دمای هوای اصفهان در مهرماه تا 2 درجه سانتیگراد فراتر از نرمال است

به گزارش بازی ناتمام، کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: انتظار داریم دمای هوا در استان در مهر ماه تا 2 درجه سانتیگراد فراتر از نرمال باشد اما در مجموع رو به کاهش خواهد بود.

دمای هوای اصفهان در مهرماه تا 2 درجه سانتیگراد فراتر از نرمال است

به گزارش از ، ابراهیم هنرمند کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کاهش دما به ویژه در کمینه ها رخ خواهد داد، گفت: اصفهان در یک هفته گذشته تا چهار درجه سانتیگراد افت دما و دو درجه سانتیگراد افزایش دما را تجربه کرد به طوری که صبح آدینه گذشته دما 20 درجه سانتیگراد بود و امروز به 14 درجه سانتیگراد رسید و فردا دوباره دما تا دو درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

وی ادامه داد: این نوسانات دمایی با توجه به اینکه در فصل گذر (انتها تابستان- شروع پاییز) قرار داریم، اتفاق می افتد و تا انتها مهر ادامه دارد، اما به علت نبود ابر و تابش در طول روز دما به صفر درجه و یا کمتر نمی رسد و دمای هوا همچنان بالا است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به استمرار جوی پایدار تا انتها این هفته در سطح استان، گفت: آسمان بیشتر منطقه ها در این مدت صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد پیش بینی می گردد ضمن اینکه امروز در نیمه شمالی اصفهان گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید دور از انتظار نیست.

هنرمند با بیان اینکه وزش باد به نسبت شدید در نیمه شرقی استان با خیزش گرد و خاک همراه است، گفت: هوای منطقه ها مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان در ساعات اولیه فردا سه شنبه غبارآلود است.

وی اضافه نمود: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به 33 درجه سانتیگراد بالای صفر و در خنک ترین ساعات بامداد فردا به 16 درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان اضافه نمود: خوروبیابانک با دمای 35 درجه سانتیگراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای سه درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان پیش بینی می گردد.

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1302

به "دمای هوای اصفهان در مهرماه تا 2 درجه سانتیگراد فراتر از نرمال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمای هوای اصفهان در مهرماه تا 2 درجه سانتیگراد فراتر از نرمال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید