جاودانگان؛ 8 نکته درباره فیلم ابرقهرمانی کلوئی ژائو برای مارول

به گزارش بازی ناتمام، کارگردان فیلم جاودانگان (Eternals)، برنده جایزه اسکار، کلوئی ژائو به همراه لیست درخشانی از بازیگران مطرح میخواهد تا در ماه نوامبر دنیای سینمایی مارول را وارد مرحله جدیدی کند. با هم نگاهی به این موضوع خواهیم داشت.

جاودانگان؛ 8 نکته درباره فیلم ابرقهرمانی کلوئی ژائو برای مارول

واقعا نمی توان گفت کدام یک از خبر های مربوط به فیلم جاودانگان هیجان انگیز تر است. اینکه کارگردان این فیلم، کلوئی ژائو، که به تازگی برنده جایزه اسکار بهترین کارگردان شده است، میخواهد تا سبک خود را در این فیلم پیاده کند، یا این که تمامی بازیگران این فیلم، از آنجلینا جولی و کمیل نانجانی گرفته تا برایان تایری هنری و جما چان، همگی از بازیگران مطرح سینما هستند یا این حقیقت که قرار است فیلم ابرقهرمانی عظیمی را ببینیم؟

ممکن است همه این ها با هم موجب هیجان به وجود آمده شده باشد. زیرا می دانیم که جهانی سینمایی مارول خیلی اهل ریسک پذیری نیست. اما با ورود این شرکت فیلم سازی عظیم به فاز چهارم خودش، حدس می زنیم که زمان آن رسیده که چیز های متفاوتی امتحان شوند و برای این قضیه، فیلم جاودانگان بهترین گزینه است.

1. صندلی فیلم در جهانی سینمایی ماورل

با رشد جهانی سینمایی مارول شاهد این بودیم که زمان بندی خطی و زمان بندی مستقیم قسمت های مختلف فیلم ها، چیز متعارفی نبوده است و خطوط زمانی مختلف از قسمت به قسمت و حتی تنها در یک قسمت، دچار پیچ و تاب می گردد. اما خوشبختانه با اطلاعات به دست آمده می توانیم بگوییم که حوادث فیلم جاودانگان پس از اتفاقات فیلم انتقام جویان: آخر بازی اتفاق می افتد.

اما قضیه به این جا ختم نمی گردد. داستان فیلم راجع به شخصیت هایی با عمر های طولانی است که حداقل به 7000 سال می رسند و این موضوع می تواند منجر به فلش بک های زیادی در طول فیلم بگردد.

اکران جاودانگان پس از دو فیلم بیوه سیاه (که حوادث آن مربوط به زمان قبل از بیشتر وقایع جهانی سینمایی مارول کنونی می گردد) و شانگ چی و افسانه 10 حلقه (در حالی که زمان اتفاقات فیلم تعیین نیست اما خیلی ها اعتقاد دارند که این فیلم پس از بشکن آخر تانوس اتفاق می افتد) صورت می گیرد. با توجه به این ها، تعیین است که فاز چهارم مارول جهت درخشانی را خواهد داشت و فیلم های جاودانگان و شانگ چی هر دو ابرقهرمانان جدید زیادی را به این جهان معرفی خواهند کرد.

2. کلوئی ژائو اولین فیلم با بودجه سنگین خود را خواهد ساخت

هنگامی که او برای کارگردانی این فیلم در سال 2018 انتخاب شد طرفداران زیاد از این انتخاب خوشحال نبودند اما او در سال های اخیر، با موفقیت هایش توانسته آبرو و اعتبار زیادی برای خود به دست بیاورد. هنگامی که صحبت از کلوئی ژائو می گردد، بیشترا او را با موفقیتی که با فیلم سرزمین آواره ها کسب کرد می شناسند. اما او قبل از ساخت این فیلم نظر تهیه نمایندگان مارول را با فیلم سوارکار به خود جلب نموده بود.

برای کسانی که نگران این هستند که سبک این کارگردان در فیلم جدید او نمایان نباشد، جای نگرانی وجود ندارد. ژائو در مصاحبه ای با هالیوود ریپورتر گفته است که فیلم برداری کاملا باب سلیقه او بوده است. ساعت طلایی، فیلم برداری 360 درجه با دوربینی که سرزمین آواره ها را فیلم برداری نموده بود، سکوهای مشابه و کمی سورئالیسم، چاشنی کار شده اند. به نظر می آید که مارول مایل به ریسک کردن است و می خواهد در این زمینه کمی ریسک کند.

علاوه بر سبک خاص ژائو، علاقه او به داستان های انسانی و احساسی او را تبدیل به گزینه ای مناسب برای این فیلم می نماید. اگر کسی بتواند این ابرقهرمانان را به جهانی حقیقی وارد سازد، آن شخص قطعا کلوئی ژائو است.

3. داستان جاودانگان یک بازه هزار ساله را روایت می نماید

طبق اطلاعات گردآوری شده می توان گفت که داستان فیلم پس از حادثه تلخ انتهای فیلم انتقام جویان: آخر بازی شروع می گردد و در آن جاودانگان (نژادی فرازمینی که به دست سلستیال ها خلق شده اند و بیش از 7 هزار سال به صورت مخفی در زمین زندگی می نمایند) به دنبال متحد شدن و مقابله با دشمنان خود و محافظت از زمین هستند.

جاودانگان اثر جک کربی است و اولین بار در سال 1976 در کمیک جاودانگان #1 حضور پیدا کردند. آن ها که در ابتدا محافظین زمین بودند و مدت زیادی درگیر جنگ با منحرفین (دشمنان جاودانگان) بوده اند. در طول تاریخ داستان های کتاب های کمیک، جاودانگان در حال جنگیدن با شخصیت های منفی و یکدیگر بوده اند و فیلم ژائو درگیری های داخلی و خارجی آن ها را به تصویر می کشد.

با وجود گمراه نمایندگی اسمشان، جاودانگان موجوداتی نامیرا نیستند، اما آن ها طول عمر هایی بالا، خستگی پذیری فیزیکی پایین و قدرت های ماورایی زیادی دارند. با توجه به گزارش های رسیده از این فیلم، می توان بخشی از اثرات این عناصر روی جهان را گفت: حداقل یکی از جاودانگان (فاستوس با بازی برایان تایری هنری) استعداد تکنولوژیکی خودش را با جهان به اشتراک گذاشته است و یکی دیگر (شخصیت کینگو با بازی کمیل نانجانی) تبدیل به یک ستاره بالیوود شده است. در حالی که جزئیات زیادی از این فیلم در دست نیست، اما باید انتظار یک مقدمه و یک گرد هم آیی را داشته باشیم.

4. این فیلم ممکن است بهترین لیست بازیگران جهانی سینمایی مارول را داشته باشد

مارول و ژائو هر دو برای این فیلم سنگ تمام گذاشتند. وقتی اولین ستاره جذب شده به این فیلم شخصی مثل آنجلینا جولی است، عظیمی مقیاس آن تعیینی می گردد. دیگر ستارگان شامل کمیل نانجانی و ستاره بازی تاج و تخت، ریچارد مدن می شوند. در نهایت این فیلم توانست لیست خیره نماینده ای از بازیگرانی مانند جما چان، لارن ریدلوف، بری کئوگان، برایان تایری هنری، سلما هایک، لیا مک هیو، دان لی و کیت هرینگتون را دور خود جمع کند.

همان طور که زک شارف از ایندی وایر گفت، جمع شدن چندین ستاره در فیلم های ماورل نتایج خوبی را در گذشته به جا گذاشته است. او در ادامه گفت: مارول همزمان با ورودش به فاز چهارم و تصمیم گیری های ریسک پذیرانه ای مانند جاودانگان، با انتخاب بازیگرانی مانند آنجلینا جولی و مدن، میلیون ها دلار را در فروش خود تضمین نموده و به موفقیت اقتصادی اش ادامه می دهد.

او هم چنین گفت: مانند نگهبانان کهکشان، جاودانگان را نیز، بیشتریت هوادارن تا قبل از جهانی سینمایی مارول خیلی نمی شناختند. در حالی که کریس پرت و زوئی سالدانا بازیگرانی شناخته شده بودند، اما خود فیلم درخششی که آنجلینا جولی به جاودانگان اضافه خواهد نمود را، نداشت. با این وجود نگهبانان کهکشان با موفقیت چشمگیری همراه شد و جاودانگان نیز، با بازی آنجلینا جولی، ریچارد مدن و کمیل نانجانی کار سختی برای نتیجه ای مشابه ندارد.

5. نویسندگان فیلم ، تازه کاران مارول هستند

هنگامی که مارول شروع ساخت فیلم جاودانگان را گفت، به دنبال نویسنده های متفاوتی رفت و در نهایت کاز فیرپو و رایان فیرپو توانستند این صندلی را به دست بیاورند.

این فیلم اولین کار هر دوی آن ها است ولی آن ها مشغول پروژه های جالب دیگری مانند درام خرابی هستند (که توسط جاستین کورزل کارگردانی می گردد و مارگو رابی در آن بازی خواهد نمود). از بین این دو، کاز چهره شناخته شده تری است و در طول سابقه کوتاهش مسابقات نویسندگی مختلفی را برنده شده و دستاورد های چشمگیری داشته است. مارول به دنبال نویسنده های جوان بود و برادران فیرپو کسانی بودند که در این جستجو به دست مارول رسیدند.

به علاوه ژائو نیز اعلام نموده است که دستی در فیلم نامه خواهد برد و در مصاحبه ای گفته است: اگر من تاثیر زیادی در فیلم نامه نداشته باشم، نخواهم دانست که چه چیزی ساخته ام.

6. عوامل تازه کار فیلم هم برانگیزاننده هستند

در ساخت این فیلم، رامین جوادی که به خاطر کارش در موسیقی متن بازی تا ج و تخت شبکه اچ بی او شناخته می گردد و بن دیویس که فیلم بردار فیلم های زیادی از جهانی سینمایی ماورل مانند نگهبانان کهکشان (2014)، انتقام جویان: عصر اولتران (2015)، دکتر استرنج (2016) و کاپیتان مارول (2019) بوده است، کلوئی ژائو را همراهی خواهند کرد.

اما مارول چهره های جدیدی را، خصوصا در زمینه تدوین معرفی نموده است. ژائو قبلا فیلم های خودش مانند ترانه هایی که برادرانم به من آموختند (Songs My Brother Taught Me) و سرزمین آواره ها را شخصا تدوین نموده است. اما این کارگردان اخیرا در مصاحبه ای با مجله ورایتی گفته است که تدوین این فیلم به عهده او نیست و دیلان تیچنور و کریگ وود مسئول این قسمت خواهند بود.

ژائو گفت: من در حال کار کردن با دو تدوین گر خیلی خوب هستم و چیز های زیادی از وود و تیچنور یاد گرفته ام. آن ها با خونسردی زیادی با من برخورد نموده اند چون می دانند این اولین باری است که این گونه با تدوینگران همکاری می کنم. آن ها به من یاری کردند تا بتوانم ارتباطی که لازم به برقراری آن بود، بین ما صورت بگیرد.

علاقه مندان سینما احتمالا دیلان تیچنور را بشناسند، زیرا او تدوین گر فیلم های پل توماس اندرسون و هم چنین وس اندرسون (خانواده اشرافی تننبام)، ام نایت شیامالان (آسیب ناپذیر)، کاترین بیگلو (30 دقیقه پس از نیمه شب)، انگ لی (کوهستان بروک بک) و اندرو دامینیک (جسی جیمز) بوده است. تیچنور در ابتدا به عنوان دستیار تدوین فیلم های بازیگر (The Player) و برش های کوتاه (Short Cuts) آلتمن کار خود را شروع کرد و سپس به عنوان هماهنگ نماینده پس از فراوری برد سخت (Hard Eight) اندرسون مشغول شد و در نهایت تدوین گر فیلم های شب های عیاشی (Boogie Nights)، مگنولیا (Magnolia)، خون به پا خواهد شد (There Will Be Blood) و رشته خیال (Phantom Thread) شد. تیچنور برای تدوین فیلم های خون به پا خواهد شد و 30 دقیقه پس از نیمه شب نامزد بخش تدوین در مراسم اسکار شد.

تدوین گر دیگر جاودانگان، کریگ وود هم از خانواده مارول می آید. او فیلم مرد مورچه ای و زنبورک (Ant-Man and the Wasp)، نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy) و نگهبانان کهکشان قسمت 2 (Guardians of the Galaxy Vol. 2) جیمز گان را تدوین نموده است. از کارهای دیگر وود می توان به سه قسمت اول دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean) و مالفیسنت: بانوی اهریمنی (Maleficent: Mistress of Evil) اشاره نمود. او هم چنین برنده جایزه تدوین گران آمریکا در بخش انیمیشن و جایزه آنی در بخش تدوین فیلم، برای فیلم رنگو شد.

7. جا به جایی های تاریخ اکران

مانند بسیاری از فیلم های عظیم هالیوودی، تاریخ اکران جاودانگان هم در ماه های اخیر دچار تغییرات زیادی شده است. اوایل تاریخ اکران این فیلم 6 نوامبر 2020 بود، سپس این تاریخ به 12 فوریه 2021 انتقال یافت و در نهایت 6 نوامبر 2021 شد.

این فیلم مانند فیلم های بعدی دیزنی مانند بیوه سیاه یا کروئلا هم زمان بر روی سرویس دیزنی پلاس و سینما پخش نمی گردد و فقط روی پرده های سینما منتشر می گردد.

8. صندلی فیلم در جهت جهانی سینمایی مارول

در حالی که سه فاز قبلی مارول، مشغول آماده ساختن داستان های مربوط به انتقام جویان بودند، فاز چهارم به نظر رویکرد ماجراجویانه ای خواهد داشت. با وجود این که برنامه کنونی که تا سال 2023 ادامه دارد شامل قسمت ها و شخصیت های شناخته شده دوست داشتنی مانند ثور، مرد عنکبوتی، دکتر استرنج و مرد مورچه ای است، اما این اعضای تازه وارد مارول هستند که از همه جذاب تر به نظر می رسند.

هم چنین این فیلم ها متفاوت ترین آن ها هستند. برای مثال فیلم شانگ چی (Shang-Chi) دستین دنیل کرتون گروهی از قهرمانان آسیایی را به جهان معرفی خواهد نمود. داستان های غیر منتظره ای مانند جاودانگان خبر از تغییری می دهد که جهانی سینمایی مارول مدت ها به آن احتیاج داشت.

منبع: Indiewire

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1171

به "جاودانگان؛ 8 نکته درباره فیلم ابرقهرمانی کلوئی ژائو برای مارول" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاودانگان؛ 8 نکته درباره فیلم ابرقهرمانی کلوئی ژائو برای مارول" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاودانگان؛ 8 نکته درباره فیلم ابرقهرمانی کلوئی ژائو برای مارول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید