دیوار غالب

همان طور که در اکثر خانه ها مشاهده می کنیم از قانون نانوشته ای که تمام دیوارها باید شبیه به یکدیگر باشند، استفاده شده است. اما انجام چنین کاری به مرور زمان کسالت بار می شود. برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین حسی بهتر است از رنگی متضاد با رنگ اصلی، برای رنگ آمیزی یک دیوار استفاده نمایید و در کنار آن مبلمانی را انتخاب کنید که رنگ آن با رنگ دیوار هماهنگی داشته باشد. برای این کار می توانید از دو یا سه رنگ استفاده کنید. استفاده از سه رنگ به نظر ایده آل می باشد مخصوصا اگر یکی از آن ها رنگ سفید باشد. چرا که رنگ سفید با تمامی رنگ ها به خوبی تطبیق می پذیرد. در اجرای این روش بهتر است به یک رنگ آمیزی ساده اکتفا کرده و از الگوها استفاده ننمایید.

استفاده از قوه خلاقیت

در جهت استفاده از قوه خلاقیت خود می توانید دیوار را مانند یک بوم خالی در نظر گرفته و آن را به یک اثر هنری منحصر بفرد تبدیل نمایید. استفاده از تکنیک آبرنگ برای رنگ آمیزی دیوار، ظاهر بسیار زیبایی ایجاد می کند. این طراحی زمانی تکمیل می شود که از ترکیب رنگ های مختلف با توجه به تِم به کار رفته در اتاق استفاده نمایید.

ایجاد یک گالری هنری

برای ایجاد چنین فضایی می توانید از یک اثر هنری بزرگ یا چند نمونه کوچک آن در کنار یکدیگر استفاده نمایید. اگر قصد استفاده از یک تابلوی بزرگ دارید، می توانید به راحتی آن را در نقطه کانونی و در معرض دید و توجه همگان قرار دهید. اگر تمایل به استفاده از تابلوهای کوچک در کنار یکدیگر دارید از تابلوهایی با شکل، سایز و الگوهای مشابه استفاده نمایید.

استفاده از استنسیل ها

استفاده از استنسیل ها در طراحی دیوارها آسان ترین و کم هزینه ترین روشی است که می توان از آن برای طراحی دیوارها استفاده کرد. اگر در استفاده از استنسیل ها مهارت دارید، می توانید از انواع بزرگ آن برای تاثیر گذاری بیش تر استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید از یک طراح در این زمینه کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که از طرح های شلوغ زیاد استفاده نکنید، چرا که باعث نوعی در هم ریختگی در فضای اتاق می شود.

استفاده از یک عکس بزرگ

به جای استفاده از کاغذ دیواری و الگوهای مختلف می توانید از یک عکس بزرگ برای پر کردن قسمت های خالی دیوار استفاده کنید. این ایده از جمله راهکارهایی است که به احتمال زیاد به آن فکر نکرده اید، اما اجرای آن می تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد. برای مثال استفاده از تصویر یک جنگل که رنگی متضاد با رنگ دیوارها دارد علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا، باعث ایجاد آرامش نیز می شود. انتخاب تصویر باید با توجه به سلیقه شخصی شما صورت گیرد.

استفاده از بافت ویژه

اگر دیوار اتاق خالی و بی روح است و تمایل به استفاده از عکس یا کاغذ دیواری برای طراحی آن ندارید می توانید از الگوهای بافتی برای تزئین آن ها استفاده نمایید. انجام چنین کاری علاوه بر این که دیوار را از حالت کسالت بار خارج می کند، باعث تطابق پذیری دیوار و سبک طراحی نیز می شود. استفاده از طرح های مواج از جمله طراحی های ساده ای است که می توانید از آن ها استفاده نمایید. اگر در انجام این کار تجربه کافی ندارید می توانید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

استفاده از بشقاب برای تزئین دیوار

اگر در بین وسایل خود بشقاب هایی وجود دارند که با انواع دیگر آن ست نیست، به جای دور انداختن می توانید برای تزئین دیوار از آن ها استفاده نمایید. از یک آویز بشقاب برای قرار دادن آن بر روی دیوار استفاده کرده و آن ها را در معرض دید همگان قرار دهید. به طور قطع از نتیجه زیبایی که این کار در پی خواهد داشت لذت خواهید برد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 90

به "برترین ایده های تزئین دیوار خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ایده های تزئین دیوار خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید