فهرست 10 لوازم ضروری سفر نوروزی که باید تهیه کنید

به گزارش بازی ناتمام، جمع کردن اصولی و صحیح لوازم ضروری سفر نوروزی برای افرادی که قصد دارند در تعطیلات عید به مسافرت بروند، اهمیت زیادی دارد. هر چند که ممکن است ضروری ترین وسایل برای سفر نوروزی به منطقه ها جنوبی کشور با وسایل مورد احتیاج سرگرمی یک روزه در اطراف شهر در متفاوت باشد، اما به هر حال به همراه داشتن بعضی لوازم به شما یاری می نماید تا در سفر راحت تر باشید و بیشتر لذت ببرید. در این مقاله از سرویس در می توانید با فهرست وسایل ضروری برای سفرهای نوروزی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص وسایل مورد احتیاج برای سفر نوروزی پاسخ خواهیم داد.

فهرست 10 لوازم ضروری سفر نوروزی که باید تهیه کنید

قبل از تهیه وسایل ضروری برای سفرهای نوروزی، مقصد خود را معین کنید

قبل از این که آغاز به جمع کردن وسایل ضروری برای سفرهای نوروزی کنید، بهتر است معین کنید که مقصد شما کجاست و قصد دارید در این سفر از چه مکان هایی تماشا کنید. بهتر است برای جمع کردن وسایل مورد احتیاج برای سفر نوروزی کلیه احتیاجهای خودتان در این سفر را طبق شرایط سفرتان معین کنید.

اگر قرار است به یک روستا سفر کنید، لوازم مورد احتیاج شما با زمانی که به هتل می روید، متفاوت خواهد بود. از طرف دیگر باید آب و هوای مقصد را نیز قبل از سفر آنالیز کنید و کلیه لوازم مورد احتیاج را با در نظر گرفتن شرایط سفرتان معین کنید.

با لوازم ضروری سفر نوروزی آشنا شوید

چطور برای سفر نوروزی سه سوته چمدان ببندیم؟ اگر در این فکر هستید که چگونه لوازم ضروری سفر نوروزی را در کمترین زمان ممکن جمع کنید و خودتان را برای سفر آماده کنید، بهتر است نگاهی به فهرستی که در ادامه برای شما آورده ایم بیندازید.

در ادامه می توانید با لوازم مورد احتیاج برای سفرهای نوروزی و انتخاب کاربردی ترین وسایل در سفرهای نوروزی آشنا شوید.

1- ابتدا کیف لوازم شخصی و بهداشتی را آماده کنید

یکی از نکات مهم و لازم برای سفرهای نوروزی این است که قبل از هر چیزی لوازم بهداشتی و لوازم شخصی مورد احتیاج خود را بردارید. برای سفر حتماً یک ، شانه، یک دئودورانت و یک و کرم دافع حشرات بردارید.

اگر از لنز یا عینک استفاده می کنید، آن ها را از قلم نیاندازید. بهتر است در کیف لوازم شخصی تان مسواک، نخ دندان، دهانشویه، یک خمیر دندان کوچک و یک حوله کوچک را نیز قرار دهید. از قلم نیاندازید حتماً چند عدد دستمال کاغذی تا شده را داخل کیف دستی تان قرار دهید.

پیشنهاد می گردد یک بسته دستمال مرطوب تمیز کننده دست و مایع ضدعفونی کننده نیز همراه خود داشته باشید تا در صورت احتیاج برای تمیز کردن دست ها از آن بهره ببرید. خانم ها می توانید یک کیف لوازم آرایشی سبک نیز با خودتان در سفر به همراه داشته باشید.

سعی کنید بیشتر از لوازم آرایشی ضروری و اصلی بهره ببرید و همه لوازم آرایشی تان را با خودتان حمل نکنید. برای تهیه، ، ، ، ، ، ، و را به صورت حضوری، اینترنتی و تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنید.

2- لوازم دیجیتال و اکسسوری های مورد احتیاجتان را بردارید

در فهرست لوازم ضروری سفر نوروزی باید شارژر، دوربین، ، هندزفری و سیم USB و گوشی را همراه خود داشته باشید. معمولاً در سفرهای نوروزی بیشتر وقت خود را به گشت و گذار و گردش در شهر و یا اماکن تماشای سپری می کنید، بنابراین ممکن است زمان کافی برای شارژ کردن گوشی را نداشته باشید. اگر پاور بانک ندارید، بهتر است قبل از سفر تهیه کنید، چون حتماً به دردتان می خورد.

3- تنقلات و غذاهای کنسروی همراه خود داشته باشید

هر چند که در سفر احتمالاً بیشتر غذاها را در رستوران میل می کنید، اما بهتر است مقداری تنقلات مثل آجیل، میوه خشک، مغزها و چند بسته بیسکویت همراه خود داشته باشید. اگر در محل اقامتتان امکان آشپزی تا حدی وجود دارد، می توانید چند عدد غذای آماده و کنسروی نیز بخرید و در چمدان قرار دهید.

با این کار می توانید بعضی از وعده های غذایی را خودتان آماده کنید و هزینه هایتان را تا حدی کاهش دهید. می توانید انواع، و را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های بخرید.

4- موقع جمع کردن لباس مراقب تغییرات آب و هوایی در بهار باشید

در روند قطعاً یکی از وسایل ضروری برای سفرهای نوروزی لباس است. بهتر است قبل از رفتن به سفر حتماً آب و هوای مقصد مورد نظرتان را آنالیز کنید. حتی اگر به نظر می رسد هوا گرم است چند دست لباس گرم نیز همراه خودتان داشته باشید.

در مقاصدی که هوا خنک تر است، نیز پیشنهاد می گردد چند دست لباس نازک تر با خودتان بروید. زیرا در بهار ممکن است هوا به طور یکباره تغییر کند و اگر لباس مناسب به همراه داشته باشید، بیشتر از سفرتان لذت می برید.

5- داروهای مورد احتیاجتان را از قلم نیاندازید

اگر بیمار هستید و یا از داروی خاصی استفاده می کنید، باید قبل از سفر با پزشک خود مشورت کنید و سپس داروهای مورد احتیاجتان را برای این سفر تهیه کنید. بهتر است چند عدد مسکن، قرص آنتی هیستامین و بعلاوه چسب زخم و پماد برای آسیب های جزئی نیز همراه خودتان داشته باشید.

6- مقداری لوازم سرگرمی برای بچه ها بردارید

اگر فرزند کوچک دارید، پس بهتر است قبل از آغاز سفر برای سرگرم کردن بچه ها نیز فکری کنید. چه با ماشین سفر می کنید و چه هواپیما باید به فکر سرگرم کردن بچه ها در طول سفر نیز باشید. عروسک پارچه ای، کتاب داستان و یا اسباب بازی کوچک و مورد علاقه کودک را همراه خودتان داشته باشید تا کودک در طول سفر با این وسیله های بازی سرگرم گردد.

7- ساک کودک را از قلم نیاندازید

خانواده هایی که فرزند کوچک دارند، باید یک ساک کوچک جداگانه برای کودک بردارند. در ساک کودک چند دست لباس اضافه، پوشک، شیشه شیر، پستانک، پارچه تمیز، لوازم بهداشتی و شیر خشک و غذای مخصوص کودک را قرار دهید.

بهتر است یک کرم نرم کننده و ضدآفتاب مخصوص کودک نیز در این کیف قرار دهید. برای تهیه به وسیله فروشگاه های زنجیره ای به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی اقدام کنید.

8- کفش راحت از مهم ترین لوازم سفر است

یکی از وسایل مورد احتیاج برای سفر نوروزی برداشتن یک جفت کفش راحت است. در طول سفرهای نوروزی معمولاً بیشتر از حالت عادی راه می روید و گردش می کنید. سعی کنید برای این سفر حتماً راحت ترین کفشی که دارید را انتخاب کنید تا بعد از راه رفتن های طولانی اذیت نشوید.

می توانید یک جفت کفش مجلسی و شیک تر نیز برای رستوران رفتن و گشت و گذار در پاساژها بردارید، ولی مطمئن باشید آن چیزی که در سفر بیشتر از همه اهمیت دارد، راحتی شما و لذت بردن از سفر است. اگر به جایی سفر می کنید که دریا یا رودخانه دارد، بهتر است یک جفت دمپایی هم برای همه اعضای خانواده بردارید.

9- پول نقد را از قلم نیاندازید

یکی دیگر لوازم ضروری سفر نوروزی به همراه داشتن مقداری پول نقد است. اگر با ماشین یا اتوبوس سفر می کنید، احتمالاً در میانه راه به دستشویی احتیاج دارید. در بسیاری از دستشویی های بین راهی باید مقداری پول نقد پرداخت کنید. بهتر است از قبل چند اسکناس با خودتان داشته باشید تا در این شرایط با مشکل روبرو نشوید.

10- حتما چند عدد ماسک برای سفر بردارید

از آنجایی که در چند سال اخیر شیوع بیماری های ویروسی توسعه یافته است، بهتر است قبل از سفر یک بسته ماسک تهیه کنید و داخل چمدان قرار دهید. با این کار می توانید هر روز یک عدد ماسک تازه به همه اعضای خانواده بدهید و خیالتان از بابت این موضوع راحت است.

از قلم نیاندازید در مکان های شلوغ و جاهایی که تردد بیشتر است حتماً ماسک بزنید و هر زمان که از جمعیت دور شدید، ماسک را بردارید و از هوای بهاری لذت ببرید. می توانید انواع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: 15 پیشنهاد اصفهان گردی در نوروز

سوالات متداول

در چک فهرست وسایل ضروری سفرهای نوروزی چه لوازمی اهمیت زیادی دارند؟

در چک فهرست وسایل ضروری برای سفرهای نوروزی نباید لباس گرم، لوازم بهداشتی، کفش راحت، لوازم مورد احتیاج کودک، داروهای ضروری و مقداری تنقلات را فراموش کنید.

وسایل مورد احتیاج سرگرمی یک روزه چیست؟

برای سرگرمیات یک روزه در عید بهتر است ابتدا فکری به حال غذا برای پیک نیک کنید. سپس مقداری ظرف برای غذا خوردن، دستمال کاغذی، آب، تنقلات، زیر انداز و دمپایی را نیز در ماشین داشته باشید تا از پیک نیک و سرگرمی یک روزه تان بیشتر لذت ببرید.

منابع: st-christophers، cnet

منبع: افق کوروش
انتشار: 23 اسفند 1401 بروزرسانی: 23 اسفند 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1707

به "فهرست 10 لوازم ضروری سفر نوروزی که باید تهیه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست 10 لوازم ضروری سفر نوروزی که باید تهیه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید