فعالان گردشگری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند

به گزارش بازی ناتمام، ایرنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، فعالان گردشگری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

فعالان گردشگری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند

علی اصغر شالبافیان گفت: معافیت تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی که در جذب گردشگران ورودی فعالیت دارند از قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده، جز مطالبات بجای بخش گردشگری بوده است.

شالبافیان به بند 15 قسمت ب ماده 9 قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده اشاره نمود و گفت: در این بند به صراحت اشاره شده که خدمات اقامتی هتل های 3 ستاره و پایین تر، بعلاوه مهمانپذیرها و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشمول این معافیت می شوند.

در ادامه معاون گردشگری کشور با اشاره به تبصره 3 ماده 10 قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده بیان نمود: براساس این تبصره خدماتی که به وسیله اشخاص مقیم ایران ارائه می گردد و محل مصرف خدمات یا مقصد خدمات داخل باشد یا خارج از کشور، در صورتی که مستقیم یا غیرمستقیم ارز حاصل و وارد کشور گردد، صادرات محسوب می گردد. لذا از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند و مالیات و عوارض خرید نهاده های آنها مسترد می گردد.

او اضافه نمود: بر همین اساس عایدی حاصل از جذب گردشگران ورودی به کشور صادرات تلقی شده و این معافیت مشمول آنها می گردد. این موضوع یکی از چالش هایی بود که از سالهای گذشته به دلیل تفاسیر گوناگون، فعالان این حوزه را با چالش روبرو نموده بود که با تصویب و اجرایی شدن قانون تازه مالیات بر ارزش اضافه نموده مرتفع می گردد.

شالبافیان در سرانجام بر هماهنگی با دستگاه های ذیربط تاکید نمود و گفت: برای تسهیل در اجرای این فرایند، احتیاج به هماهنگی با سازمان امور مالیاتی است که براساس تصمیمات متخذه ضمن برگزاری نشست های مشترک، جهت بهره مندی فعالان هموار گردد.

فرهاد فلاح، مدیرکل دفتر حمایت از فراوری معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز بیان کرد: براساس قانون، صنایع دستی نیز هم مشمول معافیت مالیات بر ارزش اضافه نموده می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1523

به "فعالان گردشگری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالان گردشگری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید