تست کرونا برای همه افراد دارای علائم ضروری نیست

به گزارش بازی ناتمام، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، انجام تست کرونا را برای افراد دارای علائم غیر ضروری دانست.

تست کرونا برای همه افراد دارای علائم ضروری نیست

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سیامک سمیعی گفت: کانون های بزرگی وجود دارد که بیماری به راحتی در آن ها انتقال می یابد و تعداد زیادی در این کانون ها به کرونا مبتلا می شوند و در این موارد نیاز به انجام تست برای همه وجود ندارد و در حال حاضر در این شرایط قرار داریم و درهمه پیک ها به این نقطه رسیده ایم و باید ظرفیت آزمایشگاه هایمان را افزایش بدهیم.

مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد نوع و نحوه انتقال خوشه ای بیماری کرونا تشخیص داده گردد که فرد در محل کار، منزل، پادگان به کوید19 مبتلا شده است و ارتباط این خوشه ها به وسیله آزمایش با یکدیگر معین گردد و در اینجا هم باید از آزمایش حداکثر استفاده صورت بگیرد تا موارد مثبت یا حتی موارد مشکوک زودتر شناسایی شوند تا زنجیره انتقال منقطع گردد.

سیامک سمیعی توضیح داد: فردی که از خانه خارج می گردد و به بیرون می آید، در صورت ابتلا به کووید نمی تواند متوجه گردد که در چه مکانی آسانسور، تاکسی، فروشگاه به کرونا مبتلا شده است و این به علت گستردگی سرعت انتقال بیماری کرونا است و در چنین شرایطی گفته می گردد که از آزمایش و تست به جا استفاده گردد.

مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت بعلاوه گفت: آزمایش معین می نماید که در صورت مثبت بودن، فرد به چه نوع مراقبت هایی نیاز دارد و اگر در طبقه بندی او به عنوان فرد کووید مثبت اشتباه گردد، در مدیریت آن با مشکل روبرو خواهید شد.

سیامک سمیعی اضافه کرد: گروه اولی که باید برای آن ها آزمایش کرونا انجام گردد کسانی هستند که باید بفهمیم در بیمارستان ها خدمات درمانی دریافت نمایند و گروه دوم کسانی هستند مثل کادر سلامت که در لیست ابتلا و مبتلا کردن دیگران هستند، به ویژه افرادی که در خط مقدم بیمارستان به کار مشغول بودند و باید محافظت شوند.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت تاکید نمود: اگر با جایی مثل خانواده، سربازخانه، کلاس های آموزشی و محیط کار سر و کار داریم و فردی در آنجا علامت بیماری کرونا را پیدا می نماید، سایر افراد باید برای قرنطینه اقدام نمایند و ایزوله شوند.

سیامک سمیعی اعلام نمود: بر اساس نتایج هفتگی ستاد مقابله با کرونای وزارت بهداشت، اگر فردی با تنگی نفس و دیگر علائم کرونا به مراکز درمانی مراجعه کند، به احتمال 55 تا 60 درصد به کوید19 مبتلا شده است و تردیدی وجود ندارد و افراد دارای علامت نیازی به انجام آزمایش و تست ندارند و تست ها باید برای کسانی صرف گردد که در ردیابی تماس استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1515

به "تست کرونا برای همه افراد دارای علائم ضروری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست کرونا برای همه افراد دارای علائم ضروری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید