خبرنگاران عضو شورای شهر همدان: مردم از برگزاری چهارشنبه آخر سال خودداری نمایند

به گزارش بازی ناتمام، همدان- خبرنگاران- رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از مردم خواست: از برگزاری آیین چهارشنبه آخر سال با توجه به شیوع ویروس کرونا خودداری نمایند.

خبرنگاران عضو شورای شهر همدان: مردم از برگزاری چهارشنبه آخر سال خودداری نمایند

رضوان سلماسی روز چهارشنبه در گفت وگو باخبرنگار خبرنگاران گفت: اکنون که به خاتمه سال نزدیک می شویم و شیوع ویروس کرونا فراگیرتر شده است، مراسم پنجشنبه آخر سال بر مزار رفتگان و نیز چهارشنبه سوری به 2 دغدغه اساسی تبدیل شده است.

وی بیان نمود: هر چند با اعلام قبلی مراسم پنجشنبه آخر سال لغو و مبادی ورودی باغ بهشت همدان مسدود می گردد اما در برگزاری مراسم چهارشنبه سوری نیز باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

سلماسی گفت: در سال های اخیر با دغدغه مصدوم و مجروح شدن و حتی مرگ و میر ناشی از انفجار مواد محترقه در چهارشنبه خاتمهی سال روبرو بودیم اما اکنون شیوع ویروس کرونا نیز به این شرایط نامطلوب دامن زده است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر نقش محوری رسانه ها در ترویج پیشگیری از ویروس کرونا در بین آحاد مردم گفت: رسانه ها بازوان توانمند در این عرصه هستند و انتظار مشارکت همه جانبه داریم.

سلماسی از مسوولان اجرایی خواست تا حدامکان از هرگونه تجمع در آیین چهارشنبه سوری در سطح شهر جلوگیری نمایند.

وی حضور پرشمار مردم در معابر و خیابان های شهر همدان را آسیبی جدی در راستای پیشگیری از این ویروس دانست و گفت: این روزها بسیاری از مردم برای خرید وسایل و اقلامی بیرون از منزل می فرایند که آنچنان ضرورتی هم ندارد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز سه شنبه درباره تازه ترین آمار مرتبط با کرونا گفت: تا به امروز 8042 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و 291 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده اند و همچنین 2731 نفر بهبود یافته اند.

جهانپور اضافه کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 881 مورد بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به 8042 نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 54 نفر از مبتلایان جدید کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 291 مورد رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون 2731 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و فرایند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا امروز نتیجه 77 بیمار مشکوک به کرونا در همدان مثبت بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 358

به "خبرنگاران عضو شورای شهر همدان: مردم از برگزاری چهارشنبه آخر سال خودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عضو شورای شهر همدان: مردم از برگزاری چهارشنبه آخر سال خودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید