برطرف مشکل سرمایه در گردش تأسیسات گردشگری و مراکز فراوری صنایع دستی

به گزارش بازی ناتمام، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اجرای طرح گام بانک مرکزی برای تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز فراوری صنایع دستی اطلاع داد.

برطرف مشکل سرمایه در گردش تأسیسات گردشگری و مراکز فراوری صنایع دستی

لذت بخشترین تجربه سفر را با گردشگری تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان با اشاره به تصویب طرح تعویق سه ماهه اقساط تسهیلات، حق بیمه کارفرمایی، مالیات و قبوض حامل های انرژی برای تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز فراوری صنایع دستی که چند روز پیش اعلام شده بود، در مورد مصوبه جلسه کارگروه مدیریت آثار و پیامدهای مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا، گفت: در این جلسه مصوب شد تا طرح گام (گواهی اعتبار مولد) برای تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز فراوری صنایع دستی نیز اجرا گردد تا بخشی از معضل سرمایه در گردش آن ها که به دلیل شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است، برطرف گردد.

او اضافه کرد: چند ماه پیش، طرح گام (گواهی اعتبار مولد) به منظور برطرف بخشی از مشکل سرمایه در گردش واحدهای فراوریی توسط بانک مرکزی پیشنهاد داده شده بود که در شورای پول و اعتبار مورد تأیید نهاده شد. با شیوع ویروس کرونا و متضرر شدن کسب وکارها این طرح به صنعت گردشگری و صنایع دستی نیز اختصاص پیدا کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توضیح داد: صاحبان تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز فراوری صنایع دستی که علاقه مند هستند از این طرح استفاده نمایند، توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بانک ها معرفی و با تضمین بانک، گواهی اعتبار دریافت می نمایند؛ به این ترتیب در زنجیره ارزش، اوراق بهادار جای پول نقد را می گیرد.

او اظهار کرد: گواهی اعتبار مولد به عنوان ابزاری بازار محور و باقابلیت نقل وانتقال در بازارهای پول و سرمایه در کنار سایر ابزارهای موجود، تسهیلات جدیدی را برای تأمین اعتبار این بخش ها و رونق فراوری فراهم می نماید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 369

به "برطرف مشکل سرمایه در گردش تأسیسات گردشگری و مراکز فراوری صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف مشکل سرمایه در گردش تأسیسات گردشگری و مراکز فراوری صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید