شگفت انگیزترین دره های باریک در سراسر دنیا

به گزارش بازی ناتمام، دره های باریک (Slot Canyons) یکی از شگفتی های برجسته طبیعت به شمار می روند و برخلاف دره های بزرگ (Grand Canyon) که عریض و عمیق هستند، این دره های باریک عمق زیادی دارند ولی پهنای آن ها بسیار کم است. پس عبور از میان این دره های باریک و شیارهای بسیار نزدیک به هم ممکن است بسیار دلهره آور و سخت به نظر برسد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی شگفت انگیزترین و دلهره آورترین دره های باریک در سراسر دنیا بپردازیم.

شگفت انگیزترین دره های باریک در سراسر دنیا

10. دره اونئتا

Oneonta Gorge

دره اونئتا (Oneonta Gorge) متشکل از چهار آبشار است که چشم انداز بسیار زیبا و خیره نماینده ای را در اونئتا گورج در شرق پورتلند در اورگان را ارائه می نماید. این مسیر که رفت و برگشت آن 1.9 کیلومتر است، یک پیاده روی میانه در نظر گرفته می گردد اما شامل قدم زدن در آب های خنک نهر نیز می گردد و گاهی اوقات ممکن است تا نیمه بدن به زیر آب بروید.

دیواره های این دره از صخره های بازالتی با قدمتی 25 میلیون ساله تشکیل شده و انواع پوشش گیاهی منحصربه فردی نیز در این منطقه به چشم می خورد. از آنجا که آخرهفته بسیار شلوغ است، بهتر است زمانی در طول هفته را برای بازدید از این شگفتی طبیعی انتخاب کنید.

9. دره رنگارنگ

Coloured Canyon

دره رنگارنگ (Coloured Canyon) در شبه جزیره سینای مصر قرار گرفته و به عنوان سرزمین عجایب زمین شناسی شناخته می گردد که دیواره های آن به میزان یک ساختمان 20 طبقه است. بازدیدنمایندگان می توانند صخره های ساخته شده از ماسه سنگ، سنگ آهک، بازالت و گرانیک را از نزدیک مشاهده نمایند. علت نام گذاری این دره به این صورت نیز صخره های رنگارنگ اینجا است.

پیاده روی نیم مایلی از میان این دره باریک در بیشتر قسمت های آن آسان است اما چند نقطه وجود دارند که افراد باید از میان فضاهای باریک به پایین سر بخورند یا از روی تخته سنگ ها بالا بروند. در انتهای مسیر نیز اندکی کوهنوردی وجود دارد.

8. دره دو فیر

Gorges du Fier

دره دو فیر (Gorges du Fier) در فاصله حدود 10 کیلومتری از آنسی در فرانسه قرار گرفته و یکی از دره های باریک به شمار می رود که پیاده روی در آن آسان است چراکه مسیری پل مانند در ارتفاع 30 متری از کف دره و رودخانه جاری در آن ساخته شده که بازدیدنمایندگان می توانند روی آن به راحتی راه بروند.

در مسیر این پیاده روی نیز تابلوهایی وجود دارند که چگونگی شکل گیری دره و ارتفاع آب در گذشته را شرح می دهند. کسی که قبلا از اینجا بازدید کردند، اظهار داشتند که کسانی که ترس از ارتفاع دارند، ممکن است از انجام این پیاده روی اجتناب نمایند.

7. دره اسپوکی گالچ

Spooky Gulch

دره اسپوکی گالچ یا شبح وار (Spooky Gulch) از جمله دره هایی به شمار می رود که بسیار باریک و محدود است و کسانی که ترس از فضای بسته دارند، بهتر است از سفر در داخل آن اجتناب نمایند. گذرگاه ها در بعضی از نقاط به حدی باریک می شوند که کوهنوردان را به چالش می کشاند و همین نیز ممکن است بعضی از بازدیدنماینده ها را به وحشت بیاندازد.

ورودی دره عریض است اما با فاصله ای اندک، مسیرهای باریکی وجود دارند که حتی عبور از آن ها برای افراد سایز میانه نیز مشکل است. مسیر رفت و برگشت این دره حدود 5 کیلومتر است، دره ای که در جنوب اسکالانته در یوتا واقع شده است.

6. دره وینو

Weano Gorge

دره وینو (Weano Gorge) در پارک ملی کاریجینی در استرالیای غربی قرار گرفته و آغاز آن یک پیاده روی آسان است و از میان مناظری خیره نماینده و تماشایی عبور می نماید و در ادامه به گذرگاه های باریک ختم می گردد. این مسیر ممکن است چالش برانگیز بگردد اما برای بازدیدنمایندگانی که قصد رفتن به استخر هندریل را دارند، مسیر شامل بالا و پایین رفتن از دیواره های دره می گردد.

با این حال، کسانی که در این مسیر قدم می گذارند، شاهد سازه های سنگی رنگارنگ و یک استخر سرد در پایین هستند که بسیار تماشایی و خیره نماینده به نظر می رسد. در این پارک ملی، دره وینو در دسترس ترین و رنگارنگ ترین تنگه به شمار می رود.

5. دره باکسکین

Buckskin Gulch

دره باکسکین (Buckskin Gulch) در جنوب یوتا واقع شده و یکی از طولانی ترین و عمیق ترین دره های باریک در دنیا به شمار می رود و همین نیز سبب شده تا افراد بسیار زیادی به سمت اینجا هجوم بیاورند. با این حال، پیاده روی و کوهنوردی در میان آن برای افراد بی تجربه و ترسو مناسب نیست. این مسیر 34 کیلومتر طول دارد و عرض آن به ندرت به سه متر می رسد و دیواره های آن نیز تا بیش از 150 متر ارتفاع دارند. با اینکه می توان در یک روز این پیاده روی را انجام داد اما توصیه شده تا حداقل دو روز برای آن موقع بگذارید.

4. دره اکیدنا

Echidna Chasm

دره اکیدنا (Echidna Chasm) در استرالیای غربی قرار گرفته و طول آن 2 کیلومتر است و عمق آن به 200 متر می رسد. اینجا یکی از نقاط برجسته پارک ملی پومولولو (Pumululu National Park) به شمار می رود و در مسیر خودش تخته سنگ های چالش برانگیز و صعودی سخت در سرانجام دارد.

دیواره های این دره باریک کاملا رنگارنگ هستند و برجستگی های آن نیز بسته به زاویه تابش آفتاب تغییر می نماید. این دره در کوه های بانگل بانگل قرار گرفته است و یکی از برترین مقاصد برای دره نوردی در استرالیا محسوب می گردد.

3. دره سابوِی

Subway Canyon

دره سابوی (Subway Canyon) در پایک ملی زیون (Zion National Park) در یوتا واقع شده و صخره های رنگارتگ و تماشایی را به نمایش می گذارد. این دره از سمت چپ فورک نورث کریک آغاز می گردد و پیاده روی در میان آن ممکن است برای بعضی از افراد چالش برانگیز و سخت باشد.

پیمایش درون این دره به معنای پایین آمدن از صخره ها، شنا کردن در آب های سرد و پیمودن مسافت های طولانی است و به همین علت، ماجراجویان ممکن است بخواهند برای این سفر هفت تا 9 ساعته لباس مناسب بپوشند.

2. دره سیک

Siq Canyon

قدم زدن درون دره سیک (Siq Canyon) در جنوب اردن همچون قدم زدن در تاریخ است و اینجا زمانی ورودی اصلی به شهر باستانی پترا بوده است. در سرانجام این مسیر 1.2 کیلومتری نیز مشهورترین ویرانه شهر پترا یعنی الخزانه (Al Khazneh) قرار گرفته است.

برخلاف بعضی دیگر از دره های باریک که به وسیله جاری شدن آب شکل گرفته اند، دره سیک به وسیله نیروهای زمین ساختی ایجاد شده ولی بعدا کناره های آن به وسیله عبور آب صاف شده است. در بعضی از نقاط عرض این دره به سه متر می رسد و دیواره های آن نیز 90 تا 180 متر ارتفاع دارند.

1. دره آنتلوپ

Antelope Canyon

دره آنتلوپ (Antelope Canyon) در شمال آریزونا واقع شده و در حقیقت دو دره جداگانه است که به عنوان دره شمالی و جنوبی شناخته می شوند. هر دو دره نیز در زمین های متعلق به قبیله ناواهو قرار دارند و فقط به وسیله شرکت های توریستی مورد تایید قبیله قابل دسترسی هستند.

صخره های ماسه سنگی نارنجی مایل به قرمز را فقط می توان خارق العاده و شگفت انگیز توصیف کرد که سوژه بسیار خوبی برای عکاسی محسوب می شوند. دره بالایی از محبوبیت بیشتری برخوردار است چراکه نیازی به کوهنوردی ندارد و تمام پیاده روی در سطح زمین انجام می گردد.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 20 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1402 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1728

به "شگفت انگیزترین دره های باریک در سراسر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت انگیزترین دره های باریک در سراسر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید