شرح باغ وحش صفادشت درباره مرگ گورخر آفریقایی

به گزارش بازی ناتمام، درپی وارد کردن سه راس گورخر آفریقایی و تلف شدن گورخر نر و انتشار ویدیویی درباره نحوه انتقال این سه راس به کشور باغ وحش صفادشت در جوابیه ای خطاب به رسانه ها آورده است: آنالیز تیم دامپزشکی باغ وحش تعیین کرد که علت مرگ استرس بیش از حد و ایجاد عفونت داخلی حین انتقال و وقفه بدون دلیل در گمرک بازرگان بوده است.

شرح باغ وحش صفادشت درباره مرگ گورخر آفریقایی

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، جوابیه روابط عمومی باغ وحش صفادشت بدین توضیح است: روز 4 اردیبهشت ماه امسال سه راس گورخر (دو ماده و یک نر) که توسط این باغ وحش خریداری شده بودند از کشور بلغارستان به مقصد ایران حرکت کردند که پس از طی مسافتی دو روزه به گمرک کشور ترکیه رسیدند.

گمرک کشور ترکیه بدون هیچ تاخیر و وقفه ای محموله مورد نظر را ترخیص کرد و این سه راس وارد کشور ایران و گمرک بازرگان شدند.

در ادامه این جوابیه آمده است: متاسفانه در بدو ورود به گمرک بازرگان و با سوء مدیریت عوامل نگهبانی فیزیکی در داخل مجموعه گمرک افرادی برای دریافت عکس از گورخرها به سمت ماشین حمل هجوم آوردند که موجب شد تا گورخرها رم نمایند و از ماشین خارج شوند که پس از خروج متاسفانه در کانال آب محوطه داخل گمرک افتادند که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده است.

پس از استقرار گورخرها در گمرک متاسفانه مسئولان گمرک بازرگان گورخرها را ترخیص نکردند و علی رغم اینکه اعلام شد که این ها موجودات زنده غیربومی هستند و تمهیدات بهداشتی و غذایی ویژه ای احتیاج دارند اما ترتیب اثری داده نشد.

نهایتا در تاریخ 9 اردیبهشت گورخرها ترخیص و به گمرک تهران منتقل شدند که با توجه به تعطیلی گمرک تهران در تاریخ 9 و 10 اردیبهشت (پنجشنبه و آدینه) با دلسوزی مسئولین این گمرک در تاریخ شنبه 11 اردیبهشت گورخرها ترخیص و به مقصدباغ وحش حرکت داده شدند.

در ادامه این جوابیه نوشته شده است: متاسفانه گورخر نر در جهت انتقال به باغ وحش جان خود را از دست داد و لاشه آن تحویل باغ وحش شد.

پس از آنالیز تیم دامپزشکی باغ وحش تعیین شد که علت مرگ استرس بیش از حد و ایجاد عفونت داخلی حین انتقال و وقفه بدون دلیل در گمرک بازرگان بوده است.

هم اکنون حال عمومی دو راس دیگر نیز مناسب نیست که امیدواریم با کوشش کادر دامپزشکی این دو راس بهبود یابند.

باغ وحش ارم در سرانجام در سرانجام این جوابیه به دو نکته اشاره نموده و آورده است: از مسئولین گمرک بازرگان انتظار می رفت با درک هرچه بیشتر حساسیت موضوع فرایند ترخیص و تشریفات گمرکی را تسهیل می کردند تا موجبات بروز این چنین اتفاقی نمی شدند.

از رسانه ها تقاضا داریم در این قبیل موضوعات تعجیل نداشته و چرایی اتفاق را از مسئولین ذی ربط جویا شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1110

به "شرح باغ وحش صفادشت درباره مرگ گورخر آفریقایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح باغ وحش صفادشت درباره مرگ گورخر آفریقایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید