حضور بیش از 2 میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی ، 738 مدرسه غیر دولتی تعطیل شده اند

به گزارش بازی ناتمام، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: نسبت به سال گذشته از نظر تعداد دانش آموز در مدارس غیر دولتی افزایش داشتیم؛ اما از لحاظ تعداد مدارس با کاهش روبرو شده ایم.

حضور بیش از 2 میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی ، 738 مدرسه غیر دولتی تعطیل شده اند

محمود زاده گفت: تا امروز حدود 2 میلیون و 50 هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی ثبت نام نموده اند. البته محتمل است که پس از نهایی شدن ثبت نام ها، آمار از این تعداد نیز بیشتر گردد.

او گفت: نسبت به سال گذشته از نظر تعداد دانش آموز افزایش داشته ایم، اما از لحاظ تعداد مدارس با کاهش جدی روبرو شده ایم.

او ادامه داد: در سال تحصیلی نو حدود 738 مدرسه را کاهش دادیم و این اقدام نیز به علت رعایت نکردن سرانه فضا و استاندار ها و بعلاوه تخلف های بعضی از مدارس بود که موجب این کاهش شد.

او گفت: عنوان نموده بودیم که مدارسی که نتوانند صلاحیت های حرفه ای خود را کسب نمایند، اجازه ورود به سال تحصیلی 1401 را نخواهند داشت و خوشبختانه این رخ داد؛ چرا که ما به هیچ وجه اجازه نمی دهیم که با توجه به اعتماد اولیاء، دانش آموزان در فضای غیر استاندارد تحصیل نمایند. البته بخشی از موسسین نیز زمانی که مشاهده کردند این فضای استاندارد را ندارند، درخواست توقف فعالیت های مدارس را ارسال کردند.

او ادامه داد: موضوع کاهش تعداد مدارس مخلوطی از استاندارد های ما، درخواست موسسین و برخورد های قانونی با بعضی از متخلفین بوده است. یعنی این کاهش کاملا درست و به صورت دو طرفه اجرایی شده است.

خبرنگاران علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1639

به "حضور بیش از 2 میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی ، 738 مدرسه غیر دولتی تعطیل شده اند" امتیاز دهید

1 کاربر به "حضور بیش از 2 میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی ، 738 مدرسه غیر دولتی تعطیل شده اند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور بیش از 2 میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی ، 738 مدرسه غیر دولتی تعطیل شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید