ترفندهای جدید فیس بوک که تا به حال نمی دانستید

به گزارش بازی ناتمام، در شبکه اجتماعی فیس بوک ترفند های بسیاری وجود دارد. با یادگیری این ترفند های جالب و کاربردی فیس بوک می توانید از امکانات خوبی بهره مند شوید.

ترفندهای جدید فیس بوک که تا به حال نمی دانستید

کلیدهای میانبر جدید فیس بوک

با ایجاد تغییرات جدید فیس بوک کلیدهای میانبر بسیار کاربردیبه این شبکه اجتماعی اضافه شده که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد .

نکته: برای وارد کردن اعداد از قسمت Num Pad (اعدادی که در قسمتی از سمت راست کیبوردقرار گرفته اند) کیبورد خود استفاده نکنید .

فرم کلی نگه داشتن کلیدهای ترکیبی در سیستم عامل ویندوز:

(ترتیب نگه داشتن کلیدها از راست به چپ می باشد)

مرورگر فایرفاکس: Shift + Alt + عدد موردنظر

مرورگر گوگل کروم: :Alt + عدد موردنظر

فرم کلی نگه داشتن کلیدهای ترکیبی در سیستم عامل مک :

(ترتیب نگه داشتن کلید ها را از راست به چپ است)

مرورگر فایرفاکس: Control + عدد موردنظر

مرورگر گوگل کروم: Option + Control + عدد موردنظر

مرورگر سافاری: Option + Control + عدد موردنظر

اعداد میانبر :

1. خانه home

2. تایملاین/پروفایل timeline/profile

3. دوستان friends

4. پیام ها messages

5. اعلان ها notifications

6. تنظیماتحساب کاربری general account settings

7. تنظیماتحریم خصوصی privacy settings

8. صفحهرسمی فیس بوک Facebooks Facebook page

9. شرایطاستفاده legal terms

0. راهنما help center

m. پنجره ارسال پیام

?. کادر جستجو

علاوه بر این در نمایشگر جدید عکس (LightBox) فیس بوک می توانید از دو کلید زیر به صورت مستقیم بهره ببرید.

L. پسندیدم/نپسندیدم Like/Unlike

دکمه های عقب و جلو کیبورد: پرش به عکس بعدی/قبلی

اینطور که به نظر می رسد در مرورگر Internet Explorer 9 تنها میانبر خانه و تایم لاین فعال است و شما می توانید برای استفادهاز آنها ابتدا کلید ترکیبی Alt + عدد موردنظر را نگه دارید و سپس Enter کنید .

کاور تایم لاین خود را متفاوت و خلاقانه تر ایجاد کنید

اگر می خواهیدبسیار سریع و راحت عکس کاور تایم لاین پروفایل خود را زیبا و خلاقانه تر ایجادکنید ابزار سرویس آنلاین Timelinecoverbanner به شماکمک می نماید تا یک کاور پروفایل بسیار جالب و جذاب برای پروفایل خود بسازید .

علاوه بر این می توانید توسط covermaker که یک App مخصوصفیس بوک می باشد یکی از عکس های جالبی که سایز آنها مخصوص کاور تایم لاین است رابرای کاور پرفایل خود انتخاب کنید .

ایجاد لیست علاقه مندی در فیس بوک

لیست علاقه مندی (Interest Lists) یکی ازقابلیت های جدید فیس بوک است که به کاربران این قابلیت را می دهد تا در فیس بوک یکلیست از فید صفحات یا اشاخص مورد مورد علاقه خود که در یک زمینه معین ومرتبط فعالیت می نمایند در فیس بوک ایجاد نمایند و همواره پیگیر آنها باشند. این قابلیتفیس بوک بسیار شبیه به یک گوگل ریدر مخصوص فیس بوک می باشد .

شما در این صفحه می توانید لیست های ایجاد شده توسط دیگران راجستجو کنید و یا اینکه با کلیک بر روی دکمه CreateLists (ساخت فهرست تازه) خودتان به دلخواه یک لیستجدید ایجاد کنید .

اگر لیستی را جستجو کردید و فیس بوکلیست مرتبطی را به شما پیشنهاد داد برای اضافه نمودن آن به لیست علاقهمندی ها فقط کافیست بر روی دکمه Subscribe کلیککنید. سپس مشاهده می کنید که لیست مورد نظر به قسمت INTERESTS پنل سمت چپ (راست در فارسی) اضافه شده است شما می توانید با کلیک برروی آن مطالب مربوط به هر صفحه را در لیست مرتبط پیگیری کنید. (به طور مثال در لیستفوتبال می توانید خبرهای صفحات هر باشگاه فوتبال را پیگیری و مشاهده کنید). علاوه براین برترین مطالب هر لیست به فید خوان (news feed) صفحهخانگی فیس بوک شما نیز ارسال می گردد .

اما به طور مثال اگر می خواهید یک لیست در خصوص IT ایجادکنید کافیست بر روی دکمه Create Lists کلیکنمایید و از پنجر باز شده صفحات مورد نظر خود را جستجو و انتخاب و سپس بر روی next (بعدی) کلیک کنید .

در صفحه بعد نام لیست خود را مشخص و معین کنید چه کسانی می توانند لیستشما را مشاهده نمایند .

در نهایت پس کلیک بر روی دکمه انجام شد شما می توانید لیست IT خود را به همراه بروزرسانی آنها را مشاهده کنید .

دو افزونه کاربردی برای فیس بوک

دوافزونه بسیار کاربردی برای فیس بوک به شما معرفی می کنیم :

حذف تایم لاین از فیس بوک

قابلیت Time Line را درسری پیش معرفی کردیم ،پس از معرفی این ویژگی توسط فیس بوک بسیاری از فعال نمودن آنو تغییر چهره و چیدمان پروفایل خود ناراضی هستند. متاسفانه فیس بوک هنوز قابلیتیبرای غیر فعال سازی Time line فراهمننموده است اما شما می توانید به راحتی توسط افزونه fbpurity ظاهر پروفایل فیس بوک خود را به حالت قبلی بازگردانید .

این افزونه برای مرورگرهای گوگل کروم،فایرفاکس، اپرا، سافاری و اینترنتاکسپلورر در دسترس می باشد.

نمایش عکس کامل تصاویر بند انگشتی فیس بوک تنها با انتقالموس بر روی آنها

نمایشگر عکس فیس بوک با وجود اینکه بسیار از قبل بهینه تر شده است اماهنوز کمی نماید و سنگین است. شما می توانید توسط افزونه Thumbnail Zoom مرورگرفایرفاکس و افزونه FB Photo Zoom مرورگرگوگل کروم براحتی عکس های بنداگشتی که در فیس بوک مشاهده می کنید را تنها با انتقالموس بر روی آنها به صورت کامل مشاهده کنید. این کار باعث می گردد تا شما بتوانیدبسیار و بدون هیچ گزینه اضافه ای عکس را مشاهده کنید .

جلوگیری از تگ کردن شما توسط دیگر دوستانتان در فیس بوک

تا قبل از تغییرات جدید فیس بوک هر کدام از دوستان شما می توانستندبدون اجازه و درخواست، شما را در عکس های گاه بی ربط برچسب (Tag) بزنند. این قابلیت می تواند در بعضی مواقعبسیار آزار دهنده باشد چرا که ممکن است شما در عکسی توسط دوستانتان تگ شوید که دوستندارید دیگران نیز آن را مشاهده نمایند(زمانی که در عکسی برچسب می خورید تمامی دوستانشما در فید خوان خود عکس را مشاهده می نمایند. خوشبختانه قابلیتی جدید به تنظیمات امنیتی این شبکه اجتماعی اضافه شدهاست که شما را قادر می سازد تا از این کار جلوگیری کنید. برای جلوگیری از تگ کردنابتدا به تنظیمات حریم خصوصی (Privacy Settings) اکانتخود بروید .

سپس در قسمت Timeline and Tagging بر رویگزینه ویرایش تنظیمات (Edit settings) کلیککنید .

پنجره ای نمایش داده می گردد که دارای گزینه هایی همچون Review posts friends tag you in before they appear on your timelineاست. شما می توانید به وسیله این گزینه مشخص کنید که قبل از نمایش تگکردن شما توسط دیگران بر روی تایم لاین پروفایلتان از شما اجازه نمایش گرفته گردد .

اپلیکیشن تایملاین فیس بوک را امتحان کنید

اگر از هواداران پرو پا قرص قابلیت تایم لاین هستید فیس بوک به تازگیبیش از 60 اپ مخصوصاین قابلیت را در زمینه های گوناگونی همچون نرم افزارهای خبری، بازی، فیلم و.. منتشرنموده است.

آشنایی با قابلیت های ناشناخته و ترفندهای جدید فیس بوک

آنالیز و آموزش قابلیت ها و ترفندهای جدید فیس بوک

(Useful Facebook Tricks and Features)

می خواهیم ترفندهای جدید فیس بوککه برای فیدهای فیس بوک، مخاطبان و دوستان شما، تصاویر پیج شما، فالوور ها و …کاربرد دارند را به شما معرفی کنیم .

پاک کردن فیدهای خبر جدید از فیس بوک (CleanUp Your News Feed)

با استفاده از دو عنصر اساسی در فیس بوک می توان فیدها (feeds) را پاک کرد :

  • سفارشی سازی دوستان به نحوی که تنها ارسال های تعداد محدودی از دوستانشما نمایان گردد .
  • استفاده از اپلیکیشن هایی که با استفاده از آن بتوان فیدها را پنهانکرد .
  • روش دیگر استفاده از تنظیمات فید فیس بوک است. برای این کار وارد بخشفید شوید، سپس از منوی سمت چپ روی setting کلیککنید و سپس معین کنید که کدام یک از دوستان و فالووینگ های خود را می خواهید انتخاب کنید تاتنها فیدهای آن ها قابل مشاهده باشد .

مشخص وارث اکانت در فیس بوک (Set Upa Legacy Contact)

در بعضی از کشورها این امکان فراهم شده است که کاربران بتوانند یکوارث برای حساب کاربری فیس بوک خود انتخاب نمایند که بعد از مرگ آن شخص بتواند بهحساب شما دسترسی پیدا کند. بدین منظور وارد تنظیمات فیس بوک یا Facebook setting شوید و در قسمت Security به وسیله لینک set up your Facebook legacy contact اطلاعاتلازم را وارد کنید .

اضافه کردن تصاویر به آلبوم شما توسط دوستان در فیس بوک (Share a Facebook Album)

آلبوم تصاویری که در فیس بوک خود می سازید را می توانید به سادگی بهاشتراک بگذارید و به دوستانتان اجازه دهید که آنها نیز به آلبوم ساخته شده شما عکساضافه نمایند. برای این کار در هنگام ساخت آلبوم در قسمت LetFriends Add Photos تیک گزینه Make Shared Album را بزنیدو دوستان مورد نظر که می توانند در اضافه کردن عکس همکاری نمایند را مشخص کنید .

تیدیل پروفایل فیس بوک به پیج (Convert Your Facebook Profile Into a Page)

پروفایل فیس بوک برای همه اعضا عمومی است و افراد به صورت مستقلپروفایل ایجاد می نمایند. اما افراد مشهور، شرکت ها و کسانی که فعالیت های بازرگانی وتجاری دارند، پیج هایی را در فیس بوک ایجاد می نمایند که برای فعالیت های به اینشکل مناسب تر است. پیج یک صفحه عمومی می باشد که با استفاده از آن می توان فعالیتگسترده تری داشت.

قبل از تبدیل پروفایل حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • از تمام پیام ها و داده های شخصی خود بکاپ بگیرید.
  • اسم پروفایل و آدرس خود را به اسم و آدرسی که قصد دارید در پیج نمایشداده گردد تغییر دهید.

انتقال فالوورها به پیج جدید در فیس بوک (Migrate Facebook Followers to New Page)

وقتی که پروفایل خود را به یک پیج تبدیل می کنید، url پیج شما عوض می گردد. بنابراین اطلاعاتی که در پیج شما نمایش داده می گرددنیز تغیییر می نماید. با این حال می توانید فالوورهای خود را به پیج جدید منتقل کنید .

جلوگیری از ارسال دعوت نامه در فیس بوک (GetRid of Invites)

خیلی از دعوت نامه هایی که برای شما ارسال می گردد، به خاطر اپلیکیشن هایی است کهدوستان شما نصب نموده اند. برای این که بتوانید از ارسال دعوت نامه عضویت در گروهجلوگیری کنید، از homepage خود شروعکنید. از بخش Requests می توانید تمام اپلیکیشن هایی که سبب ارسال دعوت نامه می گردد را مدیریت کنید و همان جاروی گزینه ای با نام never receive an invite fromthat app again کلیک کنید. بدین ترتیب کل دعوت نامه های فعلی و یا آن دسته از دعوتنامه ها که در آینده ارسال می شوند، بلاک خواهند شد .

بخش دیگر هشدارهایی است که برای شما هنگامی که دعوت نامه جدید داریدنمایش داده می گردد. برای غیبرطرفال کردن آن ها روی آیکن ضریدر هر هشدار نمایش دادهشده کلیک کنید .

افزودن رخداد مهم در زندگی به تایم لاین فیس بوک (AddLife Events to Your Timeline)

گرچه این قابلیت چند سالی است که به فیس بوک اضافه شده است و جدیدنیست اما کاربران محدودی تا به حال توانسته اند استفاده کامل را از این بخشببرند. با استفاده از این بخش می توانید بخشی از وقایع زندگی خود را به صورت عمومیبه اشتراک بگذارید و آن ها را مشابه یک تقویم ثبت کنید. برای آشنایی بیشتر با اینبخش، از قسمت status روی Life Event کلیک کنید. اما همان طور که گفته شد تعداد اندکی از این بخش استفاده ووقایع خود را منتشر می نمایند .

فعال کردن اعلان ها برای هر پست (Subscribe to Notifications for Posts)

ممکن است زیر پست هایی که در فیس بوک قرار می دهید تا به حال عباراتیمشابه following را دیدهباشید. این بخش به دلیل فعال نکردن هشدار یا notifications برای پست ها می باشد. برای این که بتوانید نظرات و چیزی را که در قالبنظر زیر پست ها قرار داده می گردد را مشاهده کنید، در بخش بالایی صفحه اصلی و سمتراست روی Turn on notifications for this post کلیککنید .

آنفالو کردن در فیس بوک (Unfollow Facebook Friend)

بخش دیگری که به آن اشاره خواهیم کرد unfollow به جای unfirend است.گاهی ممکن است مایل نباشید آپدیت های هر کاربر را مشاهده کنید و این مطالب که توسطکاربر ارسال می گردد در فید خبر شما قابل مشاهده باشد .

بدین منظور می توانید یک کاربر را آنفالو کنید در حالی که همچنانجزیی از دوستان شما باشد. با این کار می توانید بعضی از فیدهای ناخواسته را حذفکنید.

تماس صوتی رایگان با استفاده از فیس بوک (Free Callwith Facebook Messenger)

برای این که بتوانید از قابلیت تماس رایگان فیس بوک بهره ببرید، نسخه یمسنجر مربوط به موبایل خود را دانلود و نصبکنید. سپس با کلیک روی call، با آن دسته از دوستانخود که فیس بوک را روی موبایل خود نصب نموده اند صحبت کنید .

جست و جوی مطالب در تایم لاین شخصی (UseFacebook Graph to Search Post and Content)

با استفاده از جست و جوی حرفه ای در فیس بوک خود می توانید هر آن چه که مد نظر شماست را در تایم لاین پیدا کنید.به عنوان مثال عبارت My posts about را تایپکنید و سپس کلمه مورد نظر را نیز در ادامه آن قرار دهید تا نتایج دقیق تری نمایشداده گردد .

ذخیره لینک و ویدیوها در فیس بوک (SaveFacebook Video URL)

ممکن است وقت کافی برای مطالعه محتوای تایم لاین خود نداشته باشید ویا این که نتوانید ویدیوها را به دقت آنالیز کنید. برای برطرف این مشکل امکان سیومحتوا در فیس بوک فراهم شده است. بدین منظور ابتدا روی ویدیو کلیک راست و سپس برروی Show video url کلیککنید .

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 423

به "ترفندهای جدید فیس بوک که تا به حال نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای جدید فیس بوک که تا به حال نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید