رئیس شورای حاکمیتی سودان برای اولین بار به مصر رفت

به گزارش بازی ناتمام، رئیس شورای حاکمیتی سودان برای اولین بار بعد از کودتا، به قاهره رفت و با رئیس جمهور مصر ملاقات کرد.

رئیس شورای حاکمیتی سودان برای اولین بار به مصر رفت

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان روز گذشته (چهارشنبه) به قاهره سفر کرد؛ این اولین سفر وی به مصر بعد از کودتای اکتبر سال گذشته در سودان است.

طبق گزارش پایگاه خبری عربی21 البرهان مورد استقبال رسمی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر قرار گرفته است، استقبالی که رسانه ها از آن به عنوان نماد حمایت آشکار مصر از البرهان یاد می نمایند.

بر اساس بیانیه مشترک صادرشده از این سفر، محور مهم گفت وگوهای مقامات مصر و سودان توسعه روابط مالی و افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور بوده است.

طبق بیانیه مشترک خارطوم و قاهره، تعمیق و توسعه همکاری های مشترک در دو سطح امنیتی-نظامی و آنالیز پرونده سد النهضه دو محور دیگر گفت وگوهای البرهان و السیسی بوده اند.

این سفر البرهان به قاهره و حمایت مصری از او در حالی انجام می گردد که طی هفته های گذشته سودان شاهد تظاهراتی مردمی در مخالفت با گرانی ها و اوضاع بد مالی بوده است؛ مشکلاتی که بعد از توقف یاری های بین المللی در پی کودتا در سودان [و سرکوب مردم به وسیله نیروهای امنیتی] برای مردم این کشور پیش آمده اند.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1570

به "رئیس شورای حاکمیتی سودان برای اولین بار به مصر رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس شورای حاکمیتی سودان برای اولین بار به مصر رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید