فردا شاهد آخرین پدیده ابر ماه و تنها ماه گرفتگی کامل سال باشید

به گزارش بازی ناتمام، ماه فردا کامل می شود و این رویداد با بزرگترین ابر ماه سال و همچنین آخرین آن و نخستین و تنها ماه گرفتگی کامل از سال 2019 تا به امروز همزمان خواهد شد.

فردا شاهد آخرین پدیده ابر ماه و تنها ماه گرفتگی کامل سال باشید

به گزارش خبرنار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از اسپیس، ماه فردا کامل می شود و این رویداد با بزرگترین ابر ماه سال و همچنین آخرین آن و نخستین و تنها ماه گرفتگی کامل از سال 2019 تا به امروز همزمان خواهد شد.

به گفته کارشناسان نجوم، در شب 25 تا 27 مه (سه شنبه تا پنج شنبه)، ناظران در اقیانوسیه، هاوایی، شرق آسیا و قطب جنوب یک ماه گرفتگی را که همزمان با نزدیکترین نزدیک شدن ماه به زمین است نیز مشاهده می کنند.

به گفته منجمان، در تاریخ 26 مه (یا بین 25 تا 27 مه ، بسته به جایی که در جهان هستید) یک ماه گرفتگی کامل اتفاق می افتد؛ تیم آموزشی آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا ماه گرفتگی را رصد می کنند و نحوه و دلیل آن را باجزئیات به دانشجویان علاقه مند آموزش می دهند.

کسوف پیش رو از غرب آمریکای شمالی ، جنوب و غرب غربی آمریکای جنوبی ، اقیانوس آرام ، نیوزیلند ، استرالیا و جنوب شرقی آسیا قابل مشاهده خواهد بود.

خسوف کامل در ساعت 4:11 صبح به وقت منطقه زمانی اقیانوس آرام(15:41 به وقت تهران) آغاز خواهد شد و به مدت 14 دقیقه به طول خواهد انجامید و در ساعت 4:25 صبح به وقت منطقه زمانی اقیانوس آرام(15:55 تهران) به سرانجام می رسد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1140

به "فردا شاهد آخرین پدیده ابر ماه و تنها ماه گرفتگی کامل سال باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردا شاهد آخرین پدیده ابر ماه و تنها ماه گرفتگی کامل سال باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید