دستور استاندار آذربایجان غربی برای تامین اعتبار ایجاد سایت موزه چالدران

به گزارش بازی ناتمام، استاندار آذربایجان غربی گفت: برای تسریع در فرایند ایجاد سایت موزه باز چالدران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان وظیفه دارد اعتبار لازم برای شروع این طرح را در اسرع وقت تامین کند.

دستور استاندار آذربایجان غربی برای تامین اعتبار ایجاد سایت موزه چالدران

جهت دریافت مشاوره خدمات محاسبه هزینه طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری روز شنبه 26 تیر 1400 در جلسه آنالیز پروژه های بنیاد علوی در چالدران با تاکید بر اهمیت راه اندازی سایت موزه باز چالدران اظهار کرد: در طراحی و اجرای این پروژه باید به این نکته توجه گردد که طرحی در شان شهدای چالدران و عظمت این جنگ تهیه باشد.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: واقعه جنگ چالدران از جمله حوادث مهمی در تاریخ ایران است که در آن شهدای بسیاری برای دفاع از وطن و ناموس جان خویش را از دست دادند و امروزه ایجاد سایت موزه باز چالدران با هدف گرامیداشت یاد و خاطره آن شهدا در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی هم در این ملاقات با اشاره به اهمیت ایجاد سایت موزه باز چالدران اعلام نمود: راه اندازی این موزه ضمن آنکه از نظر فرهنگی و مذهبی اهمیت بالایی دارد موجب تقویت روحیه همدلی، حس تعلق به وطن و ایجاد امنیت در منطقه ها مرزی می گردد.

جلیل جباری با اشاره به اقدامات اجرا شده برای ایجاد سایت موزه باز چالدران توضیح داد: ساماندهی سایت سیدصدرالدین صفوی، انجام مطالعات تاریخی، نقشه برداری و توپوگرافی، تکمیل دیوارکشی اطراف مقبره سیدصدرالدین، تملک زمین محدوده اجرای طرح، تشکیل پرونده در کمیسیون مستندسازی، برگزاری جلسات فنی با بنیاد علوی در تهران و تهیه نقشه های فاز 2 معماری پروژه با همکاری اداره کل موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بنیاد علوی از جمله این اقدامات است.

او اعلام نمود: ایجاد سایت موزه باز چالدران از جمله طرح های مصوب دولت در سفر استانی به آذربایجان غربی است که طرح این سایت موزه هم سوم خرداد امسال در چالدران رونمایی شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1210

به "دستور استاندار آذربایجان غربی برای تامین اعتبار ایجاد سایت موزه چالدران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور استاندار آذربایجان غربی برای تامین اعتبار ایجاد سایت موزه چالدران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید