6000 میلیارد تومان از فروش املاک مازاد آموزش و پرورش برای طرح های نیمه تمام

به گزارش بازی ناتمام، سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: امیدواریم با تمرکز بر تصمیم گیری ها، اصلاح و بهبود فرایند ها شاهد حل مسائل و جهش در مدرسه سازی باشیم.

6000 میلیارد تومان از فروش املاک مازاد آموزش و پرورش برای طرح های نیمه تمام

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در نخستین نشست کاری خود در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با رئیس و تعدادی از اعضای هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ملاقات و بر حفظ و تقویت جریان خیری در مدرسه سازی تاکید نمود.

حمیدرضا خان محمدی در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند خیرین مدرسه ساز در توسعه عدالت آموزشی، گفت: مدرسه سازی یک جریان مردمی است که دولت نیز در کنار آن و حامی این حرکت است.

خان محمدی با اشاره به این که مشارکت در بحث مدرسه سازی فقط بحث اقتصادی نیست؛ اضافه کرد: فرهنگ کار خیر مدرسه سازی یک فرایند جامع است که دربردارنده تمام موضوعات اجتماعی، فرهنگی، علمی، اخلاقی و... است. از این رو باید آن را تقویت کنیم چرا که مدرسه تقویت می گردد و صدای امید نشاط، زندگی و پیشرفت از مدارس به گوش می رسد.

وی در ادامه جامعه خیرین مدرسه ساز کشور را بزرگترین نماد مردمی سازی نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: رئیس جمهور در بازدید از ستاد وزارت آموزش و پرورش بر این مقوله تاکید داشتند و مقرر شد سند راهبردی برای پیشبرد این رویکرد تدوین و تهیه گردد.

خان محمدی با تاکید بر این که حمایت از جریان خیری مدرسه سازی از برنامه های اصلی ماست، اعلام کرد: تحول و پیشبرد این جریان احتیاجمند تقویت مجامع استانی و شهرستان هاست، امیدواریم با تمرکز بر تصمیم گیری ها و اصلاح و بهبود فرایندها شاهد حل مسائل و جهش در مدرسه سازی باشیم.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایجاد شبکه جامع و به هم پیوسته خیرین مدرسه ساز را از برنامه های در دست اقدام برشمرد و گفت: این طرح که در یک سامانه جامع اطلاعات خیرین مدرسه ساز، پروژه های در دست ساخت و مدارس بهره برداری شده با مشارکت این عزیزان را داشته باشیم و با اطلاعات دانش آموزی بر مبنای آمایش سرزمینی پیوند دهیم، می تواند موجب جلب نظر خیرین و بهبود روند اجرایی کارها گردد.

خان محمدی مولدسازی را یکی از راه های پیش بینی شده برای جبران کمبود اعتبارات مورد احتیاج برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی برشمرد و خاطر نشان کرد: در لایحه بودجه رقمی معادل6000 میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد آموزش و پرورش برای تامین اعتبار طرح های نیمه تمام در همان استان و محل تعهد شده است، که تحقق این امر می تواند در تکمیل پروژه های نیمه تمام در کمترین زمان ممکن موثر باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بعلاوه با اشاره به دغدغه های خیرین مدرسه ساز بر ضرورت پیگیری موارد مطروحه از جمله روش های نوین در طراحی و ساخت به منظور کاهش قیمت تمام شده و تسریع در بهره برداری، مساله سرویس های بهداشتی و تامین اعتبار پروژه های مشارکتی با تقدم سهم دولت و موضوع فروش املاک مازاد آموزش و پرورش برای این منظور تاکید نمود.

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این جلسه با تبریک انتصاب حمیدرضا خان محمدی به عنوان سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، گفت: خرسندیم که خان محمدی برخاسته از بدنه آموزش و پرورش و خیرین هستند و تجارب ارزنده ای در زمینه مدرسه سازی دارند که انشاالله منجر به اتفاقات خوب و مثبتی خواهد شد.

وی با اشاره به این که ظرفیت رشد 2 برابری تعهدات خیرین مدرسه ساز وجود دارد، توضیح داد: مهمترین دغدغه خیرین پرداخت به موقع سهم دولت در پروژه های مشارکتی است که امیدواریم با جدیت در پیگیری اجرایی شدن لایحه فروش املاک مازاد با حمایت دولت و استانداران و فرمانداران و راهکارهایی در زمینه تامین و تخصیص به موقع اعتبارات این مسائل حل و فصل گردد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بعلاوه بر ضرورت به کارگیری روش های نوین در طراحی و ساخت فضاهای آموزشی که منتج به سبک سازی، مقرون به صرفه سازی و تسریع در بهره برداری از پروژه ها می گردد، تاکید نمود.

خبرنگاران علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1401 بروزرسانی: 8 آبان 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1645

به "6000 میلیارد تومان از فروش املاک مازاد آموزش و پرورش برای طرح های نیمه تمام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6000 میلیارد تومان از فروش املاک مازاد آموزش و پرورش برای طرح های نیمه تمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید