در خاموشی مطلق شهر، آسمان شب به چه شکل خواهد بود؟

به گزارش بازی ناتمام، تیری کوهن عکاس برجسته ای است که توانسته تصاویر زیبایی از آسمان شب در شهرهای مهم دنیا را به ثبت برساند. تفاوت این عکس ها با تصاویر معمولی در این است که شما می توانید ببینید که اگر شهرهای بزرگ در تاریکی کامل فرو بروند، آسمان شب در آنها به چه شکل خواهد بود!

در خاموشی مطلق شهر، آسمان شب به چه شکل خواهد بود؟

تیری کوهن (Thierry Cohen) عکاس برجسته، کار خود را به صورت حرفه ای از 1985 شروع نمود و اکنون به عنوان یکی از پیشگامان عکاسی دیجیتیال شناخته می گردد. او اخیرا در پاریس زندگی و کار می نماید. از سال 2010 کوهن خود را وقف یک پروژه کاری به نام شهرهای تاریک یا Villes Enteintes نموده است. او در این طرح شهرهای مهم دنیا را هنگامی که در تاریکی مطلق فرورفته و از آلودگی نوری به دورند به تصویر کشیده است. در واقع کوهن نشان می دهد اگر همه جا تاریک بود ما آسمان و ستارگان را چگونه می دیدیم.

اگر به کارهای ارئه شده از سوی کوهن که در گالری دنزیگر در ایالات متحده به نمایش در آمده اند نگاهی بیاندازیم این نکات بیش از بیش توجه ما را به خود جلب می نمایند:

سبک کوهن منحصر به فرد و دقیق است، او از شهرهای مهم دنیا عکس برداری نموده در جستجوی نمایی است که به نگاه او عمق و شدت بیشتری ببخشد در عین حال او توجهی خاص به زمان، زاویه و طول و عرض جغرافیایی در شکار لحظات خود داشته است. زمانی که دنیا به دور خود می چرخد محور تقارن ستارگان که برفراز یک شهر خاص مشاهده می شوند نیز حرکت نموده به سمت بیابان ها، جلگه ها و زمین های مسطح و به طور کلی دیگر مناطقی که از آلودگی نوری برحذر بوده، منتقل می شوند. با توجه دقیق به عرض جغرافیایی و زاویه چشم انداز کلی شهر، کوهن می توانست چرخش زمین را به سمت مکان هایی که از اتمسفر پاک و روشن تری بهره مندند، مناطقی شبیه به موجاوه (بیابانی در جنوب شرقی کالیفرنیا)، صحارا (داغ ترین بیابان دنیا در آفریقای شمالی) و کویر آتاکاما Atacama (فلاتی در جنوب آمریکا) دنبال نماید. در اینجا او دوربینش را تنظیم نموده تا از آنچه ساکنان شهرهای مدرن مدتهاست که از دست داده اند عکسبرداری کند.

با ترکیب کردن دو تصویر با یکدیگر کوهن دست به خلق یک تصویر واحد و بدیع می زند که مملو از نکات ظریف است. با نگاهی به کارهای او هر دو پرسش مرتبط یا سیاست و امور معنوی به ذهن افراد خطور می نماید، پرسش تنها این نیست که چرا ما با سیاره ای که محل زندگی مان است چنین می کنیم. این تصاویر به طرزی غیرمنتظره ارتباط بین مکان های ظاهرا مجزا از یکدیگر را پیش روی ما ترسیم می نماید و ابن سوال را پیش روی بازدیدنماینده قرار می دهد که با خاموش کردن ستارگان آسمان حقیقتا چه چیزی را از دست داده است؟

در زیر می توانید تصاویر ثبت شده توسط کوهن را مشاهده نمایید:

اگر جمعیت مناطق شهری از این هم بیشتر گردد جدایی عمیق تری از طبیعت و دنیا هستی در انتظار ماست واین امر هم از دید کوهن و هم از نظر علمی سلامت جسمی و روحی بشر را در معرض خطر قرار خواهد داد. شهرهایی که هرگز نمی خوابند در حال شکستن میلیون ها چرخه زیستی کار و استراحت هستند. عکاسی های کوهن در کوشش است دید ما را تغییر دهد و در قالب تصاویر هنری و زیبا از نو ارتباط ما را با انرژی لایتناهی ستارگان برقرار سازد.

این عکاس برجسته مجموعه ای از کارهای خود را در گالری Esther Woerdenhoff در اروپا و نیز گالری دنزیگر در ایالات متحده ارائه نموده است. اگر به هنر عکاسی دیجیتال علاقمندید و نیز مایلید تعداد بیشتری از کارهای مرتبط با پروژه شهرهای تاریک این عکاس را مشاهده کنید کافی است سری به وب سایت رسمی آقای کوهن بزنید. امیدوارم از مشاهده این تصاویر جالب لذت برده باشید.

منبع :زومیت

منبع: لست سکند
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 117

به "در خاموشی مطلق شهر، آسمان شب به چه شکل خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خاموشی مطلق شهر، آسمان شب به چه شکل خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید