رنکینگ بدمینتون بازان ایرانی در آسیا و دنیا ارتقا یافت

به گزارش بازی ناتمام، رئیس فدراسیون بدمینتون با اشاره به ارتقای رنکینگ بدمینتون بازان ایرانی در سطح آسیا و دنیا گفت: 19 سالن بدمینتون در کشور افتتاح می گردد.

رنکینگ بدمینتون بازان ایرانی در آسیا و دنیا ارتقا یافت

با ما همراه باشید تا با بهترین ویتنام ارزان با یکی از بهشت های روی زمین آشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از زنجان، محمدرضا پوریا ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به استعدایابی و کارهای زیرساختی بدمینتون کشور گفت: فدراسیون بدمینتون برنامه خاصی را برای گسترس جوان گرایی و ورزشی شدن جوانان دنبال می نماید.

وی اضافه نمود: طبق آماری که از کنفدراسیون آسیا اعلام شد رنکینگ امیر جباری نفر نخست بدمینتون کشور در رده جوانان از 90 به 21 آسیا و 74 دنیا صعود نموده است و این یک افتخار بزرگ برای بدمینتون کشور است.

رئیس فدراسیون بدمینتون با اشاره به به صعود رنکینگ ثمین عابدخجسته بیان نمود: ثمین عابدخجسته توانست از رده 109 به 24 آسیا و 70 دنیا رسید و این در تاریخ بدمینتون کشور بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه به استعدادیابی بدمینتون داریم، تأکید کرد: با هماهنگی دفتر استعدادیابی وزارت خانه و با برنامه ریزی معاونت ورزش قهرمانی به صورت ویژه نگاه ما به سمت استعدادیابی است.

پوریا از برگزاری مسابقات قهرمانی آموزش و پرورش اطلاع داد و متذکر شد: هفته آینده در حالی مسابقات آموزش و پرورش برگزار می گردد که کل مربیان استعدادیابی به این مسابقات اعزام می شوند و نفرات برگزیده را انتخاب می نمایند و آموزش های لازم را برای پرورش قهرمان می دهند که امیر جباری، ثمین عابدخجسته و مهدی انصاری قهرمانان ارزنده بدمینتون کشور ماحصل همین برنامه استعدادیابی است.

جوانگرایی در تیم ملی

وی با اشاره به هدف گذاری فدراسیون بدمینتون در چهار سال گذشته، تشریح کرد: جوان شدن تیم بدمینتون کشور در چهار سال گذشته برنامه ریزی شده بود و خدا را شکر به این هدف رسیدیم و امروزه شاهد جوان تر شدن تیم ملی هستیم.

کاهش فاصله بدمینتون ایران با آسیا و دنیا

رئیس فدراسیون بدمینتون تبیین کرد: فاصله تیم ملی بدمینتون ایران با آسیا و دنیا کم شده است و رنکینگ بازیکنان تیم ملی بدمینتون این نوید را به ما می دهد که آینده درخشانی در انتظار بدمینتون کشور است

وی اعلام نمود: در سال های گذشته رنکینگ بازیکنان تیم ملی 200 و یا بالاتر از آن در آسیا بود به طوری که کاوه محرابی که به مسابقات المپیک پکن در سال 2008 انتخاب شد به رنکینگ 80 دنیا دست یافت و این در حالی است که امروزه بازیکن 18 ساله تیم ملی رتبه 21 آسیا و 70 دنیا را دارد.

پوریا بیان نمود: دلیل پیروزیت های امروزی تیم ملی نتیجه استعدادیابی درست و برنامه ریزی دقیق فدراسیون بدمینتون و اردوهای پیروز تیم ملی است.

ارتباط با وزارت آموزش و پرورش

وی با اشاره به ارتباط خوب فدراسیون بدمینتون با وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ارتباط تنگاتنگ و خوب با وزارت آموزش و پرورش سبب شده است تا با نفرات با استعداد خوبی وارد ورزش بدمینتون شوند و این فدراسیون به طور منظم مربیان استعدادیابی خود را به مسابقات کشوری آموزش و پرورش اعزام می نماید.

رئیس فدراسیون بدمینتون اضافه نمود: از دو سال گذشته کلاس های دانش افزایی برای مربیان استعدایابی بدمینتون برگزار می گردد و با علم روز به آنها تدریس می گردد و هر دو ماه یکبار دوره های دو روزه برگزار می گردد.

احداث سه سالن در استان زنجان

وی با اشاره به احداث سالن های بدمینتون در شهرهای ابهر، خرمدره و هیدج، مطرح نمود: با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان مقرر شده است سه سالن بدمینتون در این سه شهر احداث گردد و تازه در دستور کار قرار گرفته است و اعتبار آن تعیین نشده است.

پوریا گفت: 19 سالن بدمینتون به زودی در کشور افتتاح می گردد و در استان های خراسان چهار سالن، زنجان سه سالن و استان سمنان سه سالن و در بعضی از استان های کشور یک سالن مقرر شده است احداث گردد.

سمنان میزبان مسابقات جوانان بین الملل

وی اعلام نمود: سمنان نخستین مسابقات جوانان بین المللی را در تابستان سال جاری برگزار می نماید و این در حالی است که در اجلاس آسیایی که حضور داشتم تقاضای میزبانی را کردم که با موافقت مسئولان آسیایی روبه رو شد.

رئیس فدراسیون بدمینتون تشریح کرد: بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی دهه فجر به میزبانی تهران در ایام مبارک دهه فجر برگزار می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 160

به "رنکینگ بدمینتون بازان ایرانی در آسیا و دنیا ارتقا یافت" امتیاز دهید

1 کاربر به "رنکینگ بدمینتون بازان ایرانی در آسیا و دنیا ارتقا یافت" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنکینگ بدمینتون بازان ایرانی در آسیا و دنیا ارتقا یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید