لیگ بسکتبال از کیفیت 10 سال قبل فاصله گرفته است، استاندارد نیستیم

به گزارش بازی ناتمام، علی آرزومندی که برای نخستین بار به عنوان سرمربی در رقابت های لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور حضور دارد در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه پیگیری رقابت های لیگ برتر اتفاق خوبی برای این رشته است در مورد نقاط ضعف وقوت این دوره از مسابقات توضیح داد.

لیگ بسکتبال از کیفیت 10 سال قبل فاصله گرفته است، استاندارد نیستیم

برگزاری لیگ بسکتبال اتفاق مثبتی است

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مسابقات خود یک اتفاق مثبت است، گفت: کشور همچنان درگیر مسائل کرونایی است، مسائلی که فصل گذشته لیگ برتر به خاطر آنها ناتمام ماند. با این حال فدراسیون با اخذ مجوز لازم که خود کار دشواری بود، شرایط لازم برای برگزاری مسابقات را فراهم کرد و تیم ها هم ریسک کردند و وارد میدان شدند تا چرخه مسابقات بعد از یک وقفه طولانی به حرکت در بیاید. همین موضوع اتفاق مثبتی است که نباید نادیده گرفته شود.

نمی توان کم و کاستی ها را نادیده گرفت

سرمربی تیم بسکتبال مهرام ادامه داد: این دوره از مسابقات در شرایط خاصی پیگیری می شود که هیچ تیم و فردی تجربه ای از آن نداشته است. بنابراین نمی توان انتقاد زیادی نسبت به کم و کاستی های مسابقات و نقاط ضعفش داشت اما در هر صورت نمی توان آنها را هم نادیده گرفت.

پیشنهادهای کارسازی که به نتیجه نرسیدند

این مربی که پیش از این برای سال های متمادی به عنوان مربی مهرام را در رقابت های لیگ برتر همراهی می کرد به برگزاری نشست هماهنگی برای برگزاری فصل جاری مسابقات اشاره کرد و ارائه برخی پیشنهادها در راستای چگونگی برگزاری دیدارها درآن نشست؛ وی در این زمینه گفت: در نشست هماهنگی پیشنهادهایی برای برگزاری لیگ و دیدارهای آن مطرح شد که انصافاً پیشنهادهای کارساز و تاثیرگذاری هم بودند اما هر یک از آنها بنا به دلایلی از سوی کنندگان دیگر تیم ها رد شد و بدین ترتیب به نتیجه نرسیدند.

دلایلی که باعث رد شدن پیشنهادهای خوبِ لیگ برتری شد

آرزومندی تاکید کرد: طبیعی است که وقتی موضوعی به رای گذاشته می شود، احتمال تایید یا رد شدن آن به آرا بستگی دارد. در این میان کنندگان برخی تیم ها با در نظر دریافت منافع خود رای می دهند، برخی مسائل مالی تیم شان را لحاظ می کنند و بر اساس آن رای شان را تعیین می کنند، برخی هم واقعاً شرایط لیگ را درک نمی کنند و بدون در نظر دریافت آن منفی با مثبت بودن رای خود را نسبت به پیشنهادها اعلام می کنند.

جای گروه کارشناسی در فدراسیون خالی است

سرمربی تیم بسکتبال مهرام با تاکید بر اینکه به رای گذاشتن تمام پیشنهادها روش اشتباهی است، اضافه نمود: فدراسیون بسکتبال باید گروه کارشناسی داشته باشد تا در مواقع لزوم از نظرات آنها برای بهتر برگزار کردن لیگ بهره ببرد. قاعدتاً چنین گروهی منافع لیگ و کیفیت آن را بر هر مورد دیگری ارجح می بینند و بر اساس آن تصمیم گیری می کنند. جای چنین گروهی در فدراسیون و به خصوص برای برگزاری لیگ خالی است.

لیگ بسکتبال از استانداردها فاصله گرفته است

وی در واکنش به اینکه مهمترین انتقادی که به این فصل از مسابقات لیگ برتر بسکتبال وارد است مربوط به چه موضوعی می شود؟، گفت: لیگ با 16 تیم پیگیری می شود در حالی که ظرفیت لیگ این تعداد تیم نیست. اینکه یکسری تیم ها هزینه می کنند و با جذب و به کارگیری بازیکنان و مربیان وارد لیگ می شوند، خوب است اما نباید از استانداردهای لیگ برتر برای برگزاری این رقابت ها فاصله گرفته است. اتفاقی در این فصل از مسابقات شاهد آن هستیم.

لیگ کیفیت 10 سال گذشته را ندارد

آرزومندی به حرکت کُند و به نوعی رکود بسکتبال کشور در یک دهه گذشته برای پشتوانه سازی اشاره کرد و یادآور شد: وقتی در 10 سال گذشته بسکتبال بدون پشتوانه سازی و نگاه آینده نگر حرکت داشته، طبیعی است که در برگزاری لیگ دچار افت می شویم. لیگ بسکتبال کشور از کیفیت 10 سال گذشته فاصله زیادی گرفته است.

بازیکنانی وارد لیگ برتر شده اند که بعضاً در حد این مسابقات نیستند

وی در این همین رابطه گفت: لیگ بسکتبال باید با حضور 8 و حداکثر 10 تیم برگزار شود. وقتی 16 تیم وارد مسابقات می شوند باعث می شود که بازیکنانی از سطح پایین که اصلاً در حد و اندازه لیگ برتر نیستند وارد مسابقات شوند و این بر کیفیت دیدارها تاثیر منفی می گذارد. ورود این دسته بازیکنان به لیگ برتر هم طبیعی است چون اصلاً طی سال های گذشته پشتوانه سازی صورت نگرفته که امروز بازیکنان با کیفیت و لیگ برتری به اندازه کافی داشته باشیم.

انتقاد از فاصله زمانی زیاد میان دیدارها

سرمربی تیم بسکتبال مهرام با بیان اینکه برگزارکنندگان لیگ باید استانداردهای کمی و کیفی مسابقات را همزمان در نظر بگیرند، فاصله میان دیدارها را یکی از نقاط ضعف عمده در برگزاری این دوره لیگ برتر عنوان کرد و گفت: نمی دانم اینکه دیدارهای یک تیم با فاصله زیاد نسبت به هم برگزار شود طرح خود فدراسیون بوده یا تیم ها اما به هر حال الگویی است که از طرف فدراسیون ارائه شده و بر اساس آن دیدارها پیگیری می شود و اصلاً هم خوب نیست.

17 روز بازی نداریم!

وی در این رابطه به آخرین دیداری که مهرام در لیگ برتر داشت، اشاره کرد و ادامه داد: 28 آذرماه آخرین بازی خود را برگزار کردیم و تا 15 دی ماه دیدار دیگری نداریم. این فاصله زمانی برای تیمی باید درگیر لیگ برتر باشد، اصلاً خوب نیست. شرایط خاص لیگ و تاثیری که برگزاری متمرکز بازی ها بر فرایند آن دارد را درک می کنیم اما بهتر به گونه ای برنامه ریزی می شد که فاصله میان دیدارها نهایت 8 - 7 روز می شد نه 17 روز.

مهرام بدون باخت است اما باید بهتر از این شود

آرزومندی که با تیم بسکتبال مهرام و با غلبه بر نیروی زمینی، آینده سازان، مس کرمان و جوانان 2020 فرایند بدون باختی را در گروه ب لیگ بسکتبال سپری می کند با یادآوری اینکه تیمش 15 و 16 دی ماه به ترتیب باید با شهرداری بندرعباس و ذوب آهن اصفهان دیدار داشته باشد، گفت: تا به امروز باخت نداشته ایم اما خیلی باید بهتر از این پیش برویم. در واقع هنوز به مرحله ای که شکل واقعی لیگ را داشته باشد، نرسیده ایم و به همین دلیل کماکان باید برای بهتر شدن تلاش داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 900

به "لیگ بسکتبال از کیفیت 10 سال قبل فاصله گرفته است، استاندارد نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ بسکتبال از کیفیت 10 سال قبل فاصله گرفته است، استاندارد نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید