جاروبرقی رباتیک، راه حلی نوین برای تمیزکردن خانه شما

به گزارش بازی ناتمام، اگر شما هم به هر دلیلی از قبیل بیماری و یا مشغله زیاد با عمل جارو کشی در خانه خود مشکل دارید، پیشنهاد ما برای شما استفاده از جاروبرقی رباتیک است که با قیمت مناسبی هم در بازار ایران وجود دارند.

جاروبرقی رباتیک، راه حلی نوین برای تمیزکردن خانه شما

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

شاید روزگاری صحبت در خصوص وسایل خانه هوشمند و کاملا اتوماتیک صرفا یک خیال پردازی بلندپروازانه بود ولی به لطف پیشرفت سریع تکنولوژی و کاهش هزینه های فراوری دستگاه های هوشمند، کم کم شاهد ورود چنین دستگاه هایی به درون خانه های خودمان هستیم. یکی از این وسایل جاروبرقی رباتیک است که در شرایط مناسب خودش می تواند یک راهکار بسیار مناسب برای تمیز نگهداشتن خانه شما باشد.

چرا جاروبرقی رباتیک بسیار مفید است؟

با پیچیده شدن زندگی های امروزی و در شرایطی که معمولا هر دو سرپرست خانواده شاغل هستند توجه به خانه و تمیز و مرتب نگهداشتن آن یکی از آن مشکلاتی است که به شدت روی مغز و اعصاب اعضای خانواده واقع شده است! شما در طول هفته سر کار بوده و روزی هم که در خانه هستید را باید صرف تمیز کاری و شست و شو کنید. به خاطر همین ویژگی زندگی های امروزی کم کم سازندگان وسایل خانگی به سمت فراوری دستگاه هایی رفتند که بدون دخالت مصرف نماینده بتوانند به انجام کارها بپردازند. یکی از این وسایل که به شدت کاربردی هم می باشد، جاروبرقی رباتیک است.

بگذارید در همین ابتدا یک موضوع را واضح برایتان شرح دهیم. با این که قیمت جاروبرقی های روباتیک به میزان بسیار مناسبی کاهش یافته است اما همچنان به نسبت جاروبرقی های سنتی از قیمت بالایی برخوردار هستند. به عنوان مثال یکی از محبوب ترین و در عین حال ارزان ترین مدل های رباتیک موجود در بازار، جاروبرقی شیاومی مدل SDJQR01RR است که حدودا یک و نیم میلیون تومان قیمت دارد. برای همین اگر صرفا از روی کنجکاوی مایل به تهیه چنین دستگاهی نیستید باید قبل از خرید آن دلیل قانع نماینده ای برای خود داشته باشید که ما در این جا به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

دلایل خرید یک جاروبرقی رباتیک

اولین مورد، مشغله بالای افراد خانواده است. در چنین حالاتی نه تنها تمیز بودن خانه می تواند احساس رضایتمندی بیشتری را در افراد خود خانواده ایجاد کند، بلکه در صورت روبرو با مهمانان هم دیگر دغدغه تمیز بودن خانه برای ما وجود ندارد. چرا که در زمانی که شما در سر کار حضور دارید خانه شما به طور کاملا اتوماتیک توسط جاروبرقی رباتیک جارو زده شده و همه جا تمیز است.

اما گاهی هم مثلا به دلیل بیماری اعضای خانواده به خصوص مادر خانه، انجام جارو کردن فضای خانه به یک معضل تبدیل می گردد و در چنین حالاتی جاروبرقی های رباتیک می توانند گزینه ای هوشمندانه برای شما باشند. همه ما می دانیم که انجام عمل جاروکشی به خصوص برای کسانی که مسئله ای در کمر خود دارند بسیار عذاب آور است و چرا وقتی که یک جاروبرقی رباتیک می تواند این مشکل را رفع کند از آن ها استفاده نکنیم؟ جدای از این مورد در حالات مشابه دیگر همانند سن زیاد افراد خانه و به دنبال آن ناتوانی در انجام عمل جاروکشی باز هم چنین جاروبرقی هایی می تواند گزینه مناسبی برای همه ما باشد. برای همین اگر به هر جهت علاقمند به داشتن یکی از این وسایل هوشمند در خانه خود هستید بهتر است به نکاتی که در ادامه آورده می گردد توجه کنید.

شرایط کار یک جارو برقی رباتیک

اگر داشتن یک جارو برقی رباتیک بسیار هیجان انگیز است اما باید به شرایط کاری آن ها هم توجه کنیم. مثلا اگر در حالت عادی همواره علاقه دارید ضمن جارو کردن، خانه خود را هم مرتب کنید باید بدانید که برای دستیابی به حداکثر عملکرد چنین جاروهایی باید تا حد ممکن وسایل خانه مرتب و در سر جای خود باشند. البته این جارو برقی ها در بیشتر شرایط می توانند از موانع پیش روی خود عبور نمایند ولی همه خوب می دانیم که حتی کارایی یک انسان هم در روبرو با موانع متعدد پایین خواهد آمد. برای راحت کردن خیال شما بابت نحوه برخورد چنین دستگاه هایی با موانع پیشنهاد می دهم ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

در یک کلام وجود یک خانه مرتب که وسایل آن در دست و پا نباشد یکی از شرایط ابتدایی برای کار کردن چنین دستگاه هایی است. حتی استفاده از مواردی همچون پادری برای عبور جاروی رباتیک یکی از آن مواردی است که باید رعایت گردد.

از طرفی به دلیل سیستم کاری چنین جاروهایی همچنان آنان در روبرو با فرش هایی که پرز بلندی دارند دچار مشکل هستند و برای همین بهتر است بلندی پرز فرش های ما حداکثر 1/5 سانتی متر باشد. هر چقدر بلندی پرز های فرش کوتاه تر باشد کارایی این ربات ها بهتر است. همچنین باید ریشه های فرش را هم چسب زده و یا از دسترس جارو خارج کنیم. چرا که همانند حالت عادی ریشه به راحتی توسط جارو مکیده شده و در کار آن اختلال ایجاد می نماید. همچنین تفاوت ارتفاع سطوح هم بهتر است حداکثر 1/5 سانتی متر باشد تا این ربات کوتاه قامت بتواند به راحتی از آنان عبور کند.

ویژگی های جذاب جاروهای رباتیک

اما این جاروها در کنار شرایطی که برای کار کردن خود طلب می نمایند، امکانات جالبی را هم در اختیار ما می گذارند. مثلا تقریبا همه آنان دارای نرم افزار معینی هستند که می توانید با نصب آن روی گوشی خود زمان دقیق جاروکردن خانه را برای جاروی خود معین نموده و یا از راه دور آن را برای نظافت منزل روشن کنید. همچنین این جاروها به طور کاملا هوشمند و اتوماتیک مراقب میزان شارژ باتری خود هستند و مثلا اگر در وسط جارو کردن دستگاه هشدار شارژ دریافت کند به راحتی به سمت داک شارژ خود رفته و پس از رساندن میزان شارژ باتری به سطح مناسب فرآیند جارو کردن خود را ادامه می دهد. به علاوه در صورتی که دستگاه در موانعی گیر کند، قابلیت این را دارد که خود را از این موانع رها نموده و احتیاجی به یاری شخص دیگری نداشته باشد که چنین چیزی در ویدیوی موجود در همین مقاله نشان داده شده است.

همچنین این جاروها می توانند در صورت احتیاج عمل تی کشی خیس و خشک را هم برای شما انجام دهند که برای سطوح سنگی و موارد مشابه بسیار مفید است. همچنین ارتفاع کم این دستگاه ها برای تمیز کردن زیر وسایلی از قبیل مبلمان و ویترین های خانه ها بسیار کاربردی است.

همچنین بخوانید: یخچال نانو رباتیک، ایده جدید برای زندگی آپارتمانی

در مجموع اگر شما همان گونه که اشاره شد در رابطه با جارو کردن خانه و یا حتی محل کار خود دچار مشکل هستید بهتر است کم کم به فکر تهیه یک جاروی رباتیک برای خود باشید. جارویی که می تواند در اوقاتی که شما در خانه نیستید به تنهایی کارهای مورد احتیاج را انجام دهد. شما می توانید سوال های خود در این رابطه را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

گروه تکنولوژی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 908

به "جاروبرقی رباتیک، راه حلی نوین برای تمیزکردن خانه شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاروبرقی رباتیک، راه حلی نوین برای تمیزکردن خانه شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید