علت تغییر در برنامه سرویس رسانی خط 7 اتوبوسرانی چیست؟

به گزارش بازی ناتمام، شهر: یکی از مسیرهای پرمسافر خطوط اتوبوسرانی تهران مربوط به خط 7 (راه آهن-تجریش) است که در روزهای پایانی سال مسافران آن نسبت به گذشته افزایش می یابند. همزمان با افزایش مسافر، تعدادی از رانندگان شرکت واحد بازنشته شده اند؛ این درحالی است که شرکت واحد امکان جذب راننده جدیدی ندارد. همین عامل سبب تغییر در برنامه های سرویس رسانی در خط 7 شده است.

علت تغییر در برنامه سرویس رسانی خط 7 اتوبوسرانی چیست؟

محمود تبرطرف، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در گفت وگو با شهر، ضمن اعلام این خبر اضافه نمود: تقریبا 83 راننده این خط در تاریخ 20 اسفند بازنشسته شده اند که به همین علت حدود 20 الی 30 دستگاه اتوبوس دیگر امکان فعالیت ندارد. درحال حاضر این تعداد اتوبوس از شاغلان خط 7 کم شده است.

او در ادامه افزود: باتوجه به اینکه خط 7 اتوبوس های تندرو به مراکز خرید منتهی می شود، در هفته آخر پایانی سال حدود 20 الی 30 دقیقه به زمان سفر اتوبوس ها از محدوده پارک وی-تجریش اضافه نموده شده است. حال با کاهش تعداد اتوبوس ها و ترافیک در این محدوده، اتوبوس ها در ترافیک شمال خیابان ولیعصر می مانند.

تبرطرف با بیان اینکه برای حل این معضل، 18 دستگاه اتوبوس دو کابین در تجریش-پارک وی مستقر شده اند، شرح داد: در ایستگاه امانیه ذخیره اتوبوس صورت گرفته تا مسافران در ایستگاه امانیه پیاده شوند و سپس برای ادامه راستا به سمت تجریش، در ایستگاه امانیه ثبت تراکنش نمایند و بعد سوار اتوبوس تجریش شوند. تقریباً می توان گفت که محدوده تجریش-پارک وی رایگان شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه؛ تمامی نیروهای عامل شرکت توسن که موظف بودند در ایستگاه ها تراکنش مسافران را رویت نمایند، برداشته شده اند و دیگر مانعی برای سوار شدن مسافر به اتوبوس تا پیش از ایستگاه پارک وی وجود ندارد.

او ضمن اشاره به جابه جایی روزانه 120 الی 130 هزار نفر مسافر در خط 7 اتوبوسرانی تندرو، گفت: 96 درصد از این تعداد مربوط به راه آهن-پارک وی و تنها 4 درصد مسافران مربوط به پارک وی-تجریش هستند. پیش از اجرای این طرح زمان سفر از راه رآهن تا تجریش برابر با 75 دقیقه بود که 67 درصد این زمان از راه آهن-پارک وی و 33 درصد زمان مربوط به پارک وی-تجریش بود. همچنین 197 دستگاه اتوبوس در خط 7 وجود داشت که 147 دستگاه مربوط به راه آهن-پارک وی و 50 دستگاه راه آهن-تجریش بود.

تبرطرف ضمن اشاره به مشکل کمبود اتوبوس های تجریش، بیان نمود: پیش از انجام این طرح مشکل بزرگی وجود داشت؛ مسافر زمانی که در ایستگاه های جنوبی قصد سفر به تجریش داشت باید مدت زمان به طور متوسط 15 دقیقه ای منتظر اتوبوس تجریش می ماند. درحال حاضر این مشکل برطرف شده است چرا که مقصد تمامی اتوبوس ها از راه آهن تا پارک وی شده و پس از آن مسافری که قصد سفر به تجریش داشته باشد پس از پیاده شدن بلافاصله سوار اتوبوس ذخیره می شوند.

او با تأکید براینکه درحال حاضر 97 دستگاه اتوبوس آماده به خدمت وجود دارد که راننده ندارند، گفت: اگر امکان جذب راننده به شرکت واحد داده شود طرح دوباره به شکل قبل برمی شود اما با شرایط موجود و کمبود راننده اگر قرار بر اجرای طرح پیشین باشد، ظرفیت همه اتوبوس ها تا ونک پر خواهد بود و امکان جابه جایی مسافران تا ایستگاه های پایین تر دیگر نخواهد بود.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه؛ زمانی که طرح در روز نخست اجرا شد، حدود 20 تماس اعتراضی در سامانه 1888 ثبت شد اما امروز این تماس ها به دو نفر کاهش یافته است.

حبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1027

به "علت تغییر در برنامه سرویس رسانی خط 7 اتوبوسرانی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت تغییر در برنامه سرویس رسانی خط 7 اتوبوسرانی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید