عوض کردن پوشش حفاظتی کاخ بارعام و نقش برجسته انسان بالدار

به گزارش بازی ناتمام، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، عوض کردن پوشش حفاظتی کاخ بارعام و نقش برجسته انسان بالدار صورت می گیرد.

عوض کردن پوشش حفاظتی کاخ بارعام و نقش برجسته انسان بالدار

داستان چیست؟

افشین ابراهیمی گفت: با گذشت چهار سال از مسقف سازی درگاه های ششگانه کاخ بارعام و نقش برجسته انسان بالدار در مجموعه پاسارگاد، این پوشش ها به مرور زمان عملا عملکرد حفاظتی خود را از دست داده و با به نمایش گذاشتن چهره نامناسبی از اثر آشفتگی زیادی در محل بوجود آورده بود.

ابراهیمی گفت: برای ساماندهی عناصر مبلمانی این مجموعه جهانی، پوشش قدیمی برچیده و پوشش جدید که ورق پلی کربنات است، جایگزین شد.

او اضافه کرد: همزمان با این جابجایی، تغییراتی نیز در ابعاد و ارتفاع پوشش ها انجام شد تا کمترین خدشه به چهره معماری و سیمای تاریخی اثر وارد گردد.

ابراهیمی اعلام کرد: مقاومت در برابر عبور امواج U.V و تامین شرایط بهینه محیطی (نور، دما، سایه) از ویژگی های شاخص پوشش جدید است.

او همچنین گفت: در خصوص نقش برجسته انسان بالدار البته مقرر شد که در آینده نزدیک و با همکاری گروه ایتالیایی، پوشش حفاظتی پلی کربناتی به پنلهای خورشیدی مجهز گردد تا از برق تولیدی برای نورپردازی این اثر تاریخی و کاخ دروازه استفاده گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 590

به "عوض کردن پوشش حفاظتی کاخ بارعام و نقش برجسته انسان بالدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوض کردن پوشش حفاظتی کاخ بارعام و نقش برجسته انسان بالدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید