خبرنگاران چرا بلژیک کانون مرگ های کرونایی در اروپاست؟

به گزارش بازی ناتمام، تهران- خبرنگاران- بلژیک هفته گذشته بیشترین موارد مرگ ومیر ناشی از ابتلا به کووید-19 در اروپا را به خود اختصاص داد و اکنون این پرسش مطرح شده که چرا اوضاع در این کشور رو به وخامت گذاشته است؟

خبرنگاران چرا بلژیک کانون مرگ های کرونایی در اروپاست؟

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش روز شنبه شبکه اسکای نیوز، بلژیک به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و بسیاری می پرسند که چرا شرایط در بلژیک تا این حد بد است؟

در پاسخ به این مساله، این پرسش ها مطرح است:

جمعیت بالای کهنسال بلژیک؟

بعضی شهرهای به شدت متراکم از نظر جمعیتی در این کشور؟

سفر بسیاری از بلژیکی ها به ایتالیا در آغاز شیوع این بیماری برای اسکی یا وجد اشتباهاتی از آغاز در بلژیک در فرایند مقابله با این بیماری؟

به عنوان نمونه، در سرانجام ماه فوریه (اوایل اسفند 98) در شهر سن روئیدان بلژیک کارناوال بزرگی برگزار گردید و هزاران نفر در آن شرکت کردند. به گفته پزشکان، امکان شیوع ویروس کرونا از همانجا فراهم شد.

ورل هرن شهردار این شهر پس از صدور مجوز برگزاری این کارناوال با انتقادهای شدیدی رو به رو شد.

شهردار این شهر در دفاع از خود گفت: هیچ کس در آن موقع درمورد کرونا صحبت نمی کرد.

وی اضافه نمود: کرونا در بلژیک از 9 مارس (19 اسفند 98) آغاز شد و نخستین تمهیدات دولتی از 13 مارس (23 اسفند 98) به اجرا درآمد.

شهر سن روئیدان در استان لمبورگ واقع شده است؛ استانی که از بین پنج استان در منطقه فلاندر بلژیک بیشترین تاثیر را از کرونا متحمل شده است.

به گفته راف دی کرزماکر رئیس انجمن پزشکان عمومی استان لمبورگ، بسیاری از شاغلان در این حرفه به کرونا مبتلا شده و سر از بیمارستان درآورده اند.

وی در خصوص آمار بالای مرگ ومیر ناشی از کرونا در بلژیک اضافه نمود: ما همه چیز را ثبت و فوتی ها در همه جا علاوه بر بیمارستان ها را شمارش می کنیم.

کرزماکر، موارد فوت شدگان را شامل کسانی دانست که احتمال ابتلا آنها به کرونا می رود، اگرچه آزمایش دقیقی روی آنها انجام نشده است.

براساس این گزارش، تفاوت در ثبت مرگ ومیر ناشی از کرونا، مقایسه آمار بین کشورها را سخت می نماید و می تواند به این معنا باشد که رقم ثبت شده در بلژیک، واقع بینانه تر و حتی کمتر از آمار موجود است.

همچنین می توان این گونه دریافت که تعداد مرگ های ناشی از کووید-19 در کشورهای دیگر، بیش از حد تصور است.

امانوئل اندری سخنگوی وزارت بهداشت بلژیک تائید کرد که روش ثبت تعداد فوتی ها در این کشور، بلژیک را در صدر کشورهای مبتلا به کرونا قرار می دهد که البته غیرمنطقی است.

وی، این روش را بهترین شیوه برای دستیابی به تصویری واقعی از چیزی دانست که در حال وقوع است.

وی اضافه نمود: از این رو، نکته مهم برای گنجاندن موارد مظنون به ابتلا به کرونا، این است که بهترین تصویر از میزان شیوع در کشور حتی خارج از بیمارستان ها به دست آید و اگر این را بدانیم، می توانیم در زمینه کنترل شیوع کرونا بهتر عمل کنیم.

اکنون هدف بلژیک، آزمایش هر فرد با علائم کووید-19 در بیمارستان ها، آسایشگاه ها و اماکن دیگر است.

این فرایند، پرهزینه و زمان بر بوده، اما گویای واقعیتی است که در بلژیک در حال وقوع است. اما تا زمانی که کشورهای دیگر رویکرد مشابهی را در پیش نگیرند، مقایسه بین کشورها، کار بی معنایی است.

2023

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 451

به "خبرنگاران چرا بلژیک کانون مرگ های کرونایی در اروپاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چرا بلژیک کانون مرگ های کرونایی در اروپاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید