ترفندهای بستن چمدان یک بار برای همواره!

به گزارش بازی ناتمام، ترفندهای بستن چمدان

یکی از نکات سفر که همواره افراد مختلفی با آن مشکل دارند و از دستش خلاصی نمی یابند، ترفندهای بستن چمدان است. اینکه اصلا چه لباس هایی با خود به همراه ببرند، چه وسایلی نیازشان می گردد و چطور آن ها را در چمدان قرار دهند، همواره مسائلی بوده که روزهای قبل از سفر، شما را دچار نگرانی می نموده است. اما به نظر ما این کار بسیار ساده است و ترفندهای بستن چمدان آنقدر راحت هستند که با یک بار درست انجام دادن آن برای همواره، این نگرانی دست از سر شما بر می دارد. شما باید ابتدا از لوازم مورد نیازتان مطلع شوید و سپس با چند روش ساده آن ها را بسته بندی کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا ترفندهای بستن چمدان را با هم مرور کنیم.

ترفندهای بستن چمدان یک بار برای همواره!

لباس ها

قدم اول: تمام لوازم و لباس هایی که نیاز دارید را کنار هم بگذارید.

بعد از جمع کردن آن ها، نصف آن ها را عقب گذاشته و لباس های رنگ هم را کنار هم بگذارید. این مورد بستگی به خودتان دارد اما معمولا برای یک سفر 5 روزه، شما 5 تی شرت، دو شلوار و دو مانتو (خانم ها) نیاز دارید. معمولا یک چمدان با عرض 50-60 سانتی متر، می تواند دو شلوار برای مثال جین، سه سویتشرت، دو پیراهن و پنج تی شرت را در خود جای دهد.

قدم دوم: گام 2: لباس های بافتنی، پشمی و نخی را انتخاب کنید.

این پارچه ها در برابر چین و چروک تمایل به مقاومت دارند و بسیار متنوع هستند (بعضی از لباس ها می توانند به صورت دو منظوره آورده شوند، مثلا شلوار ورزشی و ساپورت ها به عنوان لباس خواب برداشته شوند).

گام 3: لباس های نرم را لوله و آن هایی که شق و رق تر هستند را تا کنید.

تی شرت ها، شلوار جین، لباس هایی با پارچه های نخی و بافتنی زمانی که محکم لوله شوند، خراب نمی شوند و معمولا چروک نمی افتند. لباس هایی مانند پیراهن های پنبه ای، ژاکت های چرمی، لباس های رسمی، دامن و … باید به دقت تا شوند.

گام 4: لباس های لوله شده زیر قرار بگیرند.

از ترفندهای بستن چمدان این است که لباس هایی که لوله نموده اید را در قسمت زیرین قرار دهید. به چمدانتان به عنوان یک کیک سه طبقه یا سه لایه نگاه کنید. لباس های لوله شده باید لایه اول این کیک باشند.

گام 4: لباس های تا شده را روی لوله شده ها قرار دهید.

برای لایه میانی و کرمی کیک تان با بلند ترین مواد آغاز کنید. منظور از بلند آن هایی است که نباید زیاد از حد تا شوند مانند دامن و شلوارهای پارچه ای که می توانند به مقدار طول چمدان تا شوند. لباسهایتان را روی یکدیگر قرار دهید و سعی کنید کمر لباس در بالا و پایین چمدان قرار گیرد. به این منظور باید برای مثال شلوار را از کمر روی لباس های زیرین قرار دهید و سپس آن قسمت را که از چمدان بیرون زده مجددا به داخل برگردانید و به سمت کمر تا کنید. سپس لباس بعدی را از جهت مخالف آن بگذارید؛ با این روش کمرهای ضخیم لباس ها روی همدیگر قرار نمی گیرند و یک طرف بلندتر از طرف دیگر نمی شود. سپس لباس های کوتاه تر مانند پیراهن های مردانه که یقه دارند را روی بلندترها طوری بگذارید که یقه به سمت دسته یا قفل چمدان باشد. آن ها را نیز روی هم در جهات مخالف هم بگذارید.

گام 5: لباس های یقه دار را با کیسه های مخصوص خشکشویی بپوشانید.

این مورد شبیه به بوتاکس است اما برای لباس هایتان! از آنجا که سطح لغزنده کیسه، باعث می شود که لباس ها همش در یک جا نمانند، مقاومت آن ها در برابر چروک بیشتر خواهد شد. بعلاوه این مورد باعث تمیز ماندن نیز می شود.

گام 7: لباس های مورد نیاز روی چمدان قرار گیرند.

یکی از ترفندهای بستن چمدان این است که لباس هایی که زودتر نیاز دارید را در روی بقیه قرار دهید. مثلا اگر فکر می کنید که در اولین جا به لباس راحتی تان نیاز دارید، آن را رو قرار دهید.

گام 8: کمربند چمدان را رو لایه های آخر ببندید.

کفش ها

گام اول: از قانون سه بهره ببرید!

برای سفرتان یک جفت کتانی، یک صندل و یک کفش رسمی تر بردارید. کفش ها به خاطر شکلشان بیشتر جا را در چمدان می گیرند، پس آن کفشی که سنگین تر است را بپوشید و دو تای دیگر را بردارید.

گام دوم: پر کردن کفش ها را نباید فراموش کنید.

کفش هایتان را می توانید با قاب عینکی، شارژر، جوراب و یا هر وسیله کوچک دیگری پر کنید که از فضای داخلی آن ها استفاده نموده باشید.

گام سوم: هر کدام از لنگه های کفش را جدا گانه داخل کیسه مشمایی بگذارید.

کفش ها را بعد از پک کردن در کنار لبه چمدان و در کنار لباس ها در نقاطی که خالی تر هستند بگذارید.

لوازم آرایشی

گام اول: مواد آرایشی بهداشتی سایز سفری که چند منظوره هستند، خریداری کنید.

مثلا اگر می خواهید لوازم آرایشی و ضد آفتاب بردارید، یک ضد آفتاب رنگی که در عین حال مرطوب کننده هم هست را انتخاب کنید. اگر در هتل اقامت دارید نیاز نیست با خودتان صابون و شامپو بگذارید که شاید در اتاق تان تمام شوند. اگر در هتل این لوازم را تمام کردید از پذیرش بخواهید که برایتان بیاورد. اگر نمی خواهید هزینه کنید و لوازم نو خریداری کنید، می توانید در قوطی های کوچک خالی، کرم های مورد استفاده تان را بریزید و قوطی اصلی را حمل نکنید.

گام دوم: محصولات شبیه به هم را در یک کیسه محکم بگذارید.

یک کیسه برای لوازم آرایشی، یکی برای لوازم شوینده و … نیاز است. این کیسه را در جیب روی چمدان قرار دهید.

لوازم شکستنی

لوازم شکستنی تان را داخل کیسه ای بگذارید و در داخل لباس محکمی بپیچید. لباس را در وسط چمدان طوری بگذارید که اطراف آن از لباس های دیگری پر شده باشد که مثل یک محافظ عمل کند.

نکته آخر از ترفندهای بستن چمدان این است که به هر مقصدی که رسیدید، لباس هایی که احتمال چروک شدنشان هست را حتما از چمدان در آورده و در کمد هتل آویزان کنید و در صورتی که فکر می کنید شاید از لباسی استفاده نکنید آن را به همان حالت لوله یا تا شده در چمدان نگه دارید.

منبع: realsimple.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1498

به "ترفندهای بستن چمدان یک بار برای همواره!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای بستن چمدان یک بار برای همواره!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید