تور استانبول ارزان: تفریحات مقرون به صرفه استانبول

به گزارش بازی ناتمام، تفریحات مقرون به صرفه استانبول

رزرو بلیط استانبول به تهران و برعکس شاید کمی برای شما گران قیمت تمام گردد، از این رو شما باید کمی در سفر از هزینه های اضافی چشم پوشی کنید. سفر به استانبول می تواند همراه با تعداد زیادی تفریحات مقرون به صرفه قیمت و یا حتی رایگان باشد که می تواند سفر شما را به یک سفر مهیج اما مقرون به صرفه قیمت تبدیل کند. با ما همراه شوید تا کمی بیشتر با این تفریحات آشنا شویم.

تور استانبول ارزان: تفریحات مقرون به صرفه استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

بازدید از حمام های ترکیه

در استانبول مانند شهرهای دیگر ترکیه می توانید از حمام های سنتی و قدیمی متعددی بازدید کنید که قدمت اغلب آن ها به چند صد سال قبل بر می گردد. بازدید از بعضی از این حمام ها رایگان بوده و بعضی بلیط ورودی با قیمت مناسبی دارند. برای مثال بازدید از حمام آگا برای هر نفر تنها 70 دلار هزینه دارد که قدمت آن به بیش از 560 سال باز می گردد.

بازدید از مسجد کبود

یکی دیگر از بازدیدهای کم هزینه در استانبول بازدید از بنای تاریخی و بسیار زیبای مسجد کبود است. این مسجد فرهنگ و معماری اسلامی و مسیحیت را در کنار یکدیگر قرار داده و یک شاهکار معماری به شمار می رود. ورودی این مسجد تنها 7 دلار است و شما می توانید با یک قیمت مناسب سری به دنیای تاریخ نیز بزنید.

لذت از طعم غذاهای خیابانی

از آن جا که استابول یک شهر توریستی بسیار شلوغ است در کوچه و خیابان های مختلف آن می توانید تعداد زیادی از غرفه های کوچک غذاهای خیابانی را ببینید که با قیمتی مناسب یک غذای خوشمزه شما را مهمان می نمایند. این غذاها طعم و مزه ای متفاوت دارند و قیمت ان ها در مقایسه با غذاهای طبخ شده در رستوران ها بسیار مناسب است.

بازارگردی

یک سرگرمی رایگان و مهیج در استانبول بازارگردی است. حتی اگر قصد خرید ندارید، سری به بازارهای قدیمی و سنتی و مراکز خرید مدرن این شهر بزنید. در استانبول مراکز خرید لوکس و پیشرفته بسیار زیادی وجود دارد که معماری آن ها منحصر به فرد و بسیار زیبا است. از طرف دیگر بازدید از بازارهای قدیمی شما را با آداب و رسوم ترکیه آشنا نموده و بدون شک یک سرگرمی مقرون به صرفه و مهیج برای شما خواهد بود.

تماشای غروب آفتاب در پل گالاتا

یکی از زیباترین تصاویر در استانبول بدون شک غروب آفتاب بر روی پل گالاتی آن است. آسمان در اطراف این پل هنگام غروب آفتاب نارنجی رنگ زیبایی تبدیل می گردد که پرواز مرغان دریایی روی آن تصویری زیبا و منحصر به فرد جلوی چشم بیننده ایجاد خواهد نمود. اگر هنگام غروب آفتاب به پل گالاتا نزدیک هستید، خود را از تماشای یکی از زیباترین غروب های آفتاب محروم نکنید.

بازدید از گالری های هنر خیابان استقلال

اگر از علاقه مندان به هنر هستید، بازدید از گالری های هنر خیابان استقلال یک سرگرمی مهیج و البته رایگان برای شما خواهد بود. از معروف ترین این گالری ها می توان به Misir Apartmani اشاره نمود که دارای چندین طبقه و سازه های هنری بسیار است.

بازدید از کنسرت های خیابانی

نوبتی هم که باشد، نوبت به لذت بردن از کنسرت های خیابانی است که در کوچه پس کوچه های استانبول و خیابان های آن برگزار می گردد. در خیابان های شلوغ استانبول مانند استقلال و تکسیم هر روزه هنرمندای مختلفی با زبان های مختلف ساز زده و آواز می خوانند. یک کنسرت تمام عیار و بدون هزینه! البته مانند هر موسیقی خیابانی دیگر اگر از شنیدن موسیقی لذت بردید، می توانید مبلغی پول به هنرمندان پرداخت کنید.

قدم زدن در ساحل

ترکیه دارای سواحل بسیاری است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. شما می توانید بدون هیچ هزینه ای در این سواحل قدم زده و از زیبایی آن لذت ببرید.

بازدید از خیابان کاراکوی

احتمالا عکس این خیابان معروف استانبول را بارها و بارها در فضای مجازی دیده اید. این محله در قسمت جنوبی میدان تکسیم واقع شده و دیوارها و خیابان های آن مملو از نقاشی های خیابانی از نقاشان چیره دست است. در کنار این دیوارهای رنگی، سقف این خیابان با چترهای رنگی پوشیده شده که ظاهری فانتزی و زیبا به آن داده است. بنابراین قبل از خرید بلیط هواپیما استانبول به تهران حتما سری به این خیابان معروف بزنید.

بازدید از موزه مدرن

موزه مدرن یک موزه بسیار زیبا و خاص برای اهالی هنر و فرهنگ است. این موزه در سال 2004 تاسیس شده، ساختمانی دو طبقه داشته و آثار هنری هنرمندان ترک و بین المللی را به نمایش می گذارد. اگر پنج شنبه را برای بازدید از این موزه انتخاب کنید، هزینه ای بابت آن پرداخت نخواهید کرد! بازدید در روزهای پنج شنبه رایگان است.

بازدید از محله های رنگارنگ بالات

یک محله قدیمی با خانه های رنگارنگ و بسیار زیبا. در کنار خانه های قدیمی و رنگارنگ در این محله عمارت های باستانی مانند کالج ارتودکس یونانی توجه شما را به خود جلب خواهد نمود. این کالج بیش از 500 سال قدمت دارد و بازدید از آن در سفر به استانبول خالی از لطف نخواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1557

به "تور استانبول ارزان: تفریحات مقرون به صرفه استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: تفریحات مقرون به صرفه استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید