جوانسازی و لاغری صورت با تمرینات یوگای صورت

به گزارش بازی ناتمام، آیا داشتن گونه های چاق آزارتان می دهد؟ آیا می خواهید بدانید که چگونه می توانید به طور طبیعی از شر چربی صورت خلاص شوید؟ اگر واقعاً می خواهید بدانید چگونه چربی صورت را از دست دهید، انواع تمرینات یوگای لاغری صورت در این مطلب برای یاری به شما وجود دارد. شما می توانید لاغری و لیفت صورت را بدون اینکه هرگز زیر چاقوی جراحان زیبایی بروید، بدست آورید. در یوگای صورت برای جوانسازی تکرار برخی حرکات خاص می تواند گردش خون را در صورت تقویت نموده و با گذشت زمان به سفت شدن و لیفت پوست و عضلات صورت یاری کند. درست مثل رژیم تناسب اندام، با انجام حرکات ورزشی عضلات صورت می تواند باعث لاغری صورت گردد. یک برنامه تناسب اندام صورت می تواند آنقدر موثر باشد که جای جراحی پلاستیک یا حتی یک کرم ضدپیری را برای افزایش زیبایی شما پر کند.

جوانسازی و لاغری صورت با تمرینات یوگای صورت

متاسفانه به دلیل زندگی پراسترس و آلودگی هوا، وقتی که به سن سی سالگی می رسید، در چهره های زیبای شما خطوط ریز و چین و چرک ها ظاهر می شوند که حتما برای شما خوشایند نخواهد بود. یوگای صورت برای جوانسازی می تواند یکی از بهترین راه های از بین بردن خطوط ریز و چربی صورت شما بدون هیچ ماده شیمیایی باشد.

مگان مارکیل و بسیاری از افراد مشهور (از جمله جنیفر آنیستون، مدونا و گوینت پالترو) برای حفظ جوانسازی صورت خود یوگای صورت را انتخاب نموده اند. یوگای صورت با تقویت قسمت های عضلانی صورت باعث می گردد که پوست ظرافت خود را حفظ کند و در عین حال جوان باقی بماند. یوگای صورت برای افرادی که می خواهند صورت چاق تری داشته باشند، نه تنها جایگزین بسیار خوبی برای بوتاکس و سایر مواد پرکننده صورت است، بلکه ارزان تر و حتی رایگان است. علاوه بر این، ماندگاری بیشتری نیز دارد و مانند بوتاکس احتیاج به ترمیم و مراقبت های بعدی ندارد.

با ادامه این مطلب در خبرنگاران مگ همراه باشید تا شما را با تمرینات یوگای صورت به منظور جوانسازی و لاغری صورت بیش تر آشنا کنیم. تمرینات ساده یوگای صورت که در زیر گفته شده است به شما یاری می نماید تا علائم پیری صورت تان را کاهش دهید و عضلات ضعیف شده صورت را قوی و شاداب کنید.

آیا یوگای صورت برای جوانسازی مفید است؟

در پاسخ به این سوال به طور خلاصه می توان گفت بله، اما شما باید به تمریناتی که انجام می دهید متعهد باشید. از آنجا که پیری صورت تا حدودی به دلیل ضعف عضلات است، ورزش می تواند باعث تقویت عضلات صورت گردد و در کل به لیفت پوست و جوان تر شدن شما منجر گردد. در واقع یوگای صورت یک راه چاره طبیعی بسیار عالی برای بازیابی جوانی پوست و یک جایگزین خوب به جای بوتاکس و جراحی پلاستیک است.

برای جوانسازی چه مدت یوگای صورت احتیاج است؟

در حالت اید ئال اگر می خواهید نتایج خوبی کسب کنید ضروری است که هر روز این تمرینات را انجام دهید. استمرار در انجام این تمرین ها تنها رمز موفقیت است. اگر حداقل به مدت پنج ماه به یک برنامه روزانه 30 دقیقه ای پایبند باشید، احتمالا می توانید به ظاهری چند سال جوان تر دست یابید. توجه داشته باشید که این تمرینات نباید جایگزین برنامه های دیگر مراقبت از پوست، استفاده از کرم های ضدپیری و ضدآفتاب شوند و در کنار انجام این تمرینات از اهمیت روتین پوستی خود غافل نشوید.

  • 13 کاری که باید برای مراقبت از پوست در زمستان انجام دهید

تمرینات یوگای صورت برای لاغری و جوانسازی

تمرینات یوگای صورت خود را روزی یک بار و به طور منظم ادامه دهید. هر ورزش را با حداکثر دقت و به درستی انجام دهید؛ در غیر این صورت باعث تشدید چین و چروک های پوست می شوید. اگر با مسائل زمینه ای پوستی روبرو هستید، قبل از انجام این تمرینات توصیه می گردد که حتما با پزشک خود مشورت کنید.

گرم کردن صورت

عضلات لب به عنوان یکی از عضلات اصلی صورت محسوب می شوند. اگر توجه کنید با شل کردن عضلات لب، سایر عضلات صورت نیز شل خواهند شد. توصیه می گردد که شما هر چند وقت یک بار این کار را انجام دهید: حداقل یک بار (و حداکثر سه بار) در روز مناسب است. هر زمان که احساس استرس کردید، انجام این حرکت برای کاهش استرس شما توصیه می گردد.

صاف کردن خطوط لبخند

روش انجام تمرین: در ابتدا تاکید می گردد که لبخند زدن و خندیدن را هیچ گاه از قلم نیاندازید و لبخندزدن را برای خود منع نکنید! اگر لبخند نزنید، عضلات گونه شما تقویت نمی شوند. در عوض، شما می توانید با استفاده از زبان خود، خطوط لبخندتان را باز کنید.برای این کار، از داخل لپ ها با زبان به لپ های خود کمی فشار وارد کنید تا برجستگی زیر خطوط لپ ایجاد کنید. این کار را از داخل لپ و کنار بینی آغاز کنید. زبان خود را از داخل دهان به لپ های خود بچسبانید و یک برجستگی کوچک روی خط خنده به وجود آورید. در هر طرف پنج دایره در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت ایجاد کنید تا خطوط لبخند صاف شوند، روزی یک بار این حرکت را در هر دو طرف دهان خود انجام دهید.

گونه ها را سفت کنید

روش انجام تمرین: برای از بین بردن حالت شل و آویزان شدن گونه ها، شما باید سعی کنید اجزاء پایینی صورت خود را به طرف مقابل دیگر آن بکشید. برای انجام تمرین روی گونه راست، فک خود را به سمت چپ بکشید و برعکس. هر کدام از این حرکات را 10 ثانیه نگه دارید تا یک ورزش موثر و مفید را انجام داده باشید. این تمرین یک روش عالی برای بهبود قابلیت ارتجاعی پوست است. برای نتیجه بهتر 3 الی 5 بار در روز این تمرین را انجام دهید.

گردنی ظریف و باریک بسازید

روش انجام تمرین: شانه ها را پایین و در حالت آرام نگه دارید، چانه خود را تا جای ممکن بالا ببرید، تا جایی که کشش را در ناحیه بالای گردن و چانه خود حس کنید. سپس، به طور متناوب لب ها و زبان خود را بیرون بیاورید، این حرکت را هر بار به مدت 5 ثانیه نگه دارید و این تمیرن را سه بار در روز تکرار کنید.

از بین بردن چروک های اطراف چشم

روش انجام تمرین: شما باید شانه ها را به سمت پشت و صاف و آرام نگه دارید، چانه خود را به سمت پایین قفسه سینه خود تا پایان و به شکل بیضی باز کنید در همان زمان، با چشم هایتان به سمت بالا نگاه کنید، سر یا شانه ها را حرکت ندهید، شما باید در زیر چشم خود احساس کشیدگی کنید.

به مدت سه ثانیه در این حالت بمانید و سپس لب بالایی را درون دهان فرو ببرید. در این حالت به دلیل کشیدگی پوست اطراف چشم، چین و چروک های اطراف چشم باز می شوند. این تمرین را فقط یک بار در روز انجام دهید. در غیر این صورت، کشش بیش از حد به پوست و عضلات صورت شما وارد شده و چروک های بیشتری ایجاد خواهد شد.

ژست شیر

این ورزش یکی از بهترین تمرینات صورت است که می توانید انجام دهید. این حالت باعث تحریک پلاتسما می گردد. پلاتسما که عضله ای نازک و مستطیل شکل در جلوی گلو است، با این ورزش عضلات صورت را تقویت می نماید و فرایند پیری پوست را کند می نماید.

روش انجام تمرین: برای انجام این ورزش روی زمین زانو بزنید و دستان خود را روی ران خود قرار دهید. فک خود را به سمت پایین آورده و دهانتان را کاملاً باز کنید. زبان خود را بیرون بیاورید و سعی کنید به سمت پایین چانه بچسبانید. در حالی که به وسیله دهان نفس می کشید، از پایین گلو صدایی شبیه غرش شیر ایجاد کنید.

  • 6 کار ساده برای داشتن پوست سالم و شاداب که می توانید در خانه انجام دهید

ژست زبان قفل شده

این روش برای افزایش جریان خون در ناحیه گلو، صورت و مغز است. این تمرین یکی از بهترین روشی هایی است که به بهبود رنگ پوست و کاهش چربی صورت یاری می نماید.

روش انجام تمرین: برای انجام این تمرین در شرایط چهار زانو بنشینید. دستان خود را به راحتی روی زانوها بگذارید. نوک زبان خود را در مقابل دیواره بالایی دهان قرار دهید. سپس دهان تان را به آرامی کاملاً باز کنید تا جایی که کشیدگی را در گلو و گردن خود حس کنید. این تمرین را چند بار تکرار کنید. در حین انجام این تمرین به وسیله بینی نفس بکشید.

کشیدن لب

اگر شما این تمرین را به طور منظم انجام دهید، باعث لیفت عضلات و برجستگی گونه ها و ایجاد ظاهر جوان تر برای شما می گردد.

روش انجام تمرین: در حالت ایستاده یا نشسته در حالی که سر شما در شرایط عادی واقع شده است این تمرین را آغاز کنید. حال، با فشار دادن استخوان فک پایین، لب پایین خود را تا آنجا که ممکن است بالا ببرید. کشش و تنش را در عضلات چانه و خط فک احساس خواهید کرد. این حرکت را به مدت ده الی پانزده ثانیه و به آرامی انجام دهید.

آزادسازی فک

تمرین آزاد شدن فک به برطرف غبغب یاری می نماید و باعث کشش عضلات اطراف لب، فک و گونه می گردد. اگر می خواهید استخوان گونه برجسته و جذاب و یا یک خط فک برجسته داشته باشید، این تمرین مناسب شماست! انجام این تمرین غبغب شما را کاهش می دهد و باعث کشش عضلات لب، فک و گونه شما می گردد.

روش انجام تمرین: شما باید در حالت مستقیم بایستید یا بنشینید و فک خود را به گونه ای که انگار در حال جویدن غذا هستید، حرکت دهید. در حالی که لب های خود را بسته نگه داشته اید، آغاز کنید و عمیق نفس بکشید. در مرحله بعدی، دهان خود را کاملاً باز کنید و زبان را به دندان های پایین فشار دهید. به مدت پنج ثانیه در این شرایط بمانید و سپس دوباره نفس عمیقی بکشید. این تمرین را به طور کامل ده تا پانزده بار در روز تکرار کنید.

حرکت دهان شویه را امتحان کنید

حرکت دهان شویه، نه تنها چربی صورت را کاهش می دهد، بلکه باعث تقویت عضلات صورت نیز می گردد. حتما این روش را امتحان کنید.

روش انجام تمرین: شما باید با نشستن در یک مکان آرام و راحت این تمرین را آغاز کنید. اکنون یکی از لپ های خود را پر از هوا کنید و هوا را از گونه ای به گونه دیگر منتقل کنید دقیقا همانطور که دهان شویه را در دهان خود حرکت می دهید. این حرکت را به مدت 1 دقیقه ادامه دهید و سپس متوقف کنید. این تمرین را پنج الی ده بار در روز تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

لیفت گونه با انجام یوگای صورت

ورزش لیفت گونه، با جلوگیری از کشیدگی و شل شدن گونه ها، به صافی و جوان شدن چهره شما یاری می نماید.

روش انجام تمرین: شما باید درحالتی آرام و راحت بنشینید و تا جایی که می توانید لبخند بزنید و سعی کنید گونه های خود را به سمت چشمان خود راهنمایی کنید. در این حال فشار را در عضلات گونه خود احساس خواهید کرد. این کار را با چشمان بسته انجام دهید تا باعث لیف بیشتر در عضلات گونه گردد. این حالت را به مدت پانزده ثانیه نگه دارید و سپس صورت خود را شل کنید. بهتر است این ورزش را پانزده بار تکرار کنید .

تمرین قفل چانه

این ورزش به صورت شما فرم داده و عضلات صورت و فک شما را زیباتر می نماید. این تمرین برای افرادی که غبغب دارند بسیار مناسب است زیرا با انجام آن از شر غبغب خلاص خواهند شد.

روش انجام تمرین: در حالی که شما نفس عمیق می کشید باید در شرایط لوتوس یا پادماسانا بنشینید. شرایط لوتوس یا پادماسانا به این صورت است که در حالت چهار زانو نشسته و دست ها را روی زانوها قرار داده و شانه ها را صاف کنید و بالا ببرید. سپس چانه خود را محکم به سینه و بین استخوان های دو یقه خود فشار دهید. نفس تان را تا زمانی که می توانید نگه دارید و سپس رها کنید. چند بار این تمرین را پشت سر هم تکرار کنید.

تمرین صورت ماهی

صورت ماهی به کشش ماهیچه های گونه یاری می نماید و حالت سستی و آویزان شدن عضله و پوست گونه ها را کاهش می دهد.

روش انجام تمرین: گونه ها و لب های خود را بمکید (به این فکر کنید که قبلاً در کودکی چطور لب های خود را به حالت غنچه و شبیه لب های ماهی می کردید.) در همین حالت سعی کنید 5 ثانیه لبخند بزنید. سپس سوزش را در گونه ها و فک های خود احساس خواهید کرد. این حرکت را چند ثانیه متوقف نموده و مجدد برای 10 الی 15 ثانیه آن را تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

گردش گردن

نرمش گردش گردن برای خلاص شدن از شر غبغب مناسب است. این نرمش برای عضلات چانه، خط فک و گردن شما عالی است و باعث فرم دهی به آنها خواهد شد و همچنین افتادگی و چین و چروک پوست گردن را کاهش می دهد.

روش انجام تمرین: سر خود را در حالت مستقیم و راحتی نگه دارید. حالا سرتان را به آرامی به یک طرف خم نموده سپس سر را به آرامی بچرخانید تا یک چرخش کامل دایره ای ایجاد کنید. در حین این ورزش ستون فقرات را در حالت مستقیم و شانه ها را در حالت آرام و پایین نگه دارید. این کار را مجدداً به مدت 3 الی 4 دقیقه در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت انجام دهید.

تمرین ژست سورپرایزم کن!

در تمرینات یوگای صورت ژستی به نام ژست سورپرایزم کن وجود دارد که به لیفت سریع صورت شما یاری می نماید!

روش انجام تمرین: برای انجام این تمرین چشمان خود را گشاد کنید، سعی کنید تا جایی که می توانید سفیدی چشم خود را نشان دهید. در همین حالت بمانید و زمانی که چشمان شما آغاز به سوزش یا ریزش اشک کرد، به آرامی چشمان خود را ببندید.

ورزش دمیدن هوا

این نرمش عضلات صورت و گردن را درگیر نموده و به کاهش غبغب و لیفت طبیعی و لاغری صورت یاری می نماید.

روش انجام تمرین: ستون فقرات را به حالت ایستاده نگه دارید و سر خود را به سمت عقب متمایل کنید. به سقف نگاه کنید و لب های خود را بیرون بیاورید و هوا را دم و بازدم کنید. این تمرین را به مدت ده ثانیه و ده بار پشت سرهم تکرار کنید.

  • ترندهای زیبایی سال 2021؛ پیش بینی متخصصان مد و زیبایی چیست؟

نکات طلایی از دست دادن چربی صورت

اگر می خواهید به تاثیر بیشتر این تمرینات یاری کنید، توصیه می گردد که از انجام این تمرینات نیز غافل نشوید.

  • بدن خود را هیدراته نگه دارید. مصرف آب به هیدراته ماندن بدن یاری می نماید. اگر صورت پف نموده دارید، ممکن است نتیجه کمبود آب در بدن باشد.
  • رژیم غذایی مناسبی بهره ببرید که دارای قند و چربی کم و میوه و سبزیجات زیاد باشد.
  • هرگز وعده صبحانه را حذف نکنید تا متابولیسم بدن افزایش پیدا نموده و به سوخت چربی های اضافه بدن شما یاری کند.
  • مصرف الکل و سیگار را کاهش دهید.
  • بدن خود را فعال نگه دارید و هر روز حداقل 20 دقیقه فعالیت بدنی انجام دهید.
  • به اندازه کافی بخوابید.

منبع: goodhousekeeping , sharpaspirant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 983

به "جوانسازی و لاغری صورت با تمرینات یوگای صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانسازی و لاغری صورت با تمرینات یوگای صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید