جزیره فراسر و چشم اندازهای حیرت انگیز آن

به گزارش بازی ناتمام، فراسر یکی از جزایر زیبا و دیدنی است که واقع در سواحل جنوب شرقی استان کوئینزلند است این جزیره دارای جاذبه های بکر و طبیعت ویژه ای است که در کشور استرالیا و شهر بریزبن واقع شده است این منطقه ساحلی چشم اندازهای جذابی دارد که از چشم گردشگران پنهان نمی ماند و هر ساله علاقه مندان زیادی را از نقاط مختلف جهان به خود جذب می نماید. دولت های محلی که در اطراف این ساحل قرار گرفته اند در نزدیکی اقیانوس آرام هستند دیدنی های این جزیره می تواند از سوی علاقه مندان زیادی مورد توجه باشد. قلمرو این جزیره در کنار دیگر جزایر ساحل جنوبی بسیار وسیع می گردد این مجموعه جزایر در تنگه ماسونی بزرگ واقع شده اند تقسمی بندی این جزایر به 6 شهرستان موجب شده است تا بهره برداری های بیشتری از آن صورت بگیرد و در حال حاضر جمعیت انسانی زیادی در اینگونه از منطقه ها ساکن هستند و این جزیره به عنوان یکی از میراث های جهانی معرفی نموده اند. جالب است بدانید که این جزیره یکی از بزرگ ترین جزایری است که ماسه ای است و مساحت بسیار زیادی دارد.

جزیره فراسر و چشم اندازهای حیرت انگیز آن

تماشای های حیرت انگیز جزیره فراسر:

بسیاری از گردشگران این جزیره را به عنوان بزرگ ترین جزیره ماسه ای جهان می شناسند این جزیره یکی از بزرگ ترین جزیره های کوئیزلند محسوب می گردد از سویی این منطقه به عنوان ششمین جزیره در استرالیا شناخته می گردد و یکی از بزرگ ترین جزیره های واقع در ساحل شرقی کشور استرالیا می باشد که از سوی گردشگران زیادی مورد توجه است و علاقه مندان زیادی دارد.

جاذبه های طبیعی جزیره:

همانطور که می دانید مهم ترین جزایر جهان دارای جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بکر هستند از مهم ترین چشم اندازهای جزیره فراسر می توان به جنگل های بارانی آن اشاره نمود این جنگل ها بخش های مهمی از منظره ها اطراف این جزیره را تشکیل می دهند. جنگل های این منطقه تشکیل شده از گونه های مختلف درختان هستند جنگل های اکالیپتوس و جنگل های مانگرو نیز از دیگر جاذبه های طبیعی واقع شده در این منطقه هستند باتلاق های دیوئوم، توربور و تپه های شنی یکی دیگر از چشم اندازهای مهمی هستند که در این منطقه واقع شده اند و می توانید از آن ها بازدید کنید.

شما با بازدید از منظره ها کوه های ساحلی می توانید چشم اندازهای بسیار ویژه ای را مشاهده کنید ای جزیره تشکیل شده از شن و ماسه است بخش مهمی از سطح آن را شن و ماسه تشکیل داده اند با وجود اینکه در این منطقه ها تپه های ماسه ای وجود دارند اما زندگی گیاهی نیز دیده می گردد و علت این امر وجود قارچ های میکوریزا است که به طور طبیعی در این تپه های ماسه ای وجود دارند و مواد مغذی این گیاهان را تامین می نمایند از سویی گیاهان این منطقه انرژی زیادی را آزاد می نمایند که به رشد بهتر آن ها یاری خواهد نمود.

آشنایی با دریاچه فراسر:

این دریاچه نیز یکی دیگر از مهم ترین چشم اندازهای منطقه برای گردشگران است این جیره دارای دریاچه های گوناگونی است مجموعه دریاچه هایی که در این منطقه واقع شده اند 100 دریاچه آب طبیعی هستند که حجم زیادی از آب های این منطقه را تامین می نمایند و چشم اندازهای آن نیز برای گردشگران جذابیت های زیادی دارد. این دریاچه های آب شیرین اهمیت بسیار زیادی دارند و این منطقه را به عنوان دومین جزیره در استرالیا قرار داده اند این جزیره بعد از مهم ترین جزایر ایالات تاسمانی هستند که در جنوب قاره آسیا واقع شده اند و دارای چشم اندازهای زیبایی می باشند.

دریاچه های آب شیرین در این منطقه ها بر فراز ایسلند واقع شده اند و این منطقه را به یکی از پاک ترین دریاچه های جهان تبدیل نموده اند شاید جالب باشد بدانید که دریاچه مک کنزی یکی از دریاچه های مهم این منطقه است که آن را به یکی از منطقه ها توریستی تبدیل نموده است و در یکی از شهرهای کوچک ایرانگ واقع شده است.

این دریاچه ساحلی از چشم اندازهای زیبایی برخوردار است و تراکم بالای گیاهی دارد مساحت دریاچه ای که در اطراف این منطقه واقع شده است 150 هکتار است عمق این دریاچه ها 5 متر است ماسه های این سواحل سیلیکای خالص است از دیگر دریاچه هایی که در این منطقه واقع شده اند می توان به دریاچه بومانجین است که 200 هکتار مساحت آن است و یکی از بزرگ ترین دریاچه های ساحلی در جهان است. عمق این دریاچه ها بسیار زیاد است و در بخی از منطقه ها عمق این دریاچه به 12 متر نیز می رسد عبور از دریاچه های این منطقه با استفاده از قایق های سواری می تواند برای گردشگران جذابیت زیادی باشد. از امکانات تفریحی این مطقه می توان به قایق رانی و جت های سواری اشاره نمود.

جزیره فراسر درای آب و هوای بسیار مطبوعی است این جزیره به علت نزدیکی به اقیانوس آرام دارای رطوبت زیادی است و با زیاد شدن دما این منطقه هوای گرم تری خواهد داشت این جزیره یکی از مهم ترین تماشای های استرالیا است که باید از جاذبه های آن تماشا کنید.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1598

به "جزیره فراسر و چشم اندازهای حیرت انگیز آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره فراسر و چشم اندازهای حیرت انگیز آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید